  • 31. Data: 2023-03-27 08:48:33
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 00:13:29 UTC+2 Pete napisał(a):
> [...]
    odebrać przyjeżdżając na Wielkanoc?

    PL niż do Londynu.
    > Powtórzę:
    > mBank nie honoruje paszportu jako dowód tożsamości. Tylko DO.

    A w ambasadzie/konsulacie nie idzie załatwić DO?

  • 32. Data: 2023-03-27 10:03:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Mar 2023 05:59:21 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    odbiór.

    > No chyba że się pisiorom znów zesrało i wciąż tego nie wprowadzili?

    Odcisk palca jest w paszporcie.
    W DO ... chyba ciagle jeszcze nie ... a nie
    "Od listopada 2021 r. dowody osobiste wydawane w Polsce zawierają
    zapisane cyfrowo odciski palców posiadacza. Tak samo wygląda to w
    innych krajach UE, gdyż taki obowiązek wynika z unijnego
    rozporządzenia 2019/1157 (patrz grafika). "

    W paszporcie był jeden palec ...

    > Inna sprawa, ile dowód może czekać na odbiór.
    > Może to nie paczkomat i np. można zamówić przyjeżdżając na Boże Narodzenie, a
    odebrać przyjeżdżając na Wielkanoc?

    Niby jest procedura odbioru przez pełnomocnika, ale czy stały pobyt za
    granicą to wystarczający powód?
    https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/56107/d
    owod-osobisty-odbior-gotowego-dokumentu

    No i czy tak bedzie mozna wyrobic nowy DO na 10 miesiecy przed uplywem
    starego ...

    J.

  • 33. Data: 2023-03-27 10:09:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Mar 2023 22:20:11 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:tvkus9$8s7$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    >
    > i co kochamy nie zaswiadczeń o zarobkach :)

    > tak
    >
    > Proof of identity - A current photo driving licence or UK passport

    Jedno i drugie nie jest obowiązkowe.
    Zaraz ... a PJ jak sie u nich wyrabia - mozna miec dowolną ilość? :-)

    > If you don't have a UK passport or driving licence,
    > you'll need to bring two other documents
    >
    > proof of identity
    > EU/EEA passport, photo driving licence or identity card

    Przeciez z EU sie wypisali, a identity card mają półoficjalne.
    To chyba procedura dla obcych ?

    > proof of address
    > Utility bill dated within the last six months

    Z dowolnym imieniem i nazwiskiem?
    przeciez włascicielem i płatnikiem moze być ktos inny.

    J.

  • 34. Data: 2023-03-27 10:13:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Mar 2023 11:27:46 +0100, Pete wrote:

    > Żaden konkret. Czy obywatel traci tożsamość przez koniec ważności
    > jakiegoś plastiku?
    > Brednie.

    Ustawa ich zobowiązuje, a urzedy nakładają kary

    https://www.cashless.pl/12369-ing-bank-slaski-kara-g
    iif

    W sumie ... odcisk palca na umowie i wzorze podpisu, to dobry pomysł,
    i dobre narzędzie weryfikacji :-)

    Pozostaje powiadomic Urzad Skarbowy :-)

    J.

  • 35. Data: 2023-03-27 10:17:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Mar 2023 12:25:25 +0100, WAM wrote:

    > Alior Kantor wyświetla w apce komunikat o przeterminowaniu dowodu.

    A na stronie internetowej?
    Bo apka nie jest obowiązkowa jeszcze ..

    > Popup na cały ekran więc upierdliwy po każdym logowaniu, ale
    > faktycznych konsekwencji brak.

    Na razie ...

    > Zmienilem DO chyba 4 lata temu ale
    > poprzedni wygasł dopiero 2 lata temu i tak od 2 lat mnie atakowali
    > (czyli nie sprawdzają okresowo czy poprzedni jest wciąż aktualny).

    Pozostaje zostac dobrym wisienkowiczem - otworzyc konto, zgarnąc
    nagrody, zamknąc - to DO bedzie w miare aktualny ...

    > Niestety musialem pójść do wpłatooddziału i nie było wyjścia,
    > zaktualizowali w kasie + jeszcze ankieta o "źródle wpływów do naszego
    > banku". Odpowiedź "własny przelew z innego banku" (zgodna z prawdą)
    > nie przeszła, chcieli wiedzieć skąd są środki w tym innym.

