  • 51. Data: 2016-05-24 13:05:19
    Temat: Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 10:56:04 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    > straty pokrywa budżet państwa - ale państwowy PKO BP?)
    Ile budżet państwa tych strat pokrył?
    To że zamykają nierentowne poszczególne skoki to i może dobrze, jednak już jak
    Getinowi grozi upadłość to słychać głosy że "za duży żeby upadł", trzeba pomóc, za
    wszelką cenę nie dopuścić do upadku.

  • 52. Data: 2016-05-24 13:11:37
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/24/2016 06:39 PM, J.F. wrote:

    (...)

    > Mowisz, ze juz 35% kredytow zdazylo wyemigrowac ?

    W Polsce - pewnie jeszcze nie.

    Ale banki mają już to przećwiczone na Węgrzech, gdzie po wprowadzeniu
    podatku od aktywów chyba wyemigrowało coś koło tego.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 53. Data: 2016-05-24 13:14:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/24/2016 07:08 PM, J.F. wrote:

    > http://www.forbes.pl/podatek-bankowy-podatek-handlow
    y-analiza-skutkow,artykuly,202933,1,3.html

    > To tez.

    To są fakty - po wprowadzeniu tego podatku, o podobnej konstrukcji, na
    Węgrzech właśnie to nastąpiło.

    > Jak liczone ?

    Wielkość aktywów?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 54. Data: 2016-05-24 13:27:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 05/24/2016 07:08 PM, J.F. wrote:
    > http://www.forbes.pl/podatek-bankowy-podatek-handlow
    y-analiza-skutkow,artykuly,202933,1,3.html

    >To są fakty - po wprowadzeniu tego podatku, o podobnej konstrukcji,
    >na Węgrzech właśnie to nastąpiło.

    Fakty, ale wegierskie.
    A samo "moze" oznacza gdybanie.

    Nie mowie, ze u nas bedzie inaczej ... ale czy to juz ? Raptem 3
    miesiace.
    Istniejacych umow kredytowych, wieloletnich, tak latwo nie
    przerzucisz.
    No chyba, ze madre banki przerzucaja juz od pol roku :-)

    >Wielkość aktywów?

    Ale czy na pewno tak ?

    No i jak pisalem - aktywa odpowiadaja pasywom.
    Ciekawe jak zmniejszyli pasywa :-)
    Generalnie proste, jesli mieli jakies zobowiazania w stosunku do
    centrali czy emitowali wczesniej obligacje.

    J.

  • 55. Data: 2016-05-24 13:30:58
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/24/2016 08:05 PM, Kris wrote:
    > Ile budżet państwa tych strat pokrył?

    Do tej pory BFG (instytucja państwowa żyjąca z naszych podatków)
    nawypłacał na upadłe SKOKi ze 4 mld zł.

    > To że zamykają nierentowne poszczególne skoki to i może dobrze,
    > jednak już jak Getinowi grozi upadłość to słychać głosy że "za duży
    > żeby upadł", trzeba pomóc, za wszelką cenę nie dopuścić do upadku.

    No bo rzeczywiście niezbyt ciekawie by było, jakby upadł:

    - depozytów jest tam z 60 mld zł?

    - w BFG niemal pusto po ostatnich wypłatach na upadłe SKOKi

    - BFG zasilają banki, więc gdyby Getin upadł, musiałyby w ciągu kilku
    tygodni zrobić zrzutkę gdzieś na 57 mld zł

    - wiele banków by nie było w stanie wytrzasnąć na zawołanie tylu
    pieniędzy, więc również musiałyby upaść

    - potrzebne kolejne wielomiliardowe wpłaty na BFG, które pociągnęłyby za
    sobą kolejne banki, robiąc kompletną demolkę gospodarki

    Więc patrząc na powyższe, rzeczywiście jest zbyt duży, żeby upaść.

    Getinowi groziłaby upadłość w raczej jedynie w przypadku mocno
    niekorzystnej "ustawy frankowej".
    Gdyby faktycznie Getin miał upaść, stawiałbym na to, że zostanie raczej
    przejęty np. przez PKO BP (akcje będą wtedy za grosze, więc PKO BP
    mógłby nabyć cały upadający bank za kilkadziesiąt mln zł, oczywiście z
    kupą długów do spłacenia).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 56. Data: 2016-05-24 13:34:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-05-24 o 11:39, J.F. pisze:

    >A jaki zysk mają "Niemcy" z przerzuconej do nich złotówek? I jaką
    >stratę ma Polska?

