  • 11. Data: 2004-04-01 05:52:37
    Temat: Re: BZWBK chyłkiem wprowadza ubezpieczenia do kart
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jarosław Lech" <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> wrote in message
    news:c4eq84$fme$1@achot.icm.edu.pl...

    > "jeśli masz ochotę na eksperymenty, to daj im obciązyć Cię raz albo dwa
    > opłatą, a potem zakwestionuj to pocztą wewnętrzną czy czymkolwiek. Jako
    > nienależne świadczenie, bo nie zawarłeś umowy ubezpieczenia. Na
    > odpowiedź,
    > że nie odesłałeś, odpowiesz, iż żaden podmiot prawa nie ma możliwości
    > jednostronnego ustalenia znaczenia milczenia kontrahenta jako
    > oświadczenia
    > woli,

    KC
    Art. 69. Jeżeli według przyjętego w danych stosunkach zwyczaju lub według
    treści oferty dojście do składającego ofertę oświadczenia drugiej strony o
    jej przyjęciu nie jest potrzebne, w szczególności jeżeli składający ofertę
    żąda niezwłocznego wykonania umowy, umowa dochodzi do skutku, skoro druga
    strona w czasie właściwym przystąpi do jej wykonania; w przeciwnym razie
    oferta przestaje wiązać.

    Maciej

  • 12. Data: 2004-04-01 09:16:38
    Od: "Arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > strona w czasie właściwym przystąpi do jej wykonania; w przeciwnym razie

    Klienci BZWBK w żaden sposób nie przystąpili do wykonania umowy. Jaka
    czynność posiadacza karty miałaby świadczyć o przystąpieniu do umowy
    (przyjęciu oferty)?

    Taką czynnością mogłaby być opłata za ubezpieczenie karty. Jednak to nie
    klienci płacili opłatę ale BZWBK zagarnął sobie kwotę z każdego rachunku
    wychodząc z założenia, że 1 milion klientów razy niewielka opłata to w
    rezultacie niebagatelna kwota (w skali roku powyżej 1 miliona złotych!).

    BZWBK doskonale wiedział że gdyby to klienci mieli zadecydować o zawarciu
    umowy ubezpieczenia karty to otrzymałby zaledwie ułamek tej kwoty.

    Arkady

  • 13. Data: 2004-04-04 13:34:26
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    To ja mam takie pytanie. Wyobrazmy sobie taka sytuacje. IKEA przysyla mi do
    domu ulotke reklamowa produktow, ktore sprzedaja. Jesli teraz nie odpisze
    im, ze nie chce kupic zadnego towaru, to bede musial kupic wszystkie meble,
    ktore mi IKEA przysle, czy tak? Czyli musialbym napisac im, ze NIE CHCE l
    SZAFY, NIE CHCE KRZESLA, NIE CHCE STOLU, LOZKA, WIESZAKOW, DYWANOW, ITD ITD
    WYMIENIAJAC WSZYSTKIE PRODUKTY ZAMIESZCZONE W ULOTCE REKLAMOWEJ ;-)

    To chyba bylaby jakas paranoja. A przeciez IKEA moglaby zalozyc (w mysle
    tego co zrobil BZWBK), ze jesli wyraznie nie zrezygnowalem z zakupu, to
    znaczy ze wyrazam zgode na kupno tego wszystkiego hehe.

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423

  • 14. Data: 2004-04-04 14:29:28
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c4p2t2$k3b$...@n...onet.pl,
    Jacek Maliszewski <j...@e...com>:

> [...]
    > mysle tego co zrobil BZWBK), ze jesli wyraznie nie zrezygnowalem z
    > zakupu, to znaczy ze wyrazam zgode na kupno tego wszystkiego hehe.

    Na tej dokladnie zasadzie dzialaja liczne kluby plytowe, ksiazkowe, itp.
    Ja tak mialem w BMG Music Club w USA.
    Tyle ze to jest okreslone w warunkach przystapienia. Nalezaloby zajrzec do
    umowy i regulaminu prowadzenia konta w BZ WBK - moze tez sie cos takiego
    znajdzie?

    Aaa, no i ceny sa b. atrakcyjne, przynajmniej w BMG. W BZWBK to tak raczej
    srednio ;)

    --
    Robert

  • 15. Data: 2004-04-05 07:30:12
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    RobertSA wrote:

> [...]
    > znajdzie?
    >
    > Aaa, no i ceny sa b. atrakcyjne, przynajmniej w BMG. W BZWBK to tak raczej

    a może po porstu należałoby zajrzeć do odpowiedniej ustawy, którą jakiś
    czas temu wprowadzili by zapobiec takim praktykom? zdaje się że stoi w
    niej że jak czegoś wyraźnie nie zamówisz a ci przyślą to możesz to
    zatrzymać i nie płacić im.
    oczywiście bank jest w tej luksusowej sytuacji, że w takim wypadku sam
    sobie ściągnie pieniądze z konta :)
    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

    - Na litość boską, królowo - zachrypiał - czyż ośmieliłbym się nalać
    damie wódki? To czysty spirytus.