  • 11. Data: 2012-11-15 10:47:24
    Temat: Re: Bankomaty na odcisk palca
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Lis, 10:40, TrzyLinie <t...@o...pl> wrote:

    > I nie są w stanie pobić do nieprzytomności? Odciąć to czy tamto?

    Roznica jest taka, ze w przypadku palca masz nieuchronnosc utraty
    pieniedzy - zalezna wylacznie od stopnia zdecydowania wymuszajacego.
    Jesli to byloby dodatkowe zabezpieczenie - podajesz pin i dodatkowo
    identyfikujesz sie odciskiem - wtedy ok. natomiast w wersji, ze
    wystarczy wylacznie wlozyc karte i przystawic palec - to bardzo
    zwieksza latwosc wymuszen.
    Wystarczy, ze stojacego przy bankomacie ktos poddusi jednoczesnie
    przyciskajac palec do czytnika.

  • 12. Data: 2012-11-15 10:53:06
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Lis, 10:43, "RobertP." <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    sz-pieniadze/

    > Też mi nowość, takie coś już jest i to w banku spółdzielczym w niewielkim
    > mieście:http://www.powislanski.pl/e4u.php/1,ModPages
    /ShowPage/461

    Tu przynajmniej wymagaja dodatkowej weryfikacji nieszczesnym peselem

  • 13. Data: 2012-11-15 11:08:18
    Od: luc <b...@g...net>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 10:30:42 UTC+1 użytkownik krzysztofsf napisał:

    > Limes Inferior czytal? :)

    Czytał, czytał.

    Do czytnika biometrycznego przepływ krwi potrzebny w skanowanym palcu - każden
    paluszek ma unikalny układ naczyń krwionośnych.

    pzdrwm
    luc

  • 14. Data: 2012-11-15 12:51:25
    Od: s...@t...pl

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 10:47:24 UTC+1 użytkownik krzysztofsf napisał:

    > natomiast w wersji, ze
    > wystarczy wylacznie wlozyc karte i przystawic palec - to bardzo
    > zwieksza latwosc wymuszen.

    Myślę, że idea polega na tym by mieć dostęp do wypłat bez karty,
    a wiec wystarczy tylko przystawić palec i wpisać kwotę wypłaty,
    bez wkładania karty.

  • 15. Data: 2012-11-15 13:20:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Lis, 12:51, s...@t...pl wrote:

    > Myślę, że idea polega na tym by mieć dostęp do wypłat bez karty,
    > a wiec wystarczy tylko przystawić palec i wpisać kwotę wypłaty,
    > bez wkładania karty.

    A jak masz karte kredytowa i karte debetowa i to w kilku bankach?

    jesli mialoby to dzialac uniwersalnie, potrzeba zadeklarowac z czego
    wyplacamy srodki.

    jesli po zeskanowaniu palca pojawialoby sie menu dotepnych kont, to
    dopiero bylby raj dla wymuszajacych :)

  • 16. Data: 2012-11-15 13:25:21
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Tu przynajmniej wymagaja dodatkowej weryfikacji nieszczesnym peselem

    slabizna bo wiekszosc ludzi posiada DO przy sobie ... czyli
    "wylaczamy" delikwenta np. paralizatorem i sprawdzamy .... jesli tak
    to transportujemy go do bankomatu jesli nie szukamy nastepnego
    "dawcy" ... moze tak to bedzie wygladac ? no dobra do banku go nie
    zataszczymy ale jakis bankomat na zadupiu juz podejdzie ... no i
    najlepiej w nocy ...ale najfajniejsze beda te nagrania z kamer w
    bankomatach (o ile nikt ich nie przysloni) na upartego nawet trudno
    reklamacje bedzie zlozyc bo dranie moga klepac PESEL paluchem
    delikwenta :-)

    P.

  • 17. Data: 2012-11-15 13:34:53
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Lis, 13:25, PJ <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > bankomatach (o ile nikt ich nie przysloni) na upartego nawet trudno
    > reklamacje bedzie zlozyc bo dranie moga klepac PESEL paluchem

    Dlatego napisalem "nieszczesnym pesel".

    Odcisk palca to mogliby dodac do platnosci bezstykowych na male kwoty
    i z malym limitem - czyniloby to rozboj nieoplacalnym,a platnosci
    wykonalne praktycznie tylko przez wlasciciela karty, chociaz i tak
    czytamy o morderstwach dla 5-u zl. i paczki papierosow.

    Nie wyobrazam sobie wyplat gotowkowych na masowa skale bez dodania
    dodatkowej poza odciskiem palca weryfikacj, naturalnie nie tak latwej
    do ustalenia jak pesel.

  • 18. Data: 2012-11-15 14:12:37
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-15 10:30, krzysztofsf pisze:

    > Limes Inferior czytal? :)

    "Na zdziercę" ? ;)

    Tutaj chyba wszyscy czytali. :) Ale warto przypomnieć. I uświadomić, że
    to było za zamierzchłej komuny pisane, dlatego Zajdel musiał przywołać
    "siły wyższe z kosmosu".
    A gdy to czytać teraz, to się człowiek dziwi "prorok jaki, cy-co?"

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 19. Data: 2012-11-15 14:39:53
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-11-15 13:20, krzysztofsf napisał(a):
    > jesli po zeskanowaniu palca pojawialoby sie menu dotepnych kont, to
    > dopiero bylby raj dla wymuszajacych :)

    I tak będzie, tutejsze łkania na wiele się nie zdadzą...

    --
    TrzyLinie

  • 20. Data: 2012-11-15 14:42:44
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-11-15 13:34, krzysztofsf napisał(a):
    > Nie wyobrazam sobie wyplat gotowkowych na masowa skale bez dodania
    > dodatkowej poza odciskiem palca weryfikacj, naturalnie nie tak latwej
    > do ustalenia jak pesel.

    Bankoffcy mają wystarczającą wyobraźnię i to starczy ;)

    --
    TrzyLinie