    Z przelewu z wlasnego konta :-)

    Tez mnie dopadlo. Zeby tam tylko wiedziec - oni chca udokumentowanego
    zródla..

    O karze dla ING

    J.

  • 36. Data: 2023-03-27 10:24:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Mar 2023 20:32:41 +0100, Piotr Gałka wrote:
    > To uzasadnia dlaczego pamiętam, że przez lata nie było z tym problemu.

    > Mam wrażenie, że wszystko staje się bardziej restrykcyjne a to jest
    > tylko pretekst.

    Poniekąd - rzadom na pewno sie podoba pilnowanie czy obywatele nie
    maja lewych dochodów i podatki płacą.

    Ale z drugiej strony - moze takie czasy, ze tak trzeba - sam widzisz -
    finsowanie islamskiego terroryzmu, sankcje na Rosjan, bo handel
    narkotykami to chyba najmniejszy problem :-)

    > Pranie pieniędzy powinno być jakoś kwotowo definiowane i przy obrotach
    > poniżej np.średniej krajowej miesięcznie to w ogóle nie powinno być
    > możliwości sięgania po takie argumenty bo to zakrawa na rozumienie
    > tematu jak Kiepscy robili pralnię pieniędzy.

    Ale moze nie ma problemu otwarcia tysiaca kont i zalatwieniu sprawy
    drobnymi kwotami ...

    > Mam takie wrażenie, że o całym Świecie można powiedzieć: Lepiej to już było.

    Nowe komputery dają nowe mozliwości :-(

    > A żeby się odwołać to pewnie trzeba się zalogować, a to właśnie stało
    > się niemożliwe w związku z niemożnością potwierdzenia toższamości.
    > P.G.

    Listem.

    J.

  • 37. Data: 2023-03-27 10:25:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Mar 2023 20:20:58 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Masz rację. Nie jestem.
    > Ja np. mam kilkanaście nieodczytanych wiadomości w mBanku.
    > Inne banki chyba generują mniej wiadomości to mam ich tam mniej (też nie
    > przeczytanych).

    > Też możliwe. 18+10 minęło kilka miesięcy temu, ale, jak go znam to DO
    > prawie na pewno wyrobił już po terminie więc pewnie zadziałali dokładnie
    > z upływem terminu ważności.
    > Przy okazji się dowiem.

    No wlasnie czy tak dokladnie, czy przypominali pare miesiecy juz po
    upływie ...

    J.

  • 38. Data: 2023-03-27 12:38:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-27 o 10:24, J.F pisze:

    > Listem.

    Jak rozpatrywać anonimowe odwołanie (list od osoby, której tożsamości
    nie można potwierdzić, bo DO się przeterminował)?
    P.G.

  • 39. Data: 2023-03-27 12:55:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Powtórzę:
    > mBank nie honoruje paszportu jako dowód tożsamości. Tylko DO.

    Swoją drogą, ktoś właściwie wie po co bankowi numer aktualnego DO?
    Bo że jak przyjdzie (osobiście) klient i aktualny DO może być
    potrzebny, to rozumiem (aczkolwiek dlaczego paszport miałby być gorszy
    to nie wiem). Natomiast w kontaktach sieciowych z bankiem DO się nie
    używa, od tego są hasła i inne np. klucze.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 40. Data: 2023-03-27 14:39:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 mar 2023 o 10:24, J.F pisze:

    > Poniekąd - rzadom na pewno sie podoba pilnowanie czy obywatele nie
    > maja lewych dochodów i podatki płacą.

    BTC też kon_trollują... ;)

    > Ale z drugiej strony - moze takie czasy, ze tak trzeba - sam widzisz -
    > finsowanie islamskiego terroryzmu, sankcje na Rosjan, bo handel
    > narkotykami to chyba najmniejszy problem :-)

    Należ wprowadzić rządowe dopłaty do piorących środków
    [i zewnętrzy] -- Lovela+... Przy okazji jakieś dopłaty do płukania...

    > Ale moze nie ma problemu otwarcia tysiaca kont i zalatwieniu sprawy
    > drobnymi kwotami ...

    6 pln MBelki było forpocztą...

