  • 1. Data: 2011-08-08 06:26:17
    Temat: Bania na złocie?
    Od: "FiFi" <a...@a...pl>

    Dziś cena złota zrównała sią z ceną platyny (+-1%.)
    Różne są teorie na taką okoliczność. Generalnie oznacza to mocne
    przewartościowanie złota i mocne niedowartościowanie platyny, która
    postrzegana jest wyłącznie jako metal przemysłowy i jest odwrotnie
    skorelowana ze złotem.
    Angloplatiunum ponoć ograniczyło już produkcję. Nic dziwnego skoro produkcja
    platyny jest nieporównywalnie bardziej pracochłonna niż produkcja złota.
    Wlasciwie na hossie towarowej podrozalo wszystko poza platyną. W ciągu 3 lat
    : złoto 2 krotnie, srebro 4 krotnie, pallad 5-krotnie, platyna po załamaniu
    w 2008 do tej pory się nie podniosła.

    Pzdr

  • 2. Data: 2011-08-09 18:18:53
    Temat: Re: Bania na złocie?
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2011 08:26:17 +0200, FiFi napisał(a):

> [...]
    >: złoto 2 krotnie, srebro 4 krotnie, pallad 5-krotnie, platyna po załamaniu

    Rzeczywiście ciekawe. Skoro jednak tylko platyna się nie podniosła, to
    oznacza że jest jakaś tego przyczyna bardzo fundamentalna: zmniejszony
    popyt - coś zastępuje platynę? Chyba więc trzebaby myśleć że to nie złoto,
    srebro, pallad są przewartościowane ale że platyna - "niedowartościowana"
    ;).
    Zresztą złoto się rządzi innymi prawami niż reszta więc mówienie o bani
    jest jak najbardziej uprawnione. Dla mnie bania jest wtedy, gdy coś rośnie
    "niezwykle" szybko i zupełnie bez sensu. Drugi warunek jest spełniony ale
    pierwszy IMO - jeszcze nie.