eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Bank nie wykonał umowy - co robić?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 21. Data: 2008-09-10 11:55:09
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > To chyba jest normalne, ze reklamuje sie tylko wtedy, kiedy blad jest
    > na niekorzysc 8-).

    Jasne, mialem na mysli celowe spowodowanie takiego "bledu". Ale to
    moze nie byc latwe.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 22. Data: 2008-09-10 18:11:13
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: Pete <n...@n...com>

    krzysztofsf pisze:
    > On 10 Wrz, 08:53, Pete <n...@n...com> wrote:
    >> witek pisze:
    >>
    >>> czemu bank, oboje.
    >>> nawet jeśli umowa zawierała błąd, ale wiadomo było o co chodzi to mogli
    >>> ją wykonać.
    >> Ale jak wiadomo? Klient przeczytał i potwierdził własnym podpisem umowę,
    >> w której było napisane, źe kupuje $. Dlaczego zatem bank miałby robić
    >> operację odwrotną?
    >
    > Raczej cos innego uzgodniono
    >
    > "Z osobą która reprezentuje bank (panią pracownik banku) uzgodniliśmy
    > wszystkie
    > dane numeryczne tzn.:
    > 1) kwotę złotówek (kilkadziesiąt tysięcy)
    > 2) po jakim kursie zostaną zakupione dolary i ile ich będzie oraz
    > 3) podane były numery moich 2 kont bankowych (złotówkowe i dolarowe)
    > między
    > którymi miał być ten przelew."
    >
    > Sadze, ze gdy transakcje pozatwierdzali wszyscy bankowi "swieci" w
    > miedzyczasie bank zmienil kurs i okazalo sie, ze nie sa juz w stanie
    > zatwierdzic transaklcji, bo system narzuca inny kurs.

    Ale w umowie klient podpisał odwrotną operację
    Cyt:
    "To znaczy bank stwierdził, że według banku umowa zawiera błędy i nie
    wykonał
    opisanej tu transakcji. (jest napisane &#8222;bank sprzedaje PLN&#8221;
    , a w dalej &#8222;bank
    kupuje USD&#8221;). Według mnie nie jest to błąd ponieważ wszystko jest
    zgodne z
    dyspozycją właściciela pieniędzy na kontach które zostały wskazane."

    Czyli: "Bank kupuje USD" - więc klient sprzedaje USD.

    I dlatego bank odmówił realizacji, bo klient nie posiadał wymaganej
    kwoty USD.

    I nie ma tu znaczenia, co zostało uzgodnione "ustnie". Ważne to, co na
    piśmie.

    --
    Pete


  • 23. Data: 2008-09-10 19:02:59
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Co do arbitra bankowego to szkoda musi być poniżej 8tys a nie wartość
    > całej transakcji
    > *** blad ***
    >

    również tak myślałem, ale przydało się potwierdzenie tej tezy...

    --
    pozdrawiam
    RobertS



  • 24. Data: 2008-09-10 19:37:14
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Pete pisze:
    > krzysztofsf pisze:
    >> On 10 Wrz, 08:53, Pete <n...@n...com> wrote:
    >>> witek pisze:
    >>>
    >>>> czemu bank, oboje.
    >>>> nawet jeśli umowa zawierała błąd, ale wiadomo było o co chodzi to mogli
    >>>> ją wykonać.
    >>> Ale jak wiadomo? Klient przeczytał i potwierdził własnym podpisem umowę,
    >>> w której było napisane, źe kupuje $. Dlaczego zatem bank miałby robić
    >>> operację odwrotną?
    >>
    >> Raczej cos innego uzgodniono
    >>
    >> "Z osobą która reprezentuje bank (panią pracownik banku) uzgodniliśmy
    >> wszystkie
    >> dane numeryczne tzn.:
    >> 1) kwotę złotówek (kilkadziesiąt tysięcy)
    >> 2) po jakim kursie zostaną zakupione dolary i ile ich będzie oraz
    >> 3) podane były numery moich 2 kont bankowych (złotówkowe i dolarowe)
    >> między
    >> którymi miał być ten przelew."
    >>
    >> Sadze, ze gdy transakcje pozatwierdzali wszyscy bankowi "swieci" w
    >> miedzyczasie bank zmienil kurs i okazalo sie, ze nie sa juz w stanie
    >> zatwierdzic transaklcji, bo system narzuca inny kurs.
    >
    > Ale w umowie klient podpisał odwrotną operację
    > Cyt:
    > "To znaczy bank stwierdził, że według banku umowa zawiera błędy i nie
    > wykonał
    > opisanej tu transakcji. (jest napisane &#8222;bank sprzedaje PLN&#8221;
    > , a w dalej &#8222;bank
    > kupuje USD&#8221;). Według mnie nie jest to błąd ponieważ wszystko jest
    > zgodne z
    > dyspozycją właściciela pieniędzy na kontach które zostały wskazane."
    >
    > Czyli: "Bank kupuje USD" - więc klient sprzedaje USD.
    >
    > I dlatego bank odmówił realizacji, bo klient nie posiadał wymaganej
    > kwoty USD.
    >
    > I nie ma tu znaczenia, co zostało uzgodnione "ustnie". Ważne to, co na
    > piśmie.
    >

