  • 1. Data: 2011-10-18 18:41:54
    Temat: Bank jako usługa
    Od: "george" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Totus o tym pisał w jednym z wątków :)

    Eric Sprott własnie ma zamiar takie coś otworzyć

    http://www.theglobeandmail.com/globe-investor/invest
    ment-
    ideas/streetwise/sprott-makes-a-bet-on-a-different-k
    ind-of-
    bank/article2204088/

    pozdrawiam
    george

  • 2. Data: 2011-10-18 19:42:15
    Temat: Re: Bank jako usługa
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 18:41:54 +0000 (UTC), george napisał(a):

    > http://www.theglobeandmail.com/globe-investor/invest
    ment-
    > ideas/streetwise/sprott-makes-a-bet-on-a-different-k
    ind-of-
    > bank/article2204088/

    Fajnie ale jak ma technicznie to wyglądać?

    "Being able to write a cheque against an account at an institution that
    actually holds physical gold or silver brings the idea of precious metals
    as an everyday currency closer to reality. "

    Skąd ten bank ma wziąć papierowe w zamian za 1 tonę złota, które
    przypuszczalnie u nich zdeponuję ;)? A może owe czeki wystawione na ten
    bank będą tymi pieniędzmi? Czyli taki powrót do przeszłości. Bo przecież
    tak właśnie powstały papierowe pieniądze: jako czeki a potem jako weksle
    czyli dług itd aż do dzisiejszych bardziej perwersyjnych form długu jakim
    są obligacje rządowe.

  • 3. Data: 2011-10-18 19:48:51
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 21:42:15 +0200, root napisał(a):

> [...]
    > czyli dług itd aż do dzisiejszych bardziej perwersyjnych form długu jakim

    Już chyba kapuję. Bank bierze tonę złota i wystawia na moje żadanie czeki,
    potem ja płacę tymi czekami (komuś kto chce je przyjąć) i bank odrąbuje mi
    bryłke złota z mojej tony. Czyli kupuje moje złoto po cenie Buy a sprzedaje
    je po cenie Sell wyższej (przyjmuje złoto od kogoś innego), zarabiając na
    operacji spread. Nie podoba mi się ;(

  • 4. Data: 2011-10-18 20:01:25
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-18 21:48, root pisze:

> [...]
    > je po cenie Sell wyższej (przyjmuje złoto od kogoś innego), zarabiając na

    Tak bylo kiedys dzisiaj popprostu drukuje sie papier toaletowy i wciska
    frajerom.

  • 5. Data: 2011-10-18 20:33:40
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 22:01:25 +0200, Jerzy Dombczak napisał(a):

    > Tak bylo kiedys dzisiaj popprostu drukuje sie papier toaletowy i wciska
    > frajerom.

    No ale dzisiaj możesz za ten papier toaletowy zakupić np. buty produkcji
    chińskiej i pochodzić przez nie tydzień. To bardzo krótko ale w zasadzie za
    free, bo papier nic nie wart. Ergo ciebie wyrolowali, bo dali ci za Twoją
    ciężką pracę papier, a Ty wyrolowałeś chińczyka, bo on ci za to dał buty i
    w zasadzie chińczyk wyrolował ciebie bo jego buty rozpuściły się przy
    pierwszym deszczu. Ogólnie każdy się narobił jak wół a wszyscy wyszli na
    zero. Dlatego zawszę będę powtarzał, że nie rozumiem ekonomii.

  • 6. Data: 2011-10-18 20:53:54
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > pierwszym deszczu. Ogólnie każdy się narobił jak wół a wszyscy wyszli na
    > zero. Dlatego zawszę będę powtarzał, że nie rozumiem ekonomii.

    Z tymi butami to stereotyp. Nie jest tak źle. Kupiłem żonie, nie wiedząc, że
    chińskie, chwaliła, chodziła po wodzie i chłodzie, dopóki nie wsiadła na
    polski prom.
    Ale mniejsza o to. Rozmawiamy o nowym banku. Chcą wrócić do złota? Toż to
    absurd jakiś jest, bo to złoto w tej chwili to w czym jest wyrażone? W ok.
    2000 $ papieru. To jak to będzie? Wytłumaczcie prostemu człowiekowi. Ja im
    dam 1 uncję złota (więcej nie dam, bo nie mam) a oni co? Opchną po 1660,
    powiedzą, że mam na koncie 1500 (prowizja przecież), a gdybym chciał odkupić
    to wystarczy mi na 0,8 uncji. Dobrze kombinuję?

