  • 41. Data: 2004-07-25 09:45:36
    Temat: Re: Banknoty 200 zł. Problem...
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <t...@Q...klub.chip.pl> napisał
    w wiadomości news:cdvtvg$6j0$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Mieszkam kolo Lodzi i mam mozliwosc zalozenia konta praktycznie w
    > dowolnym banku (zreszta, ja mam konta), problemem jest niestety
    > postawa mojej (wciaz jeszcze przyszlej) zony, poniekad uzasadniona bo
    > kiedys w sytuacji kiedy pieniadze byly nam bardzo potrzebne PKO BP
    > 'przez pomylke' zlikwidowal nam lokate w wysokosci kilkunastu tys. zl
    > i trzeba bylo sie mocno napocic zeby odzyskac wlasnie pieniadze.

    Więc w Twoim interesie jest już teraz spróbować udowodnić jej, że
    popełnia straszny błąd, uznając przykre doświadczenie z kiepską obsługą
    w molochowatym banku za standard postępowania w tych instytucjach. Nie
    musisz chyba pytać jej o zgodę na założenie rachunku w mBanku,
    Multibanku lub tp.? Celowo nie wspomniałem Inteligo, bo ten też może się
    jej źle kojarzyć :-)
    A z długoletniego doświadczenia wiem, że zasadą jest: im mniej
    ludzi, im więcej maszyn (formularzy w dostępie internetowym), tym mniej
    klopotów, więcej gwarancji braku pomyłek.

    Wiec
    > woli trzymac te 'dwusetki' na podoredziu...

    To niech trzyma: jedną, dwie. A reszta po co jej? I następna sprawa:
    naucz ją posługiwać się kartą płatniczą. Jeśli nie przyda się w waszej
    małej miejscowości pod Łodzią, to w samej Łodzi - na pewno tak.

    > Eeech... Nie jest tak, ze
    > zawsze nie mamy 'drobnych' akceptowanych przez sklepy, ale bardzo
    > czesto sie zdaza, ze w naszej malej miejscowosci sklep nie chce
    > przyjac 200zl a wtedy naprawde nie mamy potrzebnej kwoty w innych
    > nominalach. Na dodatek jedynym bankomatem jest bankomat banku
    > spoldzielczego.

    Nie widzę problemu z zastosowaniem wcześniejszej rady: wchozisz do
    oddziału, wpłacasz gotówkę Niekoniecznie wszystko), a zaraz po wyjściu z
    oddziału, albo po kilku godzinach, ale jeszcze w Łodzi, dokonujesz kilku
    wypłat z bankomatu - tak żeby mieć zapas banknotów o kilku nominałach.

    >Nie robimy tego wszystkiego ze zlosliwosci :) Po
    > prostu juz mi rece opadaja... Po wyplacie mojej piekniejszej i tak
    > czesto zabieram jej 'dwusetki' i wplacam do siebie na konto, ale
    > czasem naprawde nie mamy innych pieniedzy. Poza tym problem jest nie
    > tylko z najwyzszym nominalem... A jezdzenie do Lodzi na zakupy i tak
    > staje sie wtedy koniecznoscia.

    A próbowałeś kkilkakrotnie rzeczywiście zostawić towar na ladzie/w
    kasie i stwierdzić dość donośnym głosem: "No cóż, szkoda, bo teraz
    zmarnuję znowu godzinę na podróż do Łodzi, żeby zrobić prządne zakupy"?

    >P.S> Widze, ze pojawiaja sie tu sprzeczne informacje, czy to zgodne z
    >prawem czy nie. Moze powinieniem na pl.soc.prawo?

    Nie, naprawdę najlepszym rozwiązaniem będzie jutro rano telefon do
    Inspekcji Handlowej. Jak nie trafisz na kogoś, "komu żona nie dała" :-)
    to od ręki będziesz miał dokładną odpowiedź z podstawą prawną.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 42. Data: 2004-07-25 11:15:17
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Najwert napisał:
    > Dlaczego "zamiast sie awanturowac"? Przeciez on nie pisze o
    > "awanturowaniu sie". Napisales tylko dwa zdania... tylko o czym i po co?

    Niech założy krawat. Klient w krawacie jest mniej awanturyjący się ;-)

    NMSP,

    K.

  • 43. Data: 2004-07-25 12:21:42
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Kamil Jonca napisał:

    > Fajnie. Ale w moim przypadku, całość pinieędzy przechodzi przez konto. A mimo
    > to parę razy się zdarzyło (tak jak napisałem) że mi sklepikarz odmówił. I co
    > _mi_ doradzisz ?