    > Nowe komputery dają nowe mozliwości :-(

    Chwalę sobie (i niekoniecznie) nowości...
    Dlaczego niekoniecznie? -- nadal nie wszystko mogę
    o_siĘ_gnąć via net&phone... Przynajmniej mogę zapisać
    się do lekarza, podając dostępnego kidziusia... ;)
    Mogę odebrać wyniki badania krwi... Zajrzeć do
    recepty [na sukces?] itp...

    [gdybyż tak kupić ser via net w Lidlu...
    kolanka szwankują -- przepadł rabatny qponik na bieluteńki ser...
    zysk z szwankowania kolan też jest -- przypomniałem sobie
    o bandażowaniu nadgarstków... -- spranymi bandażami sztandarów?...
    muszę uważać -- bezmyślnie/podświadome bandażuję albowiem tak,
    by unieruchomić kończynę w nadgarstku, jako że tak kiedyś
    bandażowałem, gdy do lekarzy było daleko, a jakaś nadgarstkowa
    kość (a jest ich tam sporo) straciła swą ciągłość w wyniku urazu...
    teraz wystarczy efekt ocieplenia...]

    Jak już pisałem [a dziś wysłałem] chcę takiego:
    - coś ;) liczy me zapasy (powiedzmy mleka UHT)
    - i to coś pinguje/skanuje sklepowe ceny
    - im niższe moje stany,
    - tym wyższa cena jest akceptowalna
    ale i
    - niższe zapotrzebowanie
    - jeśli to coś ;) uzna za stosowne, kupi mi ileś
    (być może litrów mleka) na zapas

    - sklep otrzyma zlecenie, więc zapakuje do autonomicznego
    dostawcy (w wypadku mleka -- samochodu; lżejsze produkty
    można przesłać latawcem) żądany towar i wyśle pod wskazany adres...
    świata...

    Ludzie w tym świecie nadzorują... Nawet nie muszą układać zakupowych
    algorytmów (kiedy warto, ile i w jakiej cenie) gdyż lepiej z tym
    poradzi sobie sztuczna inteligencja...

    [zaraz zapytają -- dlaczego nie kupuję tak waluty?...
    i wydedukują, żem głupi... mnie taka dedukcja niepotrzebna...
    wiem bez niej... https://youtu.be/PG7vaVx2La8?t=156]

    Świadomie skasowałem dywiz (zwany łącznikiem) z poniższego/stopicznego
    adresu/urla... ...aby zapobiec błędom powstałym w wyniku nieświadomego
    usunięcia tegoż dywizu... Dopisałem też skróconą formę mojego imienia,
    czyli ene.ct8.pl (https://www.ene.ct8.pl) w urlu... Eksploruję kolejne
    pokłady piekła Mego Diabła... Piekło też jest dla człowieka? Epitafium
    jest bardzo ładnym słowem https://youtu.be/JENxnESv-W4?t=75 epitafium,
    czyli hołd q czci zmarłego, więc niegdyś żywego... Nikt mi nie napisze
    żadnego epitafium... Nikt poza mną?... ;) Kaczmarski pisał epitafia...
    Sobie także napisał... https://youtu.be/t6Hz6oscEPc <-- Boże! Jakie to
    piękne!!! Płakał, prosił Boga, został wysłuchany, lecz nie zdołał owej
    pomocy otrzymać... Prosił Boga -- oczekiwał pomocy Antonio Salieriego,
    zamiast Bożego posłańca, o którego prosił... Piękna prośba -- kiepskie
    zachowanie, czyli złe rozpoznanie -- qui pro quo... Życiowa przestroga
    niesiona zza światów tak zwanych... Nie będziesz mieć innych bogów ani
    przede mną, ani nawet obok mnie! [jesteś Królewskim Elfem -- dzieckiem
    śmierci -- nie będziesz mieć nikogo poza Mną...] Muzyka niesie przekaz
    podobnie jak inne dzieła -- poezja/proza, malarstwo/fotografia, rzeźba
    czy cokolwiek, choćby mowa czy śpiew... Nie jest jej celem zagłuszanie
    ciszy czy sumienia -- przemawia do nas, dlatego warta jest wysłuchania
    z szacunkiem, uwagą... Śmierć tego człowieka (WAmadeuszaM) ostrzega...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel@@eneuel.ct8.pl '.O_'