    Polska ma wymierna - nie wplynie podatek bankowy jaki zakladano, nie
    wplynie dochodowy taki jak do tej pory ...

    > Wziąwszy pod uwagę, że jedynym, co Niemcy mogą zrobić ze złotówkami,
    > to kupić za nie coś w Polsce?

    No to kupia meble, sprzedadza u siebie za euro. Caly czas to robia :-)

    Gorzej, ze jesli kredytu udziela w zlotowkach, to beda musieli
    uwzglednic ryzyko/strate kursowa.
    No chyba, ze za pare lat bedzie problem "jak pomoc eurowiczom" :-)

    J.

  • 57. Data: 2016-05-24 13:45:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 13:31:01 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > Do tej pory BFG (instytucja państwowa żyjąca z naszych podatków)
    > nawypłacał na upadłe SKOKi ze 4 mld zł.
    Nie tak wprost. Tam składają się "komercyjni" tez przecież
    Kurcze ciągle słyszę ile BFG wypłacił a nigdzie nie słyszałem ile z tego do
    odzyskania. Znaczy czytałem jakiś szacunki że do 80% nawet mogą odzyskać ale jednak
    ciekawi mnie to.

    > No bo rzeczywiście niezbyt ciekawie by było, jakby upadł:
    Ano własnie

  • 58. Data: 2016-05-24 13:49:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości
    >Do tej pory BFG (instytucja państwowa żyjąca z naszych podatków)
    >nawypłacał na upadłe SKOKi ze 4 mld zł.

    Zaraz - czy nie panstwowo-prywatna, zyjaca z naszych oplat dla bankow
    ?

    >No bo rzeczywiście niezbyt ciekawie by było, jakby upadł:
    >- depozytów jest tam z 60 mld zł?

    Same ludnosciowe ? Moze gwarantowanych mniej ... ale z drugiej strony
    ci ktorzy maja niegwarantowane powinno dawno wycofac :-)

> [...]
    >tygodni zrobić zrzutkę gdzieś na 57 mld zł
    >- wiele banków by nie było w stanie wytrzasnąć na zawołanie tylu

    Zakladajac, ze tym razem nadzor dzialal w miare sprawnie, to realnej
    straty powinno byc znacznie mniej.
    Moze kilka mld, moze nawet wcale - wszak KNF powinien zadzialac juz
    przy spadku funduszy wlasnych ponizej jakiegos poziomu.

    Tylko ... syndyk nie pozwoli sobie w kasze dmuchac i aktywow odebrac,
    bedzie nimi do ostatniego grosza zarzadzal :-)

> [...]
    >raczej przejęty np. przez PKO BP (akcje będą wtedy za grosze, więc
    >PKO BP mógłby nabyć cały upadający bank za kilkadziesiąt mln zł,

    No to po co mu to ?
    Chyba, ze BFG doplaci do tych frankowiczow - wtedy patrz wyzej.
    Ale mozna rozpisac te miliardy na lata ...

    No i mamy przyklad, jak jeden czlowiek moze uratowac caly sektor
    bankowy :-)

    J.

  • 59. Data: 2016-05-24 13:56:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości
> [...]
    >tego do odzyskania. Znaczy czytałem jakiś szacunki że do 80% nawet
    >mogą odzyskać ale jednak ciekawi mnie to.

    Tez jestem bardzo ciekaw.
    W koncu te upadle banki/skoki maja tez rzetelnych kredytobiorcow,
    ktorzy splacaja.
    No ale po ogloszeniu upladlosci syndyk zaspokoja w pierwszej
    kolejnosci siebie :-)

    Sporo upadkow bylo w ubieglym roku - powinien sie juz chyba pojawic
    jakis raport ile srodkow od tych upadlych kas wplywa.

    J.

  • 60. Data: 2016-05-24 13:56:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-24 o 13:34, J.F. pisze:

    > Polska ma wymierna - nie wplynie podatek bankowy jaki zakladano, nie
    > wplynie dochodowy taki jak do tej pory ...

    Nie Polska, tylko budżet. A co do zasady strata budżetu (tudzież: brak
    zarobku budżetu) to zys/zarobek polskiej gospodarki, więc dla Polski OK.

    > No to kupia meble, sprzedadza u siebie za euro. Caly czas to robia :-)

    Tym bardziej nie widzę tu straty dla Polski. Wywozić mi tak złotówki jak
    najwięcej, proszę!

    --
    Liwiusz