    Tobie nic, w koncu jakos sobie radzisz. ;-))))

    Bartol

  • 44. Data: 2004-07-25 15:26:22
    Od: "marcov" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A moim prywatnym zdaniem to sprzedawca powinien mieć prawo dowolnego
    > ustalania zasad co chce przyjmować a co nie, czyli że na przykład
    > przyjmujemy tylko banknowy 10 PLN, 50 PLN lub 10 EUR lub karty
    > Maestro. Oczywiście powinna być wyraźnie widoczna informacja przed
    > wejściem na zakupy - w przecwinym wypadku w razie odmowy sprzedawca
    > powinień wypłacić niedoszłemu kupującemu odszkodowanie wedle jakiejś
    > stawki minutowej, rzędu 1 PLN na minutę spędzoną w sklepie na
    > wkładaniu przedmiotów do koszyka.

    sorry ale wg mnie sie mylisz. Jezeli kazdy srodek platniczy "wypuszczony"
    przez NBP musi byc akceptowany przez kazdy sklep. Przynajmniej jesli chodzi
    o PLN

    pzdr

    marcov

  • 45. Data: 2004-07-25 16:54:33
    Temat: Re: Banknoty 200 zl. Problem... (was: Banknoty 200 zł. Problem...)
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Jacek Swiesciak" <n...@s...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    kilku
    > osob w podobnym tonie.

    > No, k..., piekne! Fajnie tak dokopac sprzedawcy/sprzedawczyni, co? A
    niech
    > zna swoje miejsce i ma skopany humor do konca dnia, a na dodatek mamy
    luz,
    > bo za bardzo nam odpyskowac nie moze. Jesli ktos w taki zalosny sposob
    musi
    > podbudowywac swoje ego... BTW, czy ktorys z geniuszy zachecajacych do
    > awantur pracuje przy obsludze klienta? Ja kiedys tak. I, przez takich

    Zbyt skrótowo napisałem, przepraszam. Skróty mogły spowodować
    wrażenie, że namawiam do solidnej rozróby, czego nie miałem w intencji.
    Mam nadzieję, że widać to choćby po poradach bliżej końca mojego postu.
    Kasjer(k)om trochę powinno się dostać, zwłaszcza jeśli udają, że
    robią koledze wielką łaskę, przyjmując duże nominały i mając w kasie
    drobne w ilości niezbędnej do wydania reszty w każdej sytuacji.
    Szczególnie że sytuacja nie jest jednostkowa, jak pisze kolega. Poza tym
    racz zwrócić uwagę, że to nie jest salon samochodowy ani na przykład
    sklep z ekskluzywnymi meblami, gdzie standardem płacenia powinien być
    przelew w z góry uzgodnionej kwocie i terminie. Mówimy o sklepie
    spożywczym, prowadzącym drobnicową sprzedaż towarów powszechnych. Więc -
    mimo całego szacunku, którego braku mam nadzieję nie afiszowałem do tej
    pory - jest zasranym obowiązkiem manie gotówki w kasie i przyjmowanie
    banknotów (bilonu) o każdym nominale, jaki klient przyniesie do sklepu.
    To tak jak z policjantem - jak któregoś dorwiesz i zameldujesz o
    popełnieniu przestępstwa, to zasranym jego obowiązkiem jest zareagować
    na to w taki sposób, jaki w jego sytuacji będzie najlepszy, nawet jeśli
    będzie miał specjalność, dzięki której nigdy w swojej karierze żadnej
    interwencji nie podejmował i nie wie, jak się do tego skutecznie zabrać.
    Ciebi jego niewiedza nic nie obchodzi.
    Inna sprawa, czy bardziej winne są kasjerki, czy ich kierownik.
    Myślę, że przede wszystkim kierownik, bo to do niego należy pamiętanie,
    że pojutrze jest pierwszy (dzień miesiąca) i w sklepie pojawi się
    kilkudziesięciu klientów z banknotami o dużych nominałach. I to do niego
    przede wszystkim powinna być skierowana uwaga o sprzątaniu ulic.
    Brak reakcji pozwalającej unikać takich sytuacji świadczy o
    lekceważeniu klientów, a to chyba jest jakiś pretekst do uznania, że być
    może nie wszyscy pracownicy zajmują odpowiednie dla swoich umiejętności
    stanowiska.

