  • 1. Data: 2006-08-07 07:27:11
    Temat: Bank naliczył kupę kasy za prowadzenie rachunku.
    Od: "Tomasz Piotrowski" <y...@g...pl>

    Temat jest taki:

    Koleżance bank w którym ma ROR naliczył kupę kasy za prowadzenie rachunku.
    Problem polega na tym, że rachunek nie jest używany od 4 lat i dziewczyna
    najzwyczajeniej zapomniała o tym, ze takowy ma i niego w tym czasie nie
    korzystała.
    Niby, że sprawa czysta... za utrzymanie rachunku należy się bankowi opłata,
    tylko ze bank zobowiązany był przysyłać jej co miesąc wyciągi do domu... a w
    okresie ostatnich 4 lat po prostu o tym 'zapomniał'. Teraz przypomniał się i
    kazał dziewczynie zapłacić prawie 700 zł. Co ważne, nie było tam otwartej
    linii debetowej, więc wydaje mi się, że przy 'zadłużeniu' RORu powinni
    natychmiast ją o tym poinformować, a nie robić niespodziankę po 4 latach.

    Ktoś ma może pomysł jak pomóc dziewczynie się z tego wygrzebać ?? Jak nie
    zareaguje szybko - to pewnie bank komornika przyśle...

    (?)

  • 2. Data: 2006-08-07 08:24:25
    Od: "M...@g...blablabla.com" <M...@g...com>

    Tomasz Piotrowski napisał(a):
> [...]
    >
    > Ktoś ma może pomysł jak pomóc dziewczynie się z tego wygrzebać ?? Jak nie
    > zareaguje szybko - to pewnie bank komornika przyśle...

    Mialam podobna sytuacje. Zakladalam konto bank nie pobieral oplat za
    uzywanie konta. po jakims czasie zaczeli pobierac oplaty, ale mnie o
    tym nie poinformowali. na szczescie w miare szybko chcialam zlikwidowac
    konto (daleko mialam do oddzialu i po 2 latach nie uzywania konta
    stwierdzilam, ze mozna je zlikwidowac - na koncie lezaly jakies grosze)
    i tez przy likwidacji sie dowiedzialam, ze mam doplacic jakies
    pieniadz. nie byla to wielka kwota wiec to zrobilam i mialam problem z
    glowy (nigdy wiecej nie skorzystalam z tego banku). mysle, ze mozecie
    probowac to w jakis sposob reklamowac, ale raczej marne szanse tego
    widze.

  • 3. Data: 2006-08-07 08:25:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

> [...]
    > tylko ze bank zobowiązany był przysyłać jej co miesąc wyciągi do domu... a w
    > okresie ostatnich 4 lat po prostu o tym 'zapomniał'.

    A przypadkiem gdzieś tam w umowie nie ma zapisu że wyciągu nie
    wysyłają jeżeli nie ma ruchu na koncie innego niż naliczenie opłat i
    odsetek?

    p. m.

  • 4. Data: 2006-08-07 08:42:09
    Od: "Tomasz Piotrowski" <y...@g...pl>

    > A przypadkiem gdzieś tam w umowie nie ma zapisu że wyciągu nie
    > wysyłają jeżeli nie ma ruchu na koncie innego niż naliczenie opłat i
    > odsetek?
    >
    > p. m.

    Kurde.. tego nie wiem ... tak też może być. Ale wydaje mi się, że w wypadku,
    kiedy rachunek zaczyna być 'zadłużony' - bank powinien poinformować o tym
    fakcie. Tak jak pisałem, nie było tam uruchomionego 'debetu'... Więc wydaje mi
    się, że taka informacja powinna być normalną procedurą... Tu natomiast sprawa
    wyszła całkiem przypadkiem ... i okazało się, że od 4 lat konto jest
    sukcesywnie zadłużane zarówno przez koszta bieżace jak i odsetki od nich...

