  • 111. Data: 2009-05-15 17:39:43
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 19:36
    (autor Michał
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <guk96n$q8b$1@news.ds.pg.gda.pl>):

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

    --
    Tristan

  • 112. Data: 2009-05-15 17:52:00
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Tristan pisze:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

    Czy znasz znaczenie słowa "faszyzm", historię i postulaty ideowe?

    Domyślałem się, że jedynym skojarzeniem będzie III Rzesza. I jak tu
    dyskutować kiedy ludzie myślą na zasadzie skojarzeń obrazkowych. Potem
    takiemy można wmówić wszystko, nawet to, że jest do czegoś zmuszony "dla
    własnego dobra". :/

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 113. Data: 2009-05-15 17:53:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 19:52
    wasz znak: <guka3u$hj$1@news.ds.pg.gda.pl>):

    > Czy znasz znaczenie słowa "faszyzm", historię i postulaty ideowe?

    Nie znam, ale ZTCW nie było tam płatności elektronicznych i nie mam zamiaru
    rozmawiać w tym stylu.

    --
    Tristan

  • 114. Data: 2009-05-15 18:06:12
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Tristan pisze:
    > Nie znam, ale ZTCW nie było tam płatności elektronicznych i nie mam zamiaru
    > rozmawiać w tym stylu.

    To szkoda, że nie jesteś zainteresowany krytyczną refleksją bo właśnie
    faszyzm postulował omnipotencję państwa i pełną swobodę decydowania w
    zakresie obowiązków obywatela.

    Obecne pastwa europejskie spełniły drobnymi kroczkami wiele z programu
    włoskich faszystów jak etatyzm, korporacjonizm czy solidaryzm społeczny
    utożsamiany niekiedy z socjalnym charakterem państwa.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 115. Data: 2009-05-15 18:08:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 20:06
    wasz znak: <gukauj$5sq$1@news.ds.pg.gda.pl>):

    > To szkoda, że nie jesteś zainteresowany krytyczną refleksją bo właśnie
    > faszyzm postulował omnipotencję państwa i pełną swobodę decydowania w
    > zakresie obowiązków obywatela.

    O jakim państwie bredzisz? Banki są państwowe?

    --
    Tristan

  • 116. Data: 2009-05-15 18:13:07
    Od: Schliesky <t...@m...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > co do wieku się nie wypowiadam, ale twierdzenie, że "wyznawca UPRu"
    > miałby być zwolennikiem ustawowego _nakazu_ posiadania rachunku
    > bankowego, łagodnie mówiąc, źle świadczy o umiejętności logicznego
    > kojarzenia faktów u tak twierdzącego...

    Ok to wytłumaczę - nie chodziło o sam nakaz, tylko o przekonanie, że
    słabsze jednostki(konsument, starszy człowiek) nie powinni być w
    chronieni przed silniejszymi(korporacje, banki itp). Taki pogląd jest
    bardzo popularny wśród młodych, inteligentnych, przekonanych o własnych
    wielkich możliwościach, a przy tym trochę pozbawionych empatii,
    zwolenników UPR-u.

    PS. Napraw sygnaturkę.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 117. Data: 2009-05-15 18:17:19
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Tristan pisze:
    > O jakim państwie bredzisz?

    Uważasz ten język za właściwy dla merytorycznej dyskusji czy też po
    prostu nie chcesz dyskutować merytorycznie?

    > Banki są państwowe?

    ZBP _ustawowy_obowiązek_ chce wprowadzić samodzielnie czy też rękoma
    posłów na sejm?

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 118. Data: 2009-05-15 18:34:11
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Schliesky pisze:
> [...]
    > bardzo popularny wśród młodych, inteligentnych, przekonanych o własnych
    > wielkich możliwościach, a przy tym trochę pozbawionych empatii,

    Uogólniasz bezpodstawnie. UPR jest dość zróżnicowany, szczególnie pod
    względem poglądów politycznych i obyczajowych a w miarę integralny jest
    tylko pod względem gospodarczym.

    Poza tym to co napisałeś wynika albo z niewiedzy albo złych zamiarów.
    Liberalne poglądy na brak przymusu w życiu społecznym i gospodarczym w
    swojej istocie wynikają przeważnie nie z braku chęci ochrony tylko z
    nieakceptowania faktu rzekomej ochrony przez państwo, które najzwyklej
    nie wywiązuje się ze swojej roli. Tu rozwiązanie podsuwają
    konserwatyści, którzy uważają, że opiekuńczą rolę o wiele lepiej
    spełniają sami ludzie wzajemnie, np. w formie relacji rodzinnych czy
    przyjacielskich. Ale także obcy ludzie pomagają sobie wzajemnie bez
    żadnej interesowności. Osobiście podzielam te poglądy i opiekuńczą rolę
    państwa mam za mrzonkę.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 119. Data: 2009-05-15 18:42:33
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Chris wrote:

    > To musiałeś coś ostro sknocić, bo nikomu z mojego otoczenia coś takiego
    > się nie przytrafiło.

    No to może taki urząd już mam. Moja żona w tym samym urzędzie ma tak
    samo... Ba, powiem więcej - w tym roku wypełniając kwity pomyliła się w
    swoim numerze rachunku i z urzędu dostała wezwanie do podania poprawnego
    numeru. Numer poprawny podała po czym... zwrot podatku przyszedł
    przekazem pocztowym...

    --
    MiCHA

  • 120. Data: 2009-05-15 18:46:25
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Chris wrote:

    > Ale kolega Przemysław sam tego chciał ;)

    Po pierwsze: Mandaty należy płacić. Ostatnio zapłaciłem przelewem
    międzynarodowym mandat na przekroczenie prędkości w Szwajcarii.
    Dlaczego? Bo uważam, że tak trzeba i już.

    Po drugie: Uważasz, że jak nipu3 nie wypełnisz, to konta ci nie zajmą?

    --
    MiCHA