    > Przygotowanie sobie rano przez sklepikarza wiekszej kwoty w drobnych
    jest
    > czasami skutecznie niwelowane przez kilku kolejnych klientow placacych
    > banknotami po 200 PLN, a zdarzaja sie takie jazdy. Czyli co, maja
    > codziennie przygotowac sobie po 10 000 PLN w kazdym nominale?

    Być może. Ale lepiej byłoby, gdyby się dobrze przygotowali do
    przyjmowania zapłaty kartami płatniczymi. Dzisiaj nie ma od tego
    ucieczki - chyba że ma się interes na skalę Macro albo działa dla
    specyficznego przekroju klientów, ajk np. Lidl.
    Poza tym po tych kilku klientach świat się nie kończy. Zwsze są
    jakieś sposoby, żeby pustce w kasie zaradzić. Albo przed pojawieniem się
    tych klientów, albo później. Tak mi się wydaje, jako klientowi. Jeśli
    ktoś, kto prowadzi sklep, kieruje jakimiś pracami, nie umie sobie z tym
    poradzić, to nie jest lepszym fachowcem niż ja - byle klient i może
    rzeczywiście powinien się zajmować czymś innym.

    >W kazdym, bo
    > oczywiscie szanowny klient jest ciezko obrazony, gdy dostanie np. 5
    PLN
    > reszty w dziesieciogroszowkach.

    Jeszcze nigdy, bez względu na to, jak byłoby mi to nie na ręgkę, nie
    marudziłem na żaden sposób wydania reszty. I wiesz co? Gdyby kasjerki w
    sklepach były wyszkolone jak należy, wiedziałyby, co odpowiedzieć
    marudnemu klientowi (dokładnie to, czego jutro rano Tomek powinien
    dowiedzieć się w Inspekcji handlowej).
    Tomek (to do autora wątku), a jak to jest z zachowaniem tych
    ekspedientek/kasjerek: jak nie mają jak wydać reszty, to rzucają Ci w
    twarz "nie ma" i patrzą jak na chłpaka na posyłki, który zaraz pobiegnie
    rozmieniać pieniądze, czy jest to raczej spojrzenie przepraszające,
    osoby, która rzeczywiście nie mogła takiej sytuacji przewidzieć i wyraża
    swoim zachowaniem przeprosiny i prośbę, żeby jej pomóc w niezręcznej
    sytuacji?

    Bo ja jestem w stanie każdą sytuację zrozumieć, ale tylko wtedy,
    kiedy ma ona uzasadnienie: kasjerka wie, że to jej zasrany obowiązek
    mieć jak wydać z każdego nominału i prosi o pomoc w trudnej sytuacji, a
    nie robi z klienta winowajcę całej sytuacji, handlowanie trwa od
    conajmniej kilku godzin, a sytuacja nie powtarza się w kółko każdego
    "pierwszego".

    > I, jesli ktos naprawde _musi_ placic duzymi nominalami, to byloby
    wyjscie
    > optymalne.

    Gówno prawda. Nie licz na to, że powstaną specjalne sklepy dla
    płacących dużymi nominałami. Raczej sklepy nie przyjmujące ich, bo nie,
    będą traciły klientów. Mnie już dawno straciło kilka sklepów, które ni
    przyjmują płatności kartami. Choć były tanie (towary w sklepach. nie
    karty).

    > To jest tez sensowna propozycja.

    Co nie zmienia faktu, że jeśli ktoś ma jakieś obowiązki, to sklep
    przyjmować zapłatę w banknotach każdego nominału i mieć drobne do
    wydania reszty, a nie klient szukać rozwiązania na wypadek olewania go.

    > Jesli ktos nie zrozumial: nie uwazam, ze klient ma wchodzic do sklepu
    na
    > kleczkach. Ale madra zasada jest "zyj i daj zyc innym", a nie
    urzadzanie
    > awantur o bzdury i "egzekwowanie prawa".

    Klient już wielokrotnie spotykał się z sytuacją, w której nie mógł
    zrealizować zakupow, bo nie chciano przyjąć od niego zapłaty i wydać
    reszty. Twoje "żyj i daj żyć innym" pasuje tu jak garnitur na strój
    roboczy szambonurka.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 46. Data: 2004-07-25 17:52:44
    Temat: Re: Banknoty 200 zl. Problem...
    Od: Jacek Swiesciak <n...@s...invalid>

    Jarosław Lech napisal:

    > Zbyt skrótowo napisałem, przepraszam. Skróty mogły spowodować
    > wrażenie, że namawiam do solidnej rozróby, czego nie miałem w intencji.
    > Mam nadzieję, że widać to choćby po poradach bliżej końca mojego postu.

