  • 51. Data: 2009-05-14 23:14:14
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 15 Maj, 00:49, Schliesky <t...@m...pl> wrote:

    > Choć podobno obowiązku posiadania konta firmowego nie ma. Przynajmniej
    > nie było, tak twierdził facet z mojego biura rachunkowego, który konta
    > nie miał, a działalność prowadził. Trochę się bałem, że trafiłem na
    > jakiegoś anarchistę, choć to podobno były wojskowy :-)

    Jeśli prowadzisz książkę przychodów i rozchodów, to rzeczywiście nie
    ma takiego obowiązku. Tu Trybunał Konstytucyjny wsadził bankomafii kij
    w szprychy.

  • 52. Data: 2009-05-14 23:46:36
    Od: Schliesky <t...@m...pl>

    szczurwa wrote:

    > Muszę się przyznać, że kiedy studiowałem i miałem dwadzieścia parę
    > lat, byłem taki sam..! Ale ktoś mądry kiedyś powiedział, że z UPR-u
    > wyrasta się jak z krótkich spodenek. I chyba miał rację.

    Miałem niemal tak samo :-) Choć akurat zawsze uważałem Mikkego za
    oszołoma i dlatego UPR nie do końca poważałem, to poglądami nie
    odbiegałem tak bardzo.

    Nie, żebym stał się socjalistą, ale po pewnej fascynacji upr-owską wizją
    świata już niewiele zostało.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 53. Data: 2009-05-14 23:51:15
    Od: Schliesky <t...@m...pl>

    szczurwa wrote:
    > Jak widać, Orwell był nie tylko geniuszem, ale także jasnowidzem..!

    Można sięgnąć jeszcze wcześniej:

    16: I sprawia [tj. Bestia ] ,że wszyscy mali i wielcy, bogaci i
    biedni, wolni i niewolnicy otrzymają znamię na prawą rękę lub na czoło

    17: i że nikt nie może kupić ni sprzedać, kto nie ma znamienia -
    imienia Bestii lub liczby jej imienia

    18: Tu jest [potrzebna] mądrość. Kto ma rozum, niech liczbę Bestii
    przeliczy: liczba to bowiem człowieka. A liczba jego: sześćset
    sześćdziesiąt sześć.

    Apokalipsa św.Jana

    Nie dam sobie wszczepić żadnego RFIDa pod skórę! :-)

  • 54. Data: 2009-05-15 00:45:56
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 15 Maj, 01:51, Schliesky <t...@m...pl> wrote:

> [...]
    > email: schliesky at gmail
    >     Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
    >     nie obleka tego faktu w słowa!   /Julian Tuwim/

    No to jest nas dwóch potencjalnych rebeliantów..;-)

  • 55. Data: 2009-05-15 05:43:45
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    szczurwa pisze:
> [...]
    Leninowi i Stalinowi się nie udało, mam nadzieje, że bankowcom też się
    nie uda :)

    [...]
    > No to jest nas dwóch potencjalnych rebeliantów..;-)

    No właśnie rebeliantów, jak takie pomysły będą wprowadzane to z
    definicji będą obowiązkowe. Najpierw okres próbny dla geek'ów ochotników
    a później oczekiwanie na jakiś duży zamach czy inną katastrofę i dla
    dobra społeczeństwa ...
    Wszystkie aspołeczne typy które będą próbować torpedować poprawę
    bezpieczeństwa, radykalne ograniczenie przestępczości i opiekę zdrowotną
    ratującą życie ofiarą wypadków zostaną przykładnie ukarane :)

    Sebastian

  • 56. Data: 2009-05-15 05:50:19
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Schliesky pisze:

> [...]
    > sześćdziesiąt sześć.
    >
    > Apokalipsa św.Jana
    >

    > Nie dam sobie wszczepić żadnego RFIDa pod skórę! :-)

    Tak się zastanawiam, Św. Jan posługiwał się systemem dziesiętnym?
    Zapisane cyframi rzymskimi nie wygląda jakoś szczególnie: DCLXVI
    Jakoś sobie nie wyobrażam żeby Iron Maiden nagrało piosenkę o tych
    literkach :)

    Sebastian

  • 57. Data: 2009-05-15 06:00:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 22:05
    (autor MarcinF
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <guhu32$ihq$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > - gotowke mozna podjac bez kolejek

    Oczywiście, trafiając w momenty bez kolejek.

    > - bilonu tez nie trzeba nosic ze soba

    Chyba żeby akurat takim wydawali, prawda?

    > - jaki prosty przeglad ? po portfelu chyba bardziej obrazowo widac
    > ubywanie kasy,

    Co widać? Nic nie widać. Gdzie wydałem, na co wydałem, dlaczego wydałem. Czy
    żona wyciągnęła, czy ja zaszalałem. I co, ciągle będę liczył? A jak
    zgubię/ukradną, to stracę całą pensję?

