  • 1. Data: 2009-01-09 11:45:11
    Temat: Bank - wygenerowanie tego samego PINu do karty...
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Witam serdecznie.
    Jak to jest z tymi PINem do karty debetowej? Jest on niepowtarzalny
    i znany tylko i wyłącznie właścicielowi, czy system informatyczny
    przechowuje jakoś jego jawną część?

    Co się dokładnie stało...
    Jestem w Irlandii, mam kartę debetową w banku AIB (to ten od BZWBK w
    Polsce).

    Z bankami tutaj jest dość ciężko, ale sytuacja się poprawia. Drugi raz
    miałem problem z dostępem do mojego konta - nagle PIN przestał
    'pasować'. Odczekałem dzień, spróbowałem jescze dwa razy (PINu byłem
    pewny, bo mam w specyficzny sposób gdzieś tam zapisany).

    Udałem się do oddziału banku, poprosiłem o wygenerowanie nowego pinu.
    PIN przyszedł pocztą (standardowo w nieoznakowanej kopercie itd.).
    Co mnie zaskoczyło: IDENTYCZNY, jak poprzedni.
    W zbieg okoliczności ciężko uwierzyć, szansa jak 1/10tys.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 2. Data: 2009-01-09 11:48:39
    Temat: Re: Bank - wygenerowanie tego samego PINu do karty...
    Od: Niepoprawny <n...@n...no>

    DooMiniK wrote:
> [...]
    > Co mnie zaskoczyło: IDENTYCZNY, jak poprzedni.
    > W zbieg okoliczności ciężko uwierzyć, szansa jak 1/10tys.

    Przeciez w systemie informatycznym banku musi on istniec jak sobie
    wyobrazasz jego weryfikacje?

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-01-09 12:28:31
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    DooMiniK napisał(a):
> [...]
    > Co mnie zaskoczyło: IDENTYCZNY, jak poprzedni.
    > W zbieg okoliczności ciężko uwierzyć, szansa jak 1/10tys.

    Ciekawe w przypadku jesli prosba o wygenerowanie nowego pinu bylaby
    zwiazana z checia zabezpieczenia karty, poniewaz istnialo podejrzenie,
    ze ktos postronny podejrzal stary pin.

  • 4. Data: 2009-01-09 12:32:56
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Niepoprawny <n...@n...no> wrote:
    > Przeciez w systemie informatycznym banku musi on istniec jak sobie
    > wyobrazasz jego weryfikacje?

    Może istnieć w postaci przekształconej jednokierunkową funkcją
    skrótu. Jak to konkretny bank robi, to już jego sprawa, być
    może niektóre systemy bankowe trzymają PINy w postaci jawnej.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 5. Data: 2009-01-09 12:35:44
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Niepoprawny" <n...@n...no> napisał w wiadomości
    > Przeciez w systemie informatycznym banku musi on istniec jak sobie
    > wyobrazasz jego weryfikacje?

    Raczej nie powinien istnieć w systemie informatycznym banku (co nie znaczy
    że tak jest).
    hint: funkcje hashujące, skrótu. Przy ich pomocy można sprawdzić czy pin
    jest poprawny nie znając go.

    --
    pozdr
    P.

  • 6. Data: 2009-01-09 12:37:33
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:496738c9$1@news.home.net.pl...

    > Co mnie zaskoczyło: IDENTYCZNY, jak poprzedni.
    > W zbieg okoliczności ciężko uwierzyć, szansa jak 1/10tys.

    Łomatko, dobrze że to dotyczy niepolskiego banku. Jakby w PL występowało
    takie samo zjawisko, to nic tylko się załamać.

    Prawdopodobieństwo zbiegu okoliczności małe, ale jednak mierzalne. Super by
    było gdyby ktoś był w stanie przetestować to ponownie w tym samym banku, na
    karcie tego samego rodzaju...

    marekz

  • 7. Data: 2009-01-09 12:39:04
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Niepoprawny wrote:
    > Przeciez w systemie informatycznym banku musi on istniec jak sobie
    > wyobrazasz jego weryfikacje?

    - poproś kogoś o zmianę hasła w Twoim systemie (pewnie Windows)
    - poproś, aby się zalogował
    - odnajdź w systemie hasło użytkownika...

    Trzymanie haseł w postaci jawnej, a nie na zasadzie skrótu (+ dodatkowa
    "sól" np. w przypadku MD5) jest niedorzecznością w systemie bankowym.

  • 8. Data: 2009-01-09 12:39:49
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    krzysztofsf wrote:

    > Ciekawe w przypadku jesli prosba o wygenerowanie nowego pinu bylaby
    > zwiazana z checia zabezpieczenia karty, poniewaz istnialo podejrzenie,
    > ze ktos postronny podejrzal stary pin.

    Mi "kopara opadła", ciężko uwierzyć w zbieg okoliczności.

  • 9. Data: 2009-01-09 12:47:14
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:49674569$1@news.home.net.pl...

    > Trzymanie haseł w postaci jawnej, a nie na zasadzie skrótu (+ dodatkowa
    > "sól" np. w przypadku MD5) jest niedorzecznością w systemie bankowym.

    Tyle, że znalezienie metodą "brutal force" 4 cyfrowego PINu na podstawie
    jego hasha
    jest śmiesznie proste. (10000 kombinacji). Nawet się nie opłaca tego
    szyfrować.

    Witek

  • 10. Data: 2009-01-09 14:41:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Niepoprawny wrote:

    > Przeciez w systemie informatycznym banku musi on istniec jak sobie
    > wyobrazasz jego weryfikacje?

    Oj. Chyba czas się douczyć.