  • 1. Data: 2016-08-02 12:09:19
    Temat: Banki oddadzą spredy
    Od: z <...@...pl>

    Jako że wszyscy się tu zgadzamy że żadna ustawa frankowa nie jest
    potrzeba bo obowiązujące prawo wystarczająco da popalić pazernym bankom ;-)
    To jednak propozycja prezydenta tak łaskawie podchodząca do tych
    spekulantów może mieć jakiś sens?
    To tak na początek bo kwestia spredów jest bezdyskusyjna.
    Akcje banków rosną a prezesi z zadowoleniem przyjmują tak niski wymiar kary.
    Mamy oczywiście nadzieję że to tylko przygrywka przed stanowczym i
    bezlitosnym zastosowaniem prawa bankowego :-)

  • 2. Data: 2016-08-02 13:25:49
    Temat: Re: Banki oddadzą spredy
    Od: jj <p...@w...pl>

    Prezydent w tej kwestii stoi na straconej pozycji. Jak za bardzo dociśnie banki to mu
    zarzucą że "destabilizuje finanse państwa", jak za mało dociśnie banki to mu zarzucą
    "że nie dba o biednych frankowiczów". Jak to mówią - z której strony nie patrzeć
    zawsze dupa :)

  • 3. Data: 2016-08-02 13:37:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jj" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >frankowiczów".
    >Jak to mówią - z której strony nie patrzeć zawsze dupa :)

    Musi tak docisnac, aby bankom caly zysk zabrac.
    Wtedy bedzie jasne, ze bardziej sie nie dalo, a jednoczesnie - banki
    przetrwaly, wiec stabilnosc zapewniona.

    Albo nawet troche ponad zysk - to KNF zazada uzupelnienia kapitalow i
    sie szybko wyjasni ktory bank chce dalej zarabiac, a ktore trzeba
    bedzie upanstwowic :-)

    Gorzej, jak niektore juz zadbaly o przyszlosc i chetnie zbankrutuja
    dla przykladu :-)
    Albo wysmaza stosowny pozew w miedzynarodowym trybunale ... ale to
    bedzie zmartwienie przyszlego rzadu, z czego zaplacic odszkodowanie
    :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-08-02 17:05:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Lekiem na wszelkie zło przy kredytach walutowych jest powrót (!!) wartości złotówki
    do czasów premierostwa Marcinkiewicza/Gilowskiej/Kaczyńskiego, w ramach programu
    Złotówa+.

    -----

  • 5. Data: 2016-08-02 18:06:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    > Lekiem na wszelkie zło przy kredytach walutowych jest powrót (!!) wartości
    > złotówki do czasów premierostwa Marcinkiewicza/Gilowskiej/Kaczyńskiego, w
    > ramach programu Złotówa+.

    Słyszałem o programie Koryto+, ale Złotówka+ pierwsze słyszę :)
    P.G.

  • 6. Data: 2016-08-02 19:04:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale to program aktualny od roku 966.

    -----

  • 7. Data: 2016-08-02 22:39:44
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    z wrote:

> [...]
    > kary. Mamy oczywiście nadzieję że to tylko przygrywka przed stanowczym i
    > bezlitosnym zastosowaniem prawa bankowego :-)

    Nie wiem czy są już w necie stosowne analizy, ale to wygląda słabo (dla
    banków oczywiście). Przecież de facto banki zarabiały na tym, że miały
    wysoki spread.

    Czyli powiedzmy, że należało do banku zanieść 300 CHF i tak 250 razy. Zatem
    bank po takiej operacji powinien mieć 75000 CHF. W przeliczeniu na złotówki
    to jest oczywiście jeszcze kwestia kursu, ale załóżmy że to jednak były
    prawdziwe CHFy.

    Teraz się okazuje, że bank sprzedawał ludziom te CHFy po kursie Forex + 0.15
    PLN. Chociaż jakby klienci przynosili CHFy z kantoru, to by je mieli po
    kursie Forex + 0.03 PLN. Czyli na każdym CHFie bank zarobił te - powiedzmy,
    że 0.10 PLN - to nam daje dodatkowe 7500 PLN.

    Gdyby kredyt był brany przy kursie 2.00 to te 7500 stanowi 5% z całkowitej
    kwoty do zwrotu, czyli z 150.000 PLN. Zakładając, że kurs sobie wzrósł do
    4.00, to te 7500 PLN nadal stanowi 2.5% całkowitej kwoty kredytu.

    Ja rozumiem, że założenie jest prawdopodobnie takie, że nikt w banku tak
    naprawdę nie zamieniał tych wpłacanych na spłatę złotówek na CHFy, a
    przynajmniej nikt tak nie robił jak kurs poszedł w okolice 3.00 - ale to
    jest tylko założenie. Natomiast prawda jest taka, że marża na sprzedaż
    waluty (spread) była zawsze realnym zyskiem banku. Zaś odnośnie tego, co
    banki robiły z wpłacanymi CHFami to jest tylko czysta spekulacja. Przecież
    taki bank nie wiedział, co się stanie z kursem w przyszłości.

    --
    Wysłane z pola.

  • 8. Data: 2016-08-03 11:57:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >powiedzmy,
    >że 0.10 PLN - to nam daje dodatkowe 7500 PLN.

    Najpierw je wymienil po kurscie forex-0.15

    >Natomiast prawda jest taka, że marża na sprzedaż
    >waluty (spread) była zawsze realnym zyskiem banku.

    Jak najbardziej.
    Ale to, ze kredytu walutowego nie mozna bylo splacac w walucie, to juz
    zakrawa na zlodziejstwo (aczkolwiek - zgodnie z umowa).
    To, ze bank dawal wyjatkowo kiepski kurs, tez.

    Ale prosze bardzo, widze rozwiazanie polubowne - wplaty zlotowkowe
    przeliczy sie po kursie sprzedazy NBP z danego dnia :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-08-03 13:11:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-08-02 o 12:09, z pisze:
> [...]
    > Mamy oczywiście nadzieję że to tylko przygrywka przed stanowczym i
    > bezlitosnym zastosowaniem prawa bankowego :-)

    Nie da Ci Frankowiczu, ani ten prezydent, ani inny prezydent, ani Unia
    Europejska, ani Islamdia. Kto się łudzi, że może być inaczej ten jest
    naiwny. Wzięło się pieniąchy, papiery się popodpisywało, to teraz płacz
    i płać. Były franki po 2 zł - wtedy trzeba było kredyty pospłacać lub
    poprzewalutowywać na złote. Za ten zwrot spreadów frankowicze powinni
    modły dziękczynne do PAD słać, bo złotówkowicze jak mieli, tak cały czas
    mają wyższe raty i nad nimi nikt się nie roztkliwia.

  • 10. Data: 2016-08-03 13:20:49

    W dniu 2016-08-03 o 13:11, Poldek pisze:
> [...]
    > modły dziękczynne do PAD słać, bo złotówkowicze jak mieli, tak cały czas
    > mają wyższe raty i nad nimi nikt się nie roztkliwia.

    Politowanie może tylko wzbudzać jak "polskie" banki przestrzegają prawa
    bankowego. Takie samo politowanie jak poplecznicy wszelakiej maści to
    teraz między szampanem i wzrostem kursu na giełdzie jęczą że te spredy
    to kupa kasy i jak oni to przeżyją :-)
    Precz z ustawą frankową. Niech żyje stosowanie prawa!