  • 1. Data: 2003-07-09 07:09:37
    Temat: BZWBK i odmowa kredytu!?
    Od: "Marek Dalke \(DaLToN\)" <m...@p...com>

    Witam Szanownych grupowiczów.

    Jestem blisko 2-letnim klientem poznańskiego oddziału BZWBK. Złożyłem
    wniosek kredytowy: kredyt gotówkowy w wysokości 10.000,00 PLN rozłożony na
    36 m-cy przy stałej stopie i malejących ratach.
    Mam stałe dochody w wysokości > 2KPLN brutto wynikające z umowy o pracę
    na czas nieokreślony od 2001 roku które nie są obciążone z żadnego tytułu.
    Dodatkowo uregulowany stosunek do służby wojskowej itd. - jednym słowem
    spełniam wszystkie warunki stawiane przez bank i jego regulamin, o czym
    upewniałem się przed złożeniem wniosku w oddziale.
    Mija niecały tydzień i telefonicznie dowiaduję się, iż wniosek odrzucono
    nie podając przy tym powodu!
    Czy to normalny sposób traktowania klienta przez własny bank? Jako
    osoba, która regularnie korzysta z usług banku mam chyba prawo dowiedzieć
    się dlaczego odrzucono mój wniosek (przypominam iż wcześniej dowiadując się
    nie było żadnych problemów!).
    Czy bank ma prawo (jak znam życie to ma) do nie uzasadniania takiej
    decyzji? Czy pałować się z bankiem czy sobie odpuścić i udać się do innego i
    załatwić wszystko w cywilizowany sposób? (w chwili obecnej wniosek został
    wysłany przez bankowca ponownie, gdyż sam taką decyzją był zaskoczony)

    pozdrawiam,

    Marek Dalke

  • 2. Data: 2003-07-09 08:44:25
    Temat: Re: BZWBK i odmowa kredytu!?
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    ZAWSZE przy wnioskach kredytowych jest klauzula mowiaca o tym, ze "bank ma
    prawo odmowic udzielenia kredytu bez podania przyczyny" - koniec i kropka.

    Jesli chcesz sie dowiedziec "dlaczego?", to _grzecznie_ zadzwon do osoby
    ktora byla przedstawicielem banku i _grzecznie_ _popros_ o informacje
    "dlaczego?". Zadnych pretensji!

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej

  • 3. Data: 2003-07-09 09:41:31
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    babla wrote:

    > Jesli chcesz sie dowiedziec "dlaczego?", to _grzecznie_ zadzwon do
    > osoby ktora byla przedstawicielem banku i _grzecznie_ _popros_ o
    > informacje "dlaczego?". Zadnych pretensji!

    A najlepiej to pójść do innego banku - jak BZWBK nie chce zarabiać to już
    ich problem.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2003-07-09 10:51:18
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

    > Czy bank ma prawo (jak znam życie to ma) do nie uzasadniania takiej
    > decyzji? Czy pałować się z bankiem czy sobie odpuścić i udać się do innego
    > załatwić wszystko w cywilizowany sposób?

    Bank ma jak najbardziej prawo, ale jeśli spróbujesz się skontaktować z osobą
    która twój wniosek zatwierdziła, sądzę, że nie będzie problemu dowiedzieć
    się przynajmniej czy możesz się starać np. o trochę mniejszy kredyt, czy nie
    masz co wogóle u nich startować.
    Napisałeś, że masz uregulowany stosunek do służby wojskowej, jak sądzę
    napisałeś tak gdyż jesteś młodą osobą <29l lat, a to już na przykład dla
    wielu banków jest problem.

    Ja prowadząc firmę sprzedającą towar na raty i mają kontakty osobiste z
    różnymi ludźmi z różnych banków na różnym szczeblu jestem w stanie się
    dowiedzieć dlaczego dany klient np. nie otrzymuje kredytu, choć jak twierdzi
    "jest czysty" i wszystko wskazuje na to, że powinien kredyt otrzymać..
    I czasami odpowiedzi bywają ciekawe, np:
    a) żadna osoba z tego adresu (zameldowania) nie dostanie kredytu, bo napewno
    go nie spłaci,
    b) osoba o tym nazwisku nie dostanie kredytu, nie sprzedawaj też nic nikomu,
    kogo przyprowadzi,
    c) (GE capital) koleżanka odrzuciła puść jeszcze raz !!! :DDD - ponownie
    puszczona znowu odrzucona, powtórny telefon i okazało się, że znowu
    koleżanka odrzuciła, bo on poszedł do toalety, za trzecim razem ok;)
    d) umowa odrzucona, na zapytanie odpowiedź, puść z większą wpłatą,
    e) (AIG, LUKAS) znasz go? - jeśli tak przejdzie, jeśli nie nie przejdzie
    f) LUKAS - nie puścimy nie ma zdolności (inspektor). Na moje pytanie
    dlaczego nie, on ma nieudokumentowane dochody, poza tym znam go dobrze
    osobiście, jak mu nie dacie, to sam mu pieniądze pożyczę. Inspektor
    odpowiada, no dobra, niech będzie ;)

    Więc jak widać sporo zależy od widzimisię osoby zatwierdzającej, najlepiej
    się z nią skontaktować i zapytać, coś co powinno wystarczyć myślę, że powie
    (choć nie musi)

    Pozdrawiam,
    MK

  • 5. Data: 2003-07-11 09:38:48
    Od: "BaM" <b...@k...chip.pl>

    Znam ten bank bardzo dobrze. ZA niskie zarobki masz na tę kwotę kredytu.
    A nie powiedziała Ci tego panienka z okienka to po prostu nie może.
    Wnioski są rozpatrywane w Centrali a Oddział nie ma nic do powiedzenia.
    W Spółdzielczym bez rachunku pewnie byś dostał.