    kc

  • 7. Data: 2011-10-18 20:57:09
    Od: root <m...@y...com>

    On 18 Paź, 21:48, root <r...@v...pl> wrote:
    > Dnia Tue, 18 Oct 2011 21:42:15 +0200, root napisa (a):
    >
    > Ju chyba kapuj . Bank bierze ton z ota i wystawia na moje adanie czeki,
    > potem ja p ac tymi czekami (komu kto chce je przyj ) i bank odr buje mi
    > bry ke z ota z mojej tony. Czyli kupuje moje z oto po cenie Buy a sprzedaje
    > je po cenie Sell wy szej (przyjmuje z oto od kogo innego), zarabiaj c na
    > operacji spread. Nie podoba mi si ;(- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Sprostowanie: Oczywiscie bank odrabany z mojej puli kawalek zlota musi
    oddac tym ktorzy wzieli ode nmnie czeki. (zacmilo mnie nieznacznie,
    bardzo przepraszam)

  • 8. Data: 2011-10-18 21:17:09
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik " kc" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odkupić
    > to wystarczy mi na 0,8 uncji. Dobrze kombinuję?

    poza tym co z pasztetem, gdyby złoto zwaliło się np. na $1000

  • 9. Data: 2011-10-18 21:17:29
    Od: root <m...@y...com>

    On 18 Paź, 22:53, " kc" <k...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > chi skie, chwali a, chodzi a po wodzie i ch odzie, dop ki nie wsiad a na
    > polski prom.
    > Ale mniejsza o to. Rozmawiamy o nowym banku. Chc wr ci do z ota? To to
    > absurd jaki jest, bo to z oto w tej chwili to w czym jest wyra one? W ok.
    > 2000 $ papieru. To jak to b dzie? Wyt umaczcie prostemu cz owiekowi. Ja im
    > dam 1 uncj z ota (wi cej nie dam, bo nie mam) a oni co? Opchn po 1660,
    > powiedz , e mam na koncie 1500 (prowizja przecie ), a gdybym chcia odkupi
    > to wystarczy mi na 0,8 uncji. Dobrze kombinuj ?

    Chcialbym jednak nawiazac do tego promu. Co sie na nim wydazylo? Co ma
    polski prom do chinskich butow?
    bardzo jestem ciekawi prosze rozwin ten watek.

    Co do banku. To po dluzszym namysle doszedlem do tego ze czeki musza
    byc tez wyrazone w zlocie. Twoje konto tez bedzie wyrazone w gramach
    czy uncjach. W danej chwili podczas placenia w jakims sklepiku gdzie
    nie przyjmuja zlota jako zaplaty bedziesz musial je wpierw wymienic na
    papier, ktorym zaplacisz. Reszte znowu wymienisz na zloty proszek i
    zaniesiesz do banku. Korzysci sa wielorakie. Ale podstawowa polega na
    tym ze wszyscy "zamieniajacy" na tym zarobia, jak dzisiaj zarabiaja
    kantory i banki wyminiajace walute.
    Z tego wzgledu to kolejny marketingowy chcwyt, pomysl na bizior, ktory
    pozwoli zarobic na niczym. Beda ci wymieniac papier na jakies zloto,
    ktorego tak naprawde nik nie ma,podobnie jak dzisiaj karta debetowa
    "polskiego" banku jest wyrazona w Euro tylko po to zeby ci podwojnie
    wymieniac przy kazdej platnosci za granica, nawet w kraju gdzie nie ma
    Euro. I tak np. jak jedziesz do Czech i zaplacisz karta, to najpierw
    wymienia ci zlotowki na euro, potem euro na korony. Dzieki temu banki
    moga zarabiac podwojny spread. Identyczny mechanizm stosuje dzisiaj e-
    Gold czyli taki "system" platnosci miedzynarodowych w ktorym twoja
    kasa jest wyrazona w zlocie. Nie ma to wg mnie zadnego uzasadnienia
    poza checia zarobku przez paru cwaniakow. Sens "spoleczny" mialoby to
    dopiero wtedy, gdyby powoli znikal pieniadz papierowy (czy
    elektroniczny wyrazony w papierze). Tak jednak sie nie dzieje i chyba
    nigdy sie nie stanie.

  • 10. Data: 2011-10-18 21:24:57
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    skippy <s...@t...moon> napisał(a):

    > Użytkownik " kc" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > poza tym co z pasztetem, gdyby złoto zwaliło się np. na $1000

    Jak się zwali, a ja kiszę uncję złota, to straciłem. Stąd wniosek,że jeden
    bank nic nie zmieni. Potrzebna zmiana całego systemu. Tak abym za moją uncję
    mógł zawsze kupić 5000 kg marchewek. Albo 500 par chińskich butów.

    kc