  • 11. Data: 2011-10-18 21:28:30
    Temat: Re: Bank jako usługa
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    root <m...@y...com> napisał(a):

    > Chcialbym jednak nawiazac do tego promu. Co sie na nim wydazylo? Co ma
    > polski prom do chinskich butow?
    > bardzo jestem ciekawi prosze rozwin ten watek.

    A nic takiego. Po prostu ciasno jak cholera i trzeba się przeciskać między
    TIRami, a one łańcuchami przypięte są. Obcas jest mniej wytrzymały od
    łańcucha :(

    kc

  • 12. Data: 2011-10-18 21:50:25
    Od: root <m...@y...com>

    On 18 Paź, 23:24, " kc" <k...@W...gazeta.pl> wrote:
    > skippy <s...@t...moon> napisa (a):

    > Jak si zwali, a ja kisz uncj z ota, to straci em. St d wniosek, e jeden
    > bank nic nie zmieni. Potrzebna zmiana ca ego systemu. Tak abym za moj uncj
    > m g zawsze kupi 5000 kg marchewek. Albo 500 par chi skich but w.
    >
    > kc
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/- Ukryj
    cytowany tekst -

    > - Pokaż cytowany tekst -

    Skippy nie moge ci tego wyjasnic. Ale jak bedzie tak jak chcesz ty i
    totus, to albo zdechniemy z glodu albo bedziemy musieli sie wziac za
    robote, jak nie daj Boze Chinczycy. Wez sie chlopie zastanow. Nie siej
    tu defetyzmu. Jest dobrze dopoki oni biora od nas ten papier.

  • 13. Data: 2011-10-18 21:53:56
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik " kc" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jak się zwali, a ja kiszę uncję złota, to straciłem. Stąd wniosek,że jeden
    > bank nic nie zmieni. Potrzebna zmiana całego systemu. Tak abym za moją
    > uncję
    > mógł zawsze kupić 5000 kg marchewek. Albo 500 par chińskich butów.

    ogólnoświatowe powiązanie cen wszystkiego ze wszystkim bez względu na popyt
    i podaż???
    nie no chyba jajcujesz i to ostro

  • 14. Data: 2011-10-18 21:57:49
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

    ========
    ktorego tak naprawde nik nie ma,podobnie jak dzisiaj karta debetowa
    "polskiego" banku jest wyrazona w Euro tylko po to zeby ci podwojnie
    wymieniac przy kazdej platnosci za granica, nawet w kraju gdzie nie ma
    Euro. I tak np. jak jedziesz do Czech i zaplacisz karta, to najpierw
    wymienia ci zlotowki na euro, potem euro na korony. Dzieki temu banki
    moga zarabiac podwojny spread....

    =======

    masz racje ale nie do końca
    oczywiście frajer sie zawsze da wydymać, ale jeślu kupisz dolary, wpłacisz
    na konto dolarowe i przełączysz przed wyjazdem karte z konta PLN na konto
    USD, to nic takiego się nie stanie

    zawsze można uniknąć albo zminimalizować takie kwestie i nie mozna mieć
    pretensji że ktoś zarabia w związku z tym, że drugi nie myśli tylko płaci
    jak leci

  • 15. Data: 2011-10-18 22:09:30
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    wracając do tematu to nie jest BANK JAKO USŁUGA w sensie opisywanym przez
    totusa, czyli mega-bepiecznej skarpety gdzie płacisz za bezpieczny depozyt
    godząc się z inflacją i brakiem odsetek, tylko jakaś nowa ściemniona forma
    wciskania ludziom nowego rodzaju jakos tam strukturyzowanych czy też inaczej
    posr... papierów

  • 16. Data: 2011-10-19 11:02:54
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 23:57:49 +0200, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > zawsze można uniknąć albo zminimalizować takie kwestie i nie mozna mieć
    > pretensji że ktoś zarabia w związku z tym, że drugi nie myśli tylko płaci
    No masz rację. Ja np. niczego nie przełączam i biorę gotówkę. W razie
    naglej potrzeby wyjąłbym pewnie kasę z karty ale do tej pory (tfu tfu) coś
    takiego mi sie nie przydarzyło.

    Użyłeś słowa frajer. Otóż nie zgadzam się z tym całkowice. Banki nie
    informują klientów o takich szczególikach a powinny, bo jest to jak gadają
    prawnicy essetialia negoti(czy jakoś tak ;).
    Ja nie usprawiedliwiam oszukańczych metod marketingowych banków frajerstwem
    ich klientów. To właśnie piękna sprawa dla naszych wybrańców. Jako
    obywatel, wyborca chciałbym żeby wybrańcy stworzyli prawo chroniące mnie
    przed "drobnym druczkiem". M.in dlatego że na starość ślepnę a po drugie -
    taka jest moja wola ;)

  • 17. Data: 2011-10-19 12:30:32
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    jeżeli ktoś kartą złotówkową wypłaca euro czy dolary za granicą i nawet nie
    zapyta czy jest możliwość otrzymania karty walutowej ew. inne rozwiązanie,
    to przykro mi ale nic nie cofam
    w takiej sytuacji jesli nie odda bezsensownego haraczu bankowi, to ze swoją
    zdolnością odda handlarzowi pietruszki czy komukolwiek innemu

  • 18. Data: 2011-10-19 12:49:32
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2011 14:30:32 +0200, skippy napisał(a):

> [...]
    > w takiej sytuacji jesli nie odda bezsensownego haraczu bankowi, to ze swoją
    > zdolnością odda handlarzowi pietruszki czy komukolwiek innemu

    Nie zrozumiałeś. Mnie chodzi o to że nie ma kart złotówkowych. To znaczy
    jakimś dziwnym trafem są one złotówkowe tylko tutaj a zagranicą są kartami
    W Euro (lub w USD).
    I teraz jesli jedziesz do Chorwacji, gdzie mają swoje kuny, to najpierw
    wymieniaja twoje zlowtowki na euro a potem euro na kuny. Kasują więc 2 razy
    spread zamiast tylko raz.
    W Polsce natowmiast nic takiego nie zachodzi tj. karta w cudowny sposób
    staje się znowu złotówkowa (tzn. nik nie przelicza ze złotówek na euro i z
    euro na złotówki). Ot taka ciekawostka przyrodnicza.

  • 19. Data: 2011-10-19 12:54:48
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2011 14:49:32 +0200, root napisał(a):

> [...]

    ja zapytałem. zapytałem też czy to coś kosztuje. otrzymałem odpowiedź że
    nie a po przyjeździe okazało się ze nie mogę zlikwidować konta walutowego
    bo jestem zadłużony w banku na kwotę ok 19zł tytułem opłaty za prowadzenie
    owego konta. Kiedy na zacząłem protestować, to pani wydrukowała mi tzw.
    DRUGĄ tabelę prowizji (bo w pierwszej ogólnodostępnej tego nie było) gdzie
    sało jasno że w tym szczególnym przypadku jednak to konto kosztuje
    19zł/miesiąc.
    Nie pitol mi więc o frajerstwie. Bo skoro taki stary wyga jak ja dał się
    nabrać, to 99% też się daje.

  • 20. Data: 2011-10-19 13:30:25
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

> [...]
    > 19zł/miesiąc.
    > Nie pitol mi więc o frajerstwie. Bo skoro taki stary wyga jak ja dał się

    w każdym razie oznajmiam, że ja sobie z tym daje rade bez problemów
    jest to mozliwe
    dlaczego ktoś nie daje rady, nie mam zamiaru wnikać
    poddaje sie