  • 1. Data: 2009-10-19 18:15:45
    Temat: Bank w Holandi bankrutem
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7160835,Holender
    ski_bank_DSB_zbankrutowal.html

    Jednak gwarancje BFG itp. sie przydaja.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-10-19 19:05:57
    Temat: Re: Bank w Holandi bankrutem
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...de> napisał w wiadomości
    news:hbiacl$fm0$1@inews.gazeta.pl...

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7160835,Holender
    ski_bank_DSB_zbankrutowal.html

    > Jednak gwarancje BFG itp. sie przydaja.

    A co ma do tego BFG?

    MK

  • 3. Data: 2009-10-19 19:16:38
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 19 Paź, 21:05, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > A co ma do tego BFG?
    >
    > MK

    Tak dedukuję, że u nas tak dawno nic nie padło, że może pora
    rzeczywiście przetestować BFG w praktyce? Tylko nic nie chce paść.

  • 4. Data: 2009-10-19 19:29:54
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    MK wrote:
    > Użytkownik "Marcin" <n...@n...de> napisał w wiadomości

    ski_bank_DSB_zbankrutowal.html

    > A co ma do tego BFG?

    Pewnie chodzilo o holenderski odpowiednik naszego BFG.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2009-10-19 19:55:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał w
    wiadomości news:hbieni$1i4$1@online.de...

    > Pewnie chodzilo o holenderski odpowiednik naszego BFG.

    W artykule jest mowa o rzadowych gwarancjach. BFG nie ma nic wspolnego z
    rzadem, chyba, che mozna za to uznac udzial NBP...
    Swoja droga jesli jakis debil zacznie u nas nawolywac do wycofywania wkladow
    z banku X, to ja wycofam swoja kase takze z Y i Z, bo nie mam zamiaru
    finansowac zwrotow dla klientow X :).

    MK

  • 6. Data: 2009-10-19 20:03:05
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl>

    MK pisze:
> [...]
    > wkladow z banku X, to ja wycofam swoja kase takze z Y i Z, bo nie mam
    > zamiaru finansowac zwrotow dla klientow X :).

    Trzymajac kase w Y i Z i tak finansujesz i odwrotnie.
    Skuteczna będzie chyba tylko skarpeta ;)
    Na pociechę mamy to, że nasze zyski z % nie są pomniejszane o
    finansowanie gwarancji w sposób jawny, chociaż i tak je finansujemy.

  • 7. Data: 2009-10-19 20:21:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "dwr" <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl> napisał w
    wiadomości news:4adcc5fd$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > Na pociechę mamy to, że nasze zyski z % nie są pomniejszane o finansowanie
    > gwarancji w sposób jawny, chociaż i tak je finansujemy.

    Nie finansuje, bo banki tworza na ten cel tylko rezerwy, ktore w przypadku
    niewydolnosci jakiegos banku moga byc uruchomione. Wtedy zacznie sie
    prawdziwe finansowanie... Do tego czasu to tylko wirtualna rzeczywistosc dla
    ksiegowych....

    MK

  • 8. Data: 2009-10-20 12:21:39
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl>

    MK pisze:
> [...]
    > przypadku niewydolnosci jakiegos banku moga byc uruchomione. Wtedy
    > zacznie sie prawdziwe finansowanie... Do tego czasu to tylko wirtualna

    Rezerwy jednak są zawsze i na inny cel są wykorzystywane. Tak więc część
    zysku banku jeślni nie finansuje to przynajmniej jest blokowana na ten
    cel. Zatem gdyby go nie było możnaby więcej % otrzymać.
    Oczywiście to tylko dywagacje a że odbywa się to moco w tle więc
    faktycznie można przyjąć, że nie finansujemy - do czasu :)

  • 9. Data: 2009-10-20 14:09:46
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent dwr nadaje:
    > Rezerwy jednak są zawsze i na inny cel są wykorzystywane. Tak więc
    > część zysku banku jeślni nie finansuje to przynajmniej jest blokowana
    > na ten cel.

    BFG ma 5 lat na reakcję więc jeśli upadnie jeden czy dwa niewielkie
    banki spółdzielcze to może jakoś się uzbiera od reszty w tym czasie?

  • 10. Data: 2009-10-20 15:31:43
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    MK napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >
    >W artykule jest mowa o rzadowych gwarancjach. BFG nie ma nic wspolnego z
    >rzadem, chyba, che mozna za to uznac udzial NBP...

    Zdaje się, że w nowej ustawie oprócz zbędnego (wg mnie) podniesienia
    wysokości gwarancji była zmiana polegająca na wyłączeniu NBP z
    udziału w gwarancjach oraz - co jest tego sensowną (wg mnie) konsekwencją
    - zmniejszeniu licby przedstawicieli NBP w radzie BFG. To przez to ostatnie
    prezydent ociągał się z podpisaniem.
    Jednak udział MF w gwarancjach chyba jest...
    Jeżeli się mylę, prosze poprawić.

    Arek