  • 61. Data: 2023-03-29 14:32:02
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 mar 2023 o 14:14, J.F pisze:

    > Ciekawe, czy jest jakas procedura zmiany :-)

    > Ale wyciek danych ... czego sie boisz, ze ktos fałszywe podrzuci na
    > miejscu zbrodni, czy ze do konta w banku sie dostanie ?

    Obu tych ewentualności?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 62. Data: 2023-03-29 14:32:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 29 marca 2023 o 13:46:58 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > IMO nie warto pchać palców bez konieczności -- w razie czego ;)
    > (wycieku danych) trudno zmienić swoje papilarne linie... [papiloty?]

    Bez konieczności ogólnie nie warto niczego robić - no chyba że dla przyjemności ;>

    Ale co do papilotów - to czego się boisz z tym wyciekiem?
    Masz jakieś usługi, które autoryzujesz paluchem?

    Hmmm, nowy telefon od citka to nasz pierwszy z czytnikiem papilotów - swoją drogą
    przy konfiguracji ostrzega "ktoś może przyłożyć twój palec do czytnika, gdy będziesz
    nieświadomy, i odblokować telefon" (były takie historie awantur wybuchających
    na pokładzie samolotu, jak żona przyłożyła palec śpiącego męża ;) (inna sprawa
    że jest niezły - ale kufa znów bez NFC - ten citek to się nigdy nie nauczy,
    wcześniej były LG, najpierw jeden - K3 - bez NFC bo miał być bez NFC, to był taki
    bardzo entry level - potem drugi - K8 - wersja single sim miała NFC, wersja dual sim
    nie miała - dali dual sim, choć w regulaminie nic o tym nie było - ale już w trzecim
    - K30 - NFC
    było - ale czwarty już nie jest LG, bo niestety przestali produkować telefony,
    więc dali motorolę e22 dual sim w ładnej wersji 4GB/64GB - ale bez NFC - bo podobno
    jest "w zależności od rynku" - właściwie to jaki problem z tym NFC, może rzeczywiście
    trzeba się namęczyć z anteną?).

    A jest możliwość podrobienia odcisku?
    Pomijam filmy o Bondzie czy "zdzierców" w "Limes inferior" Zajdla.

    A zmienić - może rzeczywiście się nie da, ale usunąć się da, choć niekoniecznie
    szybko i bezboleśnie, ale nie wolno, procedura zabroniona prawnie i penalizowana.
    I wcale nie musisz być Man In Black.

  • 63. Data: 2023-03-29 14:36:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 mar 2023 o 14:11, J.F pisze:

    > USA od 2016 wymaga paszportu biometrycznego ... przynajmniej do
    > bezwizowego wjazdu. Rakiety zabezpieczają dyskietkami -- ale
    > paszporty z biometrią...

    > Zapewne będziesz miał.

    Dlatego biometrykalność poprzedzili automagizacją fabryk?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 64. Data: 2023-03-29 14:58:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Obu tych ewentualności?...

    Zapis danych o odcisku palca ma w sobie coś z funkcji jednokierunkowej.
    O ile się orientuję to zapisywane jest ileś charakterystycznych danych,
    a potem może być sprawdzana odległość porównywanego odcisku od
    zapisanych danych.
    Potwierdzenie tożsamości przez takie porównanie to zupełnie co innego
    niż wyszukiwanie zgodności odcisków.

    Prawie na pewno działa to tak, że jakbyś wziął tysiące dowodów i kolejno
    sprawdzał, czy jesteś daną osobą to np. co 1000 dowód mógłby być uznany
    za Twój.
    I to wystarczy - bo jak sprawdzany jest tylko Twój odcisk z danymi z
    Twojego dowodu to zgodność jest potwierdzona z poziomem ufności 99,9%.

    Jeśli co 1000 zestaw danych jest zbliżony to znaczy, że na Świecie jest
    około 8 milionów ludzi w których odcisk możesz trafić próbując odtworzyć
    odcisk na podstawie tych danych.

