  • 91. Data: 2009-05-15 11:33:01
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 15 Maj, 10:11, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > A nie jest wysoki? Ilu ludzi w Polsce ma wyższy? 1%? 0.1%?

    Bardzo wielu ludzi ma wyższe limity. Jeśli rodzina wydaje pięć tysięcy
    miesięcznie, to potrzebuje przynajmniej 10 000 tysięcy limitu, aby
    efektywnie korzystać z funkcji kredytowej karty. W dużych miastach
    takich ludzi jest mnóstwo.

  • 92. Data: 2009-05-15 11:36:05
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 15 Maj, 10:56, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > 400 tys. osób ma takie karty? Wątpię, ale może. Podatek PIT od
    > dochodów powyżej 80 tys. rocznie płaci ok. 200 tys.

    Kiepski argument. Jako bezrobotny bez prawa do zasiłku miałem
    citkowego golda z limitem ponad dwadzieścia tysięcy. To było wiele lat
    temu...Życie niesie różne scenariusze.

  • 93. Data: 2009-05-15 11:39:15
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 15 May 2009 10:13:10 +0200, Sebastian napisał(a):

    > Trochę z przymrożenie oka, ale niepokojąco prawdopodobne scenariusze:

    Mój bank już teraz wie o mnie więcej, niż moja rodzina, chociaż
    płatności drogą elektroniczną dokonuję tylko częściowo.
    Bank zna mój adres, nr telefonu, mój Pesel, NIP, Regon, imiona moich
    rodziców, a nawet nazwisko rodowe mojej matki.
    Wie ile mam oszczędności, jakie są moje źródła dochodów, ile z którego
    otrzymuję oraz na co wydaję pieniądze. Gdzie spędzam urlopy lub
    podróżuję służbowo, ile na to wydaję oraz gdzie aktualnie przebywam.
    Wie jakim jeżdżę samochodem (z dokładnością do numeru rejestracyjnego,
    nr podwozia oraz rocznika), jak często ten samochód się psuje, a ja
    płacę mandaty.
    Bank wie także jakie mam hobby, jakie mam nieruchomości, jak wysokie od
    nich płacę podatki, jaki jest mój stan zdrowia, gdzie się leczę, a gdzie
    spędzam swój wolny czas.
    Jeszcze parę lat temu służby specjalne mogły tylko marzyć o tak szerokim
    wachlarzu informacji na temat rozpracowywanego obiektu!
    A do tego dochodzi ta niebywała możliwość, ze kilkoma kliknięciami w
    klawiaturę można gościa pozbawić wszelkich aktywów! Gość w jednej chwili
    zostaje bez środków do życia, nie stać go nawet na kupno bułki!
    Opisywane na grupie takie przypadki mówiły o niezapłaconym mandacie, ale
    gama powodów do podjęcia takiego działania bez wątpienia z czasem będzie
    się poszerzać.
    Bo w końcu jeśli komuś za niepłacenie alimentów można zabrać prawo
    jazdy, to dlaczego by nie zablokować mu wszystkich kont?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 94. Data: 2009-05-15 12:27:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 15.05.09 8:34, zly pisze:

    > i automagicznie zaczna sie blokady srodkow na koncie z powodu
    > niezaplaconych mandatow :(

    po pierwsze primo: w razie potrzeby US sam sobie poszuka numer konta.

    po drugie primo: pierwsze co zrobi US to z kwoty zwrotu podatku (nawet
    przesylanego przekazem) odliczy sobie wszytskie zaleglosci.

    Wiec niepodawanie US numeru konta przed niczym nie uchroni.

    --
    Pete

  • 95. Data: 2009-05-15 12:30:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebastian <n...@n...com> writes:

    > No właśnie rebeliantów, jak takie pomysły będą wprowadzane to z
    > definicji będą obowiązkowe. Najpierw okres próbny dla geek'ów ochotników
    > a później oczekiwanie na jakiś duży zamach czy inną katastrofę i dla
    > dobra społeczeństwa ...

    Przeciez juz jest ilus tam ochotnikow z RFID pod skora.

    > Wszystkie aspołeczne typy które będą próbować torpedować poprawę
    > bezpieczeństwa, radykalne ograniczenie przestępczości i opiekę zdrowotną
    > ratującą życie ofiarą wypadków zostaną przykładnie ukarane :)

    Wydaje mi sie, ze nie beda mogli "tylko" kupowac i sprzedawac?
    O dodatkowej karze nic nie bylo w cytacie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 96. Data: 2009-05-15 12:32:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    s...@c...onet.pl writes:

    > Przepraszam za OT-a, ale:
    > Biblia została przełożona na łacinę dopiero w IV w. Św. Jan posługiwał się
    > zapewne aramejskim lub greką, a zatem 666 wyglądało u niego chyba tak:
    &#935;&#926;&#988; -
    > jeśli komuś się nie wyświetla to: chi, ksi, diagamma.

