  • 101. Data: 2016-01-05 09:03:22
    Temat: Re: Banki maja się dobrze
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 17:09:24 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Znamy to. Jak się nie ma argumentów to wyjeżdża się demagogią i
    > populizmem. OOO Populizm zwłaszcza ostatnio modny.
    > W co drugim zdaniu w mediach jest ten wyraz.

    dla mnie populizm to:
    "popieranie lub lansowanie idei, zamierzeń, głównie politycznych i ekonomicznych,
    zgodnych z oczekiwaniami większości społeczeństwa w celu uzyskania jego poparcia i
    zdobycia wpływów lub władzy" (za http://sjp.pwn.pl)

    To moze byc np. mowienie ze obnizy sie podatki - a nie zrobienie tego przez 8 lat (=
    PO).
    To moze byc przedstawianie sie jako partia liberalna a podnoszenie podatkow i co
    gorsze(!!!) komplikowanie systemu podatkowego, tworzenie wielu sytuacji gdy da sie
    obejsc przepisy (np. przez takie zabiegi narasta problem z wyludzeniami zwrotow VAT)
    PO do perfekcji opanowalo karmienie nas populistycznymi haslami.

    To sa oszusci. Kazdy inny lepszy. dobrze ze ich odsuneli od koryta. Moze przemysla co
    zle robili i jak kiedys wroca to skoncza z zyciem z samych hasel i beda cos robic =
    zgodnie(!!) z tym co obiecywali!!!

  • 102. Data: 2016-01-05 09:44:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >http://sjp.pwn.pl)

    >To moze byc np. mowienie ze obnizy sie podatki - a nie zrobienie tego

    Ale przeciez PIT obnizyla.

> [...]
    >tworzenie wielu sytuacji gdy da sie obejsc >przepisy (np. przez takie
    >zabiegi narasta problem z wyludzeniami zwrotow VAT)

    To akurat w calej Unii.
    Nie bardzo wiem o co chodzi, ale na moj gust Unia sie jakos od d*
    strony do tego zabiera (reverse charge).

    >PO do perfekcji opanowalo karmienie nas populistycznymi haslami.

    No nie, do perfekcji nie, bo patrz na wynik wyborczy :-)

    J.

  • 103. Data: 2016-01-05 09:46:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 31 grudnia 2015 13:49:31 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Co do ogolnej zasady to sie nie zgodze - mozna miec duze zyski
    >sprzedajac tanio ale w wiekszej ilosci, masowo.

    Po pierwsze - sa jakies koszty budowy i ponizej nie zejdziesz.
    Po drugie - wiecej zarobisz, jak rownie masowo sprzedasz drozej :-)

    J.

  • 104. Data: 2016-01-05 10:43:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >druga strona medalu jest taka, ze w Polsce wyjatkowo duzo
    >mieszkan/domow sie kupuje, w niektorych krajach wynajem jest chyba
    >znacznie bardziej popularny.

    Zalezy od kraju.
    W Niemczech mieszkania drogie - pol miliona ... euro (np w Monachium,
    nie dotyczy bylego NRD).
    Wynajem umiarkowany. Odsetki od kredytow niskie
    Przy sporej ilosci mieszkan i wysokiej stabilnej emeryturze nie ma
    problemow z wynajmem.

    W dodatku pamietaj ze model byl nieco inny - bogaty budowal kamienice,
    wynajmowal mieszkania, a sprzedac to mogl cala, a nie w kawalkach.
    U nas wywlaszczono wlascicieli w 45, a tam nie.

    >Jedna osoba z mojej rodziny budowala dom kilkanascie lat - bez
    >kredytu. Kroczek po kroku tylko z tego co zarobila. (wlasciwie nadal
    >gorne pietro ne jest wykonczone, mieszkaja >tylko na dole). Pracuje
    >na etat wiec to nie jest kwestia braku mozliwosci by brac kredyt. Jak
    >banki nie beda chcialy byc konkurencyjne to takich osob bedzie
    >wiecej.

    Tylko ze w miedzyczasie trzeba gdzies mieszkac. Jesli jest cieply kat
    przy tesciowej to mozna sobie budowac i 20 lat, jak nie ma, to kredyt
    moze byc tanszy.

    >To ze banki w Polsce maja dobre wyniki finansowe swiadczy o tym, ze
    >maja z czym zejsc nizej. Pewnie, ze moga sie buntowac i starac ugrac
    >wiecej na rynku wiec zamieszanie moze byc....

    Ale ustawa juz praktycznie uchwalona. Senat wprowadzil poprawki, Sejm
    je przyjmie lub odrzuci, prezydent podpisze,
    w porzadku na 13-15 widze tylko sprawozdanie i to opcjonalnie, ale
    27-29 to juz na pewno zatwierdza, prezydent podpisze w sobote, w
    niedziele opublikuja i od 1 lutego banki zaczna placic :-)

    Teraz tylko banki moga sie podzielic na mniejsze :-)
    Chociaz ... jesli dobrze widze, to wartosc aktywow obniza sie o
    fundusze wlasne - czyli wypadaloby klientow z lokat przestawic na
    akcje wlasne lub ewentualnie obligacje :-)

    J.