    Według mnie podrzucenie odcisku na miejscu zbrodni na podstawie tych
    danych odpada.
    Zupełnie co innego dostanie się do banku.
    P.G.

  • 65. Data: 2023-03-30 21:40:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    odebrać przyjeżdżając na Wielkanoc?

    PL niż do Londynu.

    > A w ambasadzie/konsulacie nie idzie załatwić DO?

    Podobno nie

    --
    Pete

  • 66. Data: 2023-03-30 21:40:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.03.2023 o 10:03, J.F pisze:

    > Odcisk palca jest w paszporcie.
    > W DO ... chyba ciagle jeszcze nie ... a nie
    > "Od listopada 2021 r. dowody osobiste wydawane w Polsce zawierają
    > zapisane cyfrowo odciski palców posiadacza. Tak samo wygląda to w
    > innych krajach UE, gdyż taki obowiązek wynika z unijnego
    > rozporządzenia 2019/1157 (patrz grafika). "
    >
    > W paszporcie był jeden palec ...

    dwa

    odebrać przyjeżdżając na Wielkanoc?

    > Niby jest procedura odbioru przez pełnomocnika, ale czy stały pobyt za
    > granicą to wystarczający powód?
    > https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/56107/d
    owod-osobisty-odbior-gotowego-dokumentu

    > No i czy tak bedzie mozna wyrobic nowy DO na 10 miesiecy przed uplywem
    > starego ...

    Stary zgubiłem ;)

    --
    Pete

  • 67. Data: 2023-03-30 21:42:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.03.2023 o 10:13, J.F pisze:

    > Ustawa ich zobowiązuje, a urzedy nakładają kary
    >
    > https://www.cashless.pl/12369-ing-bank-slaski-kara-g
    iif

    A gdzie tam jest o dowodach, które utraciły ważność?

    Który ma to w *****

    --
    Pete

  • 68. Data: 2023-03-30 21:45:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.03.2023 o 10:25, J.F pisze:

    > No wlasnie czy tak dokladnie, czy przypominali pare miesiecy juz po
    > upływie ...

    Mi z pół roku po upływie terminu ważności przypominali i grozili (a
    przelewy realizowali).
    I dopiero po pół roku się nabzdyczyli konkretnie...

    --
    Pete

  • 69. Data: 2023-03-30 21:47:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.03.2023 o 12:55, Krzysztof Halasa pisze:

    > Swoją drogą, ktoś właściwie wie po co bankowi numer aktualnego DO?
    > Bo że jak przyjdzie (osobiście) klient i aktualny DO może być
    > potrzebny, to rozumiem (aczkolwiek dlaczego paszport miałby być gorszy
    > to nie wiem). Natomiast w kontaktach sieciowych z bankiem DO się nie
    > używa, od tego są hasła i inne np. klucze.

    <baczność>
    Bank
    </baczność>
    stoi na stanowisku, że klient bez danych ważnego dowodu osobistego jest
    oszustem, złodziejem i pijakiem.

    Co nie przeszkodziło mu przez pół roku obsługiwać go bez mrugnięcia okiem.

    --
    Pete

  • 70. Data: 2023-03-30 21:51:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.03.2023 o 15:42, Michał Jankowski pisze:

    > Opisywałem chyba w sąsiedniej grupie - mojej żonie przez bite 30 minut
    > odbijali na maszynce wszystkie 10 palców po 5 razy i skończyło się na
    > wydaniu dowodu bez odcisków.

    Mojej mamie pobrali odciski do paszportu bez problemów, ale przy
    odbiorze żaden z palców nie zadziałał.
    Chcieli ją zmusić do złożenia kolejnego wniosku o paszport bez cech
    biometrycznych ale na szczęście nie była sama, więc się postawiłem.
    I okazało się, że można odebrać bez weryfikacji na oświadczenie, że
    "świadoma praw i obowiązków.... itede ... odbieram paszport godząc się
    na szykany na lotniskach czy jakoś tak...

    --
    Pete