  • 5. Data: 2006-08-07 08:56:09
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    Na wstepie pytanie: jaki to bank, bo mialem podobna sytuacje i opłaty
    zostały mi umorzone. Jednak miałem w ręku argument polegający na tym, że
    w systemie bankowości elektronicznej cały czas widziałem saldo 0 zł (zero).

    Generalnie bank ma obowiązek wysyłać miesięczne wyciągi w formie uzgodnionej
    w umowie rachunku (klient moze z nich zrezygnować). Jeżeli bank ich nie
    wysyłał to należało (wiem, ze klientka o koncie zapomniala) zapytac go
    dlaczego tego nie robi = złożyć reklamację.

    Bank ma prawo zamknąć konto po 6 miesiacach jezeli nie ma na nim żadnych
    obrotow (wyj. naliczane oplaty i odsetki). Prawo to wynika z Prawa
    Bankowego, ale nie jest to obowiązek banku.

    Moznaby zapytać bank dlaczego nie poinformował klienta o powstałym na
    rachunku zadłużeniu nieco wcześniej. Przecież równie dobrze mógłby poczekać
    ze 20 lat...a wtedy narosłe zadłużenie mogłoby poważnie szokować.

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2006-08-07 09:10:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    RobertS napisał(a):
    [...]
    > Moznaby zapytać bank dlaczego nie poinformował klienta o powstałym na
    > rachunku zadłużeniu nieco wcześniej. Przecież równie dobrze mógłby poczekać
    > ze 20 lat...a wtedy narosłe zadłużenie mogłoby poważnie szokować.

    Nie mógłby - przedawnienie.

    p. m.

  • 7. Data: 2006-08-07 09:24:27
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Nie mógłby - przedawnienie.
    >
    > p. m.

    po jakim czasie?

  • 8. Data: 2006-08-07 09:32:27
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Generalnie bank ma obowiązek wysyłać miesięczne wyciągi

    Generalnie to chyba nie, bo wyjątkiem mogą być lokaty i rachunki
    oszczędnościowe (art. 53 ust. 2 ustawy PB)

> [...]
    > zapomniala) zapytac go dlaczego tego nie robi = złożyć reklamację.
    > Bank ma prawo zamknąć konto po 6 miesiacach

    po dwóch latach (art. 60 tejże ustawy).

    > jezeli nie ma na nim żadnych obrotow (wyj. naliczane oplaty i odsetki)

    Wyjątkiem są tylko odsetki (art. 60). Katalog wyjątków jest zamknięty i
    nawet bank nie ma prawa go poszerzyć przy powoływaniu się na ustawę.

    >. Prawo to wynika z Prawa Bankowego, ale nie jest to obowiązek banku.

    Raczej jest obowiązkiem jeśli umowa nie stanowi inaczej.

> [...]
    > rachunku zadłużeniu nieco wcześniej. Przecież równie dobrze mógłby
    > poczekać ze 20 lat...a wtedy narosłe zadłużenie mogłoby poważnie

    Tylko szokować ;-)
    (Przedawnienie)
    Pozostaje zapłacić, lub zwrócić się o zmiłowanie do banku, bo prawo jest
    po jego stronie.

    Pozdr.
    K.K.

  • 9. Data: 2006-08-07 09:36:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    RobertS napisał(a):

    > po jakim czasie?

    Nie wiem jakim, ale na pewno dużo mniej niż 20 lat.

    p. m.

  • 10. Data: 2006-08-07 10:03:34
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    K.K. napisał(a):

    > Pozostaje zapłacić, lub zwrócić się o zmiłowanie do banku, bo prawo jest
    > po jego stronie.

    A czy przypadkiem bank nie powinien informować pisemnie o zmianach w
    TOiP? Jeśli tak, a opłata za konto w ciągu 4 lat zwiększyła się, to ja
    upierałbym się o "przeliczenie" salda konta według stawek obowiązujących
    w momencie prawidłowego powiadomienia o obowiązujących opłatach. Zawsze
    to może być jakieś 100zł mniej ;-)

    Marek