  • 105. Data: 2016-01-05 10:47:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Jan 2016 17:27:54 +0100, w <568a9d8c$0$697$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    > Mon, 4 Jan 2016 15:25:58 +0100, w <n6dvdt$b8a$1@node1.news.atman.pl>,
    > Liwiusz

    er-Sprawdzamy-marze-i-koszty-budowy-3425466.html

    > No, 20% uprawnia do napisania "kilkadziesiat",

    Ten oszołom zgadywał, jakby miał pojęcie o czym pisze, to podałby konkretne
    wartości bez zbędnej demagogii.

    No i marża to nie zysk dewelopera.

    > z drugiej strony - to o
    > ile moga jeszcze spasc ceny - o 10% ?

    Przy normalnej gospodarce pewnie z tyle, krachu takiego jak w USA raczej nic
    nie zapowiada.
    Jeżeli grunty będą tańsze, to deweloperzy podniosą nieco marże. Ceny materiałów
    jeżeli spadną, to raczej śladowo.
    Kredyty mieszkaniowe to raczej zdrożeją przez podatek bankowy, ew. wyjdą na 0
    wraz ze ew. niewielkim spadkiem cen mieszkań.

  • 106. Data: 2016-01-05 11:20:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-05 o 09:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Po pierwsze - sa jakies koszty budowy i ponizej nie zejdziesz.

    Nie trzeba kupować nowo budowanych mieszkań, na niektórych rynkach
    starczy tylko rynek wtórny.

    --
    Liwiusz

  • 107. Data: 2016-01-05 11:21:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-05 o 10:47, r...@k...pl pisze:

    com...

    r-Sprawdzamy-marze-i-koszty-budowy-3425466.html

    > Ten oszołom zgadywał, jakby miał pojęcie o czym pisze, to podałby konkretne
    > wartości bez zbędnej demagogii.

    Aleś ty głupi, ja rzekomo zgadywałem i zgadłem dobrze, a ty zacytowałeś
    i nawet nie umiałeś przeczytać...

    --
    Liwiusz

  • 108. Data: 2016-01-05 11:59:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Jan 2016 11:21:19 +0100, w <n6g5f6$m1h$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Aleś ty głupi, ja rzekomo zgadywałem i zgadłem dobrze, a ty zacytowałeś
    > i nawet nie umiałeś przeczytać...

    Tak, wiedziałeś... wiesz tyle ile zjesz.

  • 109. Data: 2016-01-05 12:17:08
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 09:45:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale przeciez PIT obnizyla.

    mial byc liniowy 15%.
    (teraz .Nowoczesna PO obiecywala 16%...ciekawe czy tez by tego nie spelnili)

    w ten sposob patrzac to PiS tez wprowadzal "liberalne" reformy za Gilowskiej, np.
    PiS zlikwidował:

    40 proc. stawki PIT;
    podatek od spadku i darowizn;
    podatek od alimentów na dzieci;
    podatek od pożyczek w rodzinie;
    10 proc. akcyzy na kosmetyki.

    PiS obniżył:
    deficyt budżetowy z 28,36 mld PLN do 15,95 mld PLN;
    deficyt finansów publicznych z 4 proc. do 1,9 proc.;
    składkę rentową z 13 proc. do 6 proc.;
    składkę wypadkową;
    stawkę VAT na usługi pracochłonne z 22 proc. do 7 proc.;
    stawkę VAT w budownictwie z 22 proc. do 7 proc.;
    podstawową stawkę PIT z 19 proc. do 18 proc.;
    akcyzę na używane samochody;
    akcyzę na biopaliwa;
    opłaty notarialne;
    liczbę urzędników o pół tysiąca.

    (podsumowanie za zpp.net.pl)

    > No nie, do perfekcji nie, bo patrz na wynik wyborczy :-)

    nieorozliczona afera tasmowa (dla mnie najwieksza czarna owca jest tam prezes NBP) +
    pojawienie się .N i Kukiza, gdyby nie to moze nawet wygraliby wybory.

  • 110. Data: 2016-01-05 12:23:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    r-Sprawdzamy-marze-i-koszty-budowy-3425466.html

    >Aleś ty głupi, ja rzekomo zgadywałem i zgadłem dobrze, a ty
    >zacytowałeś
    >i nawet nie umiałeś przeczytać...

    Przyznaj sie, ze liczyles na wiecej.
    Z 20% to nie mozna duzo opuscic.

    A tam podawane tez mniejsze marze, choc sa i wieksze.

    Fakt, ze w te marze to pewnie i wynagrodzenie zarzadu wchodzi i
    mercedes prezesa :-)

    J.