    A co z sytuacją, gdy kupuję drukarkę, wiozę ją do klienta, sprzedaję i on
    przelewa, a ja przelewam dostawcy. Z gotówką to klient musi zapierdzielać
    do banku, a ja czekam, tak? Potem ja zapierdzielam do dostawcy z
    walizeczką. Bez sensu. Pieniądz nieelektroniczny niesie same problemy, a
    żadnych korzyści poza łechtaniem paranoi.

    > w dodatku do sprawdzenia salda portfela nie potrzeba
    > bankomatu :)

    Poza stanem jest jeszcze historia. A jedno i drugie sprawdzam nie w
    bankomacie, bo ich prawie wcale nie odwiedzam, ale normalnie, z
    domu/pracy/dowolnego miejsca.

    > to po co czekales zamiast zaplacic bezproblemowa karta ?:)

    Bo nie przyjmowali niestety. Dlatego mówię, że płatności elektroniczne
    powinny być wszędzie. Nieraz przechodziłem spragniony/głodny koło miejsca z
    jedzeniem, a nie miałem gotówki, bo właśnie żona podebrała albo się
    skończyła, a całości pensji dla bezpieczeństwa nosić nie warto.

    > poza tym ze nie wszystkie kwiaciarnie akceptuja karty platnicze,
    > to wystepuje wiele potencjalnych punktow awarii tego systemu,
    > i obawiam sie ze zwykle sa bardziej problematyczne niz rozmienianie kasy
    > w sasiednim sklepie

    No jakoś się mi nie zdarzyło. Poza tym, to nie argument. Można zrobić
    porządnie system płatności elektronicznych i wyeliminować w końcu gotówkę,
    która jest dziwną protezą z czasów bardzo starożytnych.

    --
    Tristan

  • 58. Data: 2009-05-15 06:07:06
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Schliesky pisze:

> [...]
    > odbiegałem tak bardzo.
    >
    > Nie, żebym stał się socjalistą, ale po pewnej fascynacji upr-owską wizją

    Tacy oszołomi są potrzebni. Jako źródło nowych niesztampowych pomysłów,
    alternatywne spojrzenie, krytyczni recenzenci jedynie słusznych
    poprawnie politycznych nakazów itp. Problemy sie zaczynają jak skrajne
    frakcje dochodzą do władzy albo organizują bojówki czy podkładają bomby.

    Jak ktoś w młodości fascynował się UPR'em, ruchem oazowym czy lewicowymi
    ekologami to pewnie wyrośnie na porządnego człowieka, który się potrafi
    zaangażować w jakieś słusznej sprawie. Gorzej jak studenta ciągnie do
    Wszechpolaków, czy innych lewicowych albo prawicowych radykałów. Pewnie
    skończy jako dyrektor w TVP :)

    Sebastian

  • 59. Data: 2009-05-15 06:09:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 00:03
    (autor Sebastian
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gui4k2$hsg$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Całkowite wyeliminowanie gotówki jest lepsze niż wszczepiony GPS, nie
    > tylko wiadomo gdzie bywasz to jeszcze co robisz i jakie masz
    > zainteresowania.

    Straaaaaaaaaaaszne. Bywam w sklepie osiedlowym i mam zainteresowania
    bananami....

    > Czytałem kiedyś artykuł, w którym dowodzono, że wyeliminowanie gotówki
    > pozwoli na zwycięstwo z terroryzmem, narkotykami, prostytucją i
    > zorganizowaną przestępczością. Autor w sumie mnie przekonał, że to
    > prawda. Zapomniał tylko dodać, że efekty uboczne mogą być nieciekawe.

    Jakie nieciekawe? Że BRE Bank będzie wiedział w jakich sklepach kupuję?
    Od lat używam gotówki tylko tam, gdzie mnie zmuszają brakiem obsługi kart, a
    ja nie mam wyjścia. Bo jak mam wyjście, to jadę w inne miejsce.

    --
    Tristan

  • 60. Data: 2009-05-15 06:16:52
    Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:guhokq$4ke$1@inews.gazeta.pl...
    > Pete wrote:
    ciach
    > Bez obaw. Jak ludzie będą tam mieli karty bankomatowe i magicznie
    > bankomaty się same pojawią. A i miejscowe sklepy zaczną akceptować karty.
    Jasne, już widzę jak na targowisku w małej wsi pani na straganie z
    pietruszką wyciąga czytnik do kart ...
    oczywiście na GSM, bo inaczej nie ma jak....
    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

    Uwaga na adres!!!