    Sadze, ze znaczenie ma PELNA tresc umowy oraz celowe zaniechanie prob
    kontaktu z klientem w chwili stwierdzenia niejasnosci w momencie
    przystapienia do realizacji transakcji.


  • 25. Data: 2008-09-11 10:39:28
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: "Janusz Zaręba" <a...@g...pl>

    Ktoś pytał dlaczego całej transakcji nie wykonałem przez sieć ?
    Odpowiadam:
    To prawda, że na stronie banku nic nie pisze o limicie dokonywanych transakcji
    przez sieć.
    Pracownicy banku TAKŻE O NICH NIE WIEDZĄ i jeśli zapytasz czy są, to
    odpowiedzą, że NIE MA. Dopiero gdy chcesz to zrobić, to komputerowy system tą
    transakcję odrzuci oczywiście bez wyjaśnienia dlaczego!
    I Ty człowieku dalej NIE WIESZ DLACZEGO. Dopiero jak pofatygujesz się
    osobiście do banku i zapytasz to na początku pracownik banku stwierdzi, że NIE
    MA LIMITU. Wtedy jak "pociśniesz" tą sprawę dalej i zaczną to wyjaśniać to
    okaże się, ŻE JEDNAK JEST.

    Nie zrobiłem tego przez sieć ponieważ kwota mojej transakcji była dużo, dużo
    większa niż ustawiony w systemie komputerowym banku limit.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 26. Data: 2008-09-11 10:52:16
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: "Janusz Zaręba" <a...@g...pl>

    Złożyłem pisemną reklamację.
    Czy ktoś w ciągu jakiego czasu bank powinien dać odpowiedź ?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 27. Data: 2008-09-11 12:56:58
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Janusz Zaręba" <a...@g...pl> writes:

    > Pracownicy banku TAKŻE O NICH NIE WIEDZĄ i jeśli zapytasz czy są, to
    > odpowiedzą, że NIE MA. Dopiero gdy chcesz to zrobić, to komputerowy system tą
    > transakcję odrzuci oczywiście bez wyjaśnienia dlaczego!
    > I Ty człowieku dalej NIE WIESZ DLACZEGO. Dopiero jak pofatygujesz się
    > osobiście do banku i zapytasz to na początku pracownik banku stwierdzi, że NIE
    > MA LIMITU. Wtedy jak "pociśniesz" tą sprawę dalej i zaczną to wyjaśniać to
    > okaże się, ŻE JEDNAK JEST.

    Powaznie? Mam wrazenie ze w Millennium byl limit (maksymalny, mozna
    bylo ustawic mniejszy) 5 kzl. Ale moze chodzilo tylko o przelewy?

    Jaki ten limit byl w tym przypadku?
    --
    Krzysztof Halasa


  • 28. Data: 2008-09-18 17:18:59
    Temat: Bank nie wykonał umowy - czyli - Suma Sumarum
    Od: "Janusz Zaręba" <a...@W...gazeta.pl>

    Suma Sumarum.
    Ponieważ sprawa dotyczy walut wszyscy wiedzą, że ich wartość waha się i może
    ulec zmianie z chwili na chwilę.
    Oczywiście złożyłem reklamację. Nas rozpatrzenia jej bank ma pewien czas
    (kilka dni).
    Do tego czasu, planowanej waluty oczywiście nie mam i w tym temacie nie robię
    nic tylko czekam na reakcję banku.
    W tym czasie sytuacja na rynku walut ulega zmianie.
    Ponieważ sytuacja ulega zmianie ja także muszę zmienić decyzję

    Bilans sprawy: po kilkudniowych nerwach i kłopotach tracę kilkaset złotych na
    tej sprawie. Bank nie stracił ani grosza.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1