    Owszem, im blizej konca, tym bylo lepiej, wiec staralem sie rowniez
    zachowac powsciagliwosc w swoim poscie. W koncu mezczyzne poznaje sie po
    tym, jak konczy, nie zaczyna, wiec bylo OK ;)

    > Kasjer(k)om trochę powinno się dostać, zwłaszcza jeśli udają, że
    > robią koledze wielką łaskę, przyjmując duże nominały i mając w kasie
    > drobne w ilości niezbędnej do wydania reszty w każdej sytuacji.

    Gdy odpowiadalem Kamilowi wspomnialem, ze kazda sytuacje trzeba rozpatrywac
    indywidualnie. Jesli kasjerki robia... wiesz co, bez polskich znakow nie
    uzyje tego slowa, bo zaczna sie dziwne komentarze ;) to owszem, mozna by
    rzucic jakas cierpka uwage... Inaczej jest jesli kasjerki nie maja drobnych
    nie ze swojej winy... zreszta przejdzmy dalej, rozwine to.

    > Inna sprawa, czy bardziej winne są kasjerki, czy ich kierownik.

    A to swoja droga, dobrze, ze o tym wspominasz. A teraz obiecane rozwiniecie
    ;) Znajomy prowadzi sklep komputerowy polaczony z kawiarenka internetowa.
    Stara sie byc przygotowany na sytuacje, z ktorymi boryka sie Autor watku.
    Ale czasem, w losowo wybrane dni miesiaca, jest seria klientow placacych
    np. za plyte CD czy godzine Internetu "setka" czy "dwusetka". Pierwszy
    klient, drugi... OK. Przy piatym zaczynaja sie schody i nerwowe spogladanie
    do kasy. Zdarza sie, ze kolejny klient zostaje _grzecznie_ poproszony o
    jakas drobniejsza kase, bo nie ma jak wydac. Wiadomo, nie wygoni klientow
    sprzed kompow zeby zamknac sklep i leciec rozmieniac. Zreszta w poblizu tez
    sa male sklepiki i z rozmienieniem moze byc problem. A klient wowczas
    wyskakuje z wiazanka. Stad moja propozycja, by na takie zdarzenia spogladac
    szerzej.

> [...]
    > lekceważeniu klientów, a to chyba jest jakiś pretekst do uznania, że być
    > może nie wszyscy pracownicy zajmują odpowiednie dla swoich umiejętności

    Jak slusznie zauwazyles wyzej, moze byc to wina kierownika/wlasciciela, nie
    zas kasjerki/kasjera. A wtedy lekcewazy Ciebie, jako klienta, "sklep", a
    nie obslugujaca Cie osoba i nie ma co sie na niej wyladowywac. Co do
    reakcji w takim wypadku, to juz oczywiscie kwestia osobnicza... mnie nie
    chce sie robic awantur, wole zaglosowac nogami i zmienic sklep, jesli
    gdzies mnie nie chca :) Jesli obslugujaca mnie osoba jest nieprzyjemna,
    moge najwyzej rzucic spokojnie jakas zlosliwa uwage, a do tego akurat mam
    talent :)

> [...]
    > ucieczki - chyba że ma się interes na skalę Macro albo działa dla
    > specyficznego przekroju klientów, ajk np. Lidl.

    Po spojrzeniu w naglowek Twojego postu przypuszczam, ze jestes z Opola. I
    to dla mnie, jako mieszkanca wiochy zabitej dechami, zamyka ten punkt
    rozmowy ;) Ja tez bym chcial, by bylo, jak piszesz. Ale u mnie karte "sobie
    moge", a w pobliskich miasteczkach rowniez moge sie nia posluzyc w
    markecie, na stacji benzynowej i jeszcze w _kilku_ miejscach. Insza
    inszosc, ze w niektorych branzach, takze najblizej mi znanej - komputerowej
    - marze sa ponizej 10% i prowizja od transakcji karta slicznie zzera spora
    czesc zysku. Duzy udzial ma w tym fakt, ze prowizje w Polsce naleza do
    najwyzszych... czyli znowu musimy przebudowac caly system :/

    > Jeszcze nigdy, bez względu na to, jak byłoby mi to nie na ręgkę, nie
    > marudziłem na żaden sposób wydania reszty.

