  • 21. Data: 2009-03-24 11:51:06
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 12:17:56 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > O Chciwości. Żądzy pieniądza,

    tak nazywasz chec posiadania wlasnego dachu nad glowa?

    --
    marcin

  • 22. Data: 2009-03-24 11:53:34
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > tak nazywasz chec posiadania wlasnego dachu nad glowa?

    Tak, o ile ktoś bierze kredyt na 100% nie posiadając własnego kapitału.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2009-03-24 11:54:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Jeszcze raz - nie masz bladego pojęcia o czym_JA_piszę.
    > JA, nie Ty.
    > A ja nie piszę o chciwości, tylko o ludzkich potencjalnych tragediach.
    > Obawiam się jednak, że nie jesteś w stanie dokonać takiego procesu
    > myślowego, by rozszerzyć swój punkt widzenia.

    Ja to widzę szerzej, a Ty tylko wycinek dotyczący emocji.

    Jakie tragedie???

    Na jakiej podstawie niektórzy zakładają, że nie będzie kryzysu przez
    kilkadziesiąt lat? Bo a nuż się uda?

  • 24. Data: 2009-03-24 11:58:27
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Bzdura, nigdzie tego nie sugerowałam.
    > Nikt na świecie - poza organizacjami dobroczynnymi - nie działa
    > charytatywnie, więc argument jest trochę śmieszny.

    To czemu sie dziwisz, że bank nie chce zarobić i nie kieruje się sympatią do
    bankrutów?

    > Natomiast jest coś innego, o czym zresztą pisał george, a mianowicie
    > nieetyczne wykorzystywanie swojej dominującej pozycji (głównie chodzi o
    > wiedzę merytoryczną) w robieniu interesów z przeciętnymi ludźmi, którzy
    > takiej wiedzy nie posiadają. Proste jak budowa cepa.

    Tak było, jest i będzie. Naiwni codziennie się rodzą. Mądrzejsi nie biorą
    się za coś, o czym nie mają pojęcia. Głupcy dają się wykorzystać. Przecież w
    umowie jest zwykle wszystko napisane. Jest o zabezpieczeniu.

    > Nie wiem, ale myślę, że albo nie byłeś albo jeśli byłeś, to masz dziwnie
    > spaczone poczucie zwykłej, ludzkiej empatii.

    Nie byłem, bo nie jestem aż tak naiwny. Prawie czuję się winny. ;-)

    > Natomiast radośnie upajasz się sytuacją, jaka nastąpiła czy ma nastąpić w
    > wyniku pewnych, nie do końca etycznych zasad działania banków i z tym
    > właśnie usiłuję polemizować. Co Cię tak cieszy w nieszczęściu innych
    > ludzi?

    Cieszę się, że sytuacja znormalnieje i ceny nieruchomości spadną. Czym się
    tutaj martwić?
    Jak produkty spożywcze tanieją to też się martwisz?
    Ja się cieszę każdą obniżką, bo stać mnie wtedy na więcej.

  • 25. Data: 2009-03-24 11:59:42
    Od: Ochódzki <j...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Tobie się naiwnie wydaje, że banki to instytucje charytatywne, które nie
    > działają w chęci osiągnięcia zysku.

    W cywilizowanych społeczeństwach pewnych rzeczy się nie robi bo to się
    na dłuższą metę nikomu nie opłaca.
    Podstawą stosunków gospodarczych w krajach które osiągnęły sukces jest
    pewna doza zaufania pomiędzy uczestnikami rynku oraz elementarne normy
    etyczne. Pewnych rzeczy nie da się uregulować poprzez ustawy. Raz
    nadwyrężone zaufanie trudno odbudować.

    > Nic o mnie nie wiesz. Nie wiesz, czy nie byłem w takie sytuacji. Twoje
    > emocje to wynik niezrozumienia powyższych zasad. W swojej bezsilności i
    > frustracji przenosisz je na osobe, która tylko próbuje Ci wytłumaczyć
    > zasady, wg jakich działa świat.

    Chyba jednak nie do końca.
    Nie oceniam akurat tego konkretnego przypadku ale z takim podejściem
    jakie prezentujesz społeczeństwa zachodnie nie zbudowałyby swojego
    dobrobytu. Obecny kryzys bierze się również z kryzysu zaufania, pomyśl o
    tym.

    Ochódzki

  • 26. Data: 2009-03-24 12:02:30
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Ochódzki" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
> [...]
    > pewna doza zaufania pomiędzy uczestnikami rynku oraz elementarne normy
    > etyczne. Pewnych rzeczy nie da się uregulować poprzez ustawy. Raz

    Które kraje masz na myśli? Może USA?

    > Nie oceniam akurat tego konkretnego przypadku ale z takim podejściem jakie
    > prezentujesz społeczeństwa zachodnie nie zbudowałyby swojego dobrobytu.
    > Obecny kryzys bierze się również z kryzysu zaufania, pomyśl o

    Dobrobyt społeczeństw zachodu trwa jakieś kilka procent czasu cywilizacji. W
    pozostałym się nie liczyli.

  • 27. Data: 2009-03-24 12:05:50
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 12:53:34 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Tak, o ile ktoś bierze kredyt na 100% nie posiadając własnego kapitału.

    Czyli osoby zarabiajace ponizej sredniej krajowej nie maja prawa posiadac
    wlasnego domu? A jesli jednak by chcialy to sa chciwe pazerne i maja rzadze
    pieniadza?

    --
    marcin

  • 28. Data: 2009-03-24 12:06:38
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Czyli osoby zarabiajace ponizej sredniej krajowej nie maja prawa posiadac
    > wlasnego domu? A jesli jednak by chcialy to sa chciwe pazerne i maja
    > rzadze
    > pieniadza?

    Mają prawo posiadać. Mają prawo chcieć.

  • 29. Data: 2009-03-24 12:10:21
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości

    Uważam, że mają także prawo do nowego Mercedesa i wekendu co tydzień w
    Dubaju.

  • 30. Data: 2009-03-24 12:19:10
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Tak, o ile ktoś bierze kredyt na 100% nie posiadając własnego kapitału.

    Czy Ty w ogóle rozumiesz pojęcia "chciwość" i "żądza"?

    Emka