    Nie moze sie wyswietlac, ten zestaw znakow nie ma greckich liter,
    a text/plain nie przewiduje innej metody.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 97. Data: 2009-05-15 12:36:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> writes:

    > Pieniądz elektroniczny jak najbardziej TAK, ale w wersji "anonimowych"
    > kart przedpłaconych lub płatności z nierejestrowanych obowiązkowo kart
    > SIM. A zobaczysz, że to nie będzie szło w tę stronę.

    Oba rozwiazania nie sa anonimowe, bardzo latwo korelowac w takim
    przypadku platnosci (tylko troche trudniej niz w przypadku normalnych
    kart).
    Sa rozwiazania kryptograficzne, zapewniajace cechy analogiczne do
    papierowego pieniadze (z ta roznica, ze da sie niestety taki pieniadz
    "skopiowac", ale prowadzi to do ujawnienia tozsamosci osoby, ktora to
    zrobila).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 98. Data: 2009-05-15 12:42:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

> [...]
    > Jeszcze parę lat temu służby specjalne mogły tylko marzyć o tak szerokim
    > wachlarzu informacji na temat rozpracowywanego obiektu!

    Watpliwe, posiadaly dokladnie takie same oraz lepsze informacje.
    Tyle ze tylko na temat ograniczonej liczby ludzi, ktorzy ich
    najbardziej interesowali, a nie na temat wszystkich obywateli.

    I jesli ktos chce zalatwic cos, o czym bank (= sluzby) maja sie nie
    dowiedziec, to nie ma z tym na razie wielkiego problemu.

    > A do tego dochodzi ta niebywała możliwość, ze kilkoma kliknięciami w
    > klawiaturę można gościa pozbawić wszelkich aktywów! Gość w jednej chwili
    > zostaje bez środków do życia, nie stać go nawet na kupno bułki!

    Wlasnie nie, bo gotowka itd, moze tez pojsc do rodziny albo do wrogiego
    konsulatu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 99. Data: 2009-05-15 12:50:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Oba rozwiazania nie sa anonimowe, bardzo latwo korelowac w takim
    > przypadku platnosci (tylko troche trudniej niz w przypadku normalnych
    > kart).

    Ale przy aktywnej postawie osoby używającej takich rozwiązań, chyba jednak
    da się to dostatecznie "zanonimizować" do zadań nie będących zadaniami
    nattury szpiegowskiej. No i od przeciwnej strony takie skorelowanie wymaga
    jednak odrobiny wysiłku, a nie że dostają wszystko na tacy i dane tylko
    czekaja aby je przeczytać jak komuś przyjdzie ochota.

    Czy wiesz, że usiłują mnie zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego
    pre-paida? Sugerują, że jeśli tego nie zrobię, odłączą go od sieci, przecież
    to paranoja. Kilka miesięcy temu zablokowany został jeden z moch
    zaggranicznych rachunków, dopóki nie wypełniłem świstka, sprowadzającego
    sięw zasadzie do oświadczenia, że nie jestem terrorystą, nie jestem
    politykiem i środki na rachunku nie pochodzą z przestępstwa. Obłęd.

    Gdzie można poczytać?

  • 100. Data: 2009-05-15 12:53:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > kart).

    Ale przy aktywnej postawie osoby używającej takich rozwiązań, chyba jednak
    da się to dostatecznie "zanonimizować" do celów nie będących zadaniami
    natury szpiegowskiej. :)

    No i od przeciwnej strony takie skorelowanie wymaga jednak odrobiny wysiłku,
    a nie że dostają wszystko na tacy i dane tylko czekaja aby je przeczytać jak
    komuś przyjdzie na to ochota.

    Co do postępów prób inwigilacji, czy wiesz na przykład, że usiłują mnie
    zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego pre-paida? Sugerują, że jeśli
    tego nie zrobię, odłączą go od sieci, przecież to jakaś paranoja. Kilka
    miesięcy temu z kolei zablokowany został jeden z moich zagranicznych
    rachunków, dopóki nie wypełniłem świstka, sprowadzającego się w zasadzie do
    oświadczenia, że nie jestem terrorystą, nie jestem politykiem i środki na
    rachunku nie pochodzą z przestępstwa. Na razie tylko tyle, ale czuję, że to
    się będzie rozwijać i za pewien czas trzeba będzie świadectwo zdrowia
    dołączać...Obłęd.

    Gdzie można poczytać?