    Dlatego nie pisalem personalnie do Ciebie.

    > I wiesz co? Gdyby kasjerki w
    > sklepach były wyszkolone jak należy, wiedziałyby, co odpowiedzieć
    > marudnemu klientowi (dokładnie to, czego jutro rano Tomek powinien
    > dowiedzieć się w Inspekcji handlowej).

    Dokladnie tak.

> [...]
    > osoby, która rzeczywiście nie mogła takiej sytuacji przewidzieć i wyraża
    > swoim zachowaniem przeprosiny i prośbę, żeby jej pomóc w niezręcznej

    Trafiles teraz w sedno sprawy. Dokladnie o to mi chodzilo.

    > Gówno prawda.

    Hmmmm...

    > Nie licz na to, że powstaną specjalne sklepy dla
    > płacących dużymi nominałami. Raczej sklepy nie przyjmujące ich, bo nie,
    > będą traciły klientów.

    Najpierw mi zaprzeczyles, by w nastepnym zdaniu wyrazic to, do czego
    zmierzalem :) Moze nie napisalem tego wystarczajaco wyraznie - mea culpa.

    > Twoje "żyj i daj żyć innym" pasuje tu jak garnitur na strój
    > roboczy szambonurka.

    A co Cie obchodzi, jak sie ktos ubiera? ;)

    Jacek

  • 47. Data: 2004-07-25 18:23:24
    Temat: Re: Banknoty 200 z??. Problem...
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    marcov <m...@g...pl> wrote:
    > U??ytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisa?? w wiadomo??ci

    > sorry ale wg mnie sie mylisz.

    Jak mylisz... Nie mogę się mylić co do tego jakie mam zdanie jak
    powinno być, bo chyba sam wiem najlepiej jakie mam zdanie, tak samo
    jak wiem najlepiej czy bardziej lubię ser żółty czy biały, nie?

    > Jezeli kazdy srodek platniczy "wypuszczony" przez NBP musi byc
    > akceptowany przez kazdy sklep. Przynajmniej jesli chodzi o PLN.

    To?

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 48. Data: 2004-07-26 18:36:46
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Dlaczego piszesz "szef na spolke z zona kombinuje"? Gdzie tu "kombinowanie"?
    > I dlaczego ma to go "oburzac"? Co ma "oburzac"?
    > Napisales tylko dwa zdania... tylko o czym i po co?

    jezeli mam zabronione pytac, czemu nie dostaje pieniedzy na konto, to moge
    domniemywac, ze zostaly niuczciwie uzyskane, jesli juz Ci sprawia klopot rozumienie
    tego, co wprost nie zostalo napisane:>

    Wojtek

  • 49. Data: 2004-07-26 21:12:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pieniedzy na konto, to moge domniemywac, ze
    > zostaly niuczciwie uzyskane, jesli juz Ci sprawia
    > klopot rozumienie tego, co wprost nie zostalo

    Być może, ale nie koniecznie. Pracuję w budżetówce. Szanse, ze dostaniesz
    jakiś nielegalny dochód tak znikome, że aż niemożliwe. A jednak od wielu lat
    nie daje się ich namówić na przesyłanie wszystkiego na konto. Płace tak, ale
    już za delegacje nie da się.

  • 50. Data: 2004-07-26 21:21:07
    Od: n...@o...pl

    > jezeli mam zabronione pytac, czemu nie dostaje pieniedzy na konto, to moge
    domniemywac, ze zostaly niuczciwie uzyskane, jesli juz Ci sprawia klopot
    rozumienie tego, co wprost nie zostalo napisane:>

    Mily "Wojtek"
    Kto zabrania pytac? Jest prosba, zeby nie pytac. Z niej nic nie wynika.
    Zacytowales ja, ale nie zrozumiales tego co cytujesz :-)
    Domniemywac mozesz cokolwiek zechcesz. Inna sprawa to logicznosc twoich
    wnioskow, a raczej jej brak :-)))
    Ja nie dostaje pieniedzy na konto, wielu ludzi nie dostaje pieniedzy na konto,
    tylko do reki, wyplacane w kasie czy jeszcze inaczej. Wszyscy otrzymujacy
    pieniadze do reki nieuczciwie je pozyskuja?
    Tym razem napisales tylko jedno zdanie. I wyszlo jeszcze gorzej, niz
    poprzednio, kiedy napisales dwa :-)))
    Najwert