  • 1. Data: 2008-12-04 17:27:28
    Temat: Bankowe pustaki - pracownicy nie wybiegający swoimi wiadomościami poza ofertę banku.
    Od: Limoman <l...@s...pl>

    Witajcie!

    Chciałem opisać sytuację z dzisiejszego dnia, która dość mocno mną
    wstrząsnęła.

    Otóż posiadając pewną sumę pieniędzy z zamkniętej lokaty w ING ruszyłem na
    miasto w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca dla moich pieniędzy. Chciałem
    ulokować je tak, aby uniknąć płacenia "Belki". Odwiedziłem m.in. Polbank,
    BZWBK, Millennium, Getin Bank, Noble, Nordea oraz Lukas - wszystkie w
    centrum Warszawy. W żadnym banku nie wiedzieli o możliwości uniknięcia
    płacenia podatku, w przypadku gdy odsetki z lokaty nie przekroczą magicznej
    granicy 2,49zł. Twierdzili, że podatek jest płacony od każdego zysku, bez
    znaczenia czy jest to 1 gr, czy 100zł. W oddziale nr 49 BZWBK (Al.
    Jerozolimskie) pracownik spytał najpierw dyrektora oddziału, później
    zadzwonił na swoją infolinię, a na koniec stwierdził, że to ja się mylę.
    Nie powiem, zacząłem wątpić w swoją wiedzę po takiej dawce informacji od
    "fachowców".

    Czy naprawdę pracownicy banków mają takie wąskie pojęcie o rzeczach,
    którymi się zajmują?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-04 17:33:02
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Gru, 18:27, Limoman <l...@s...pl> wrote:
> [...]
    > "fachowców".
    >
    > Czy naprawdę pracownicy banków mają takie wąskie pojęcie o rzeczach,

    Powinieneś raczej pogadać z doradcą podatkowym..!
    P.S. Nie jestem bankowcem...

  • 3. Data: 2008-12-04 17:41:40
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Limoman" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie!
    >
    > Chciałem opisać sytuację z dzisiejszego dnia, która dość mocno mną
    > wstrząsnęła.
    [...]
    > Czy naprawdę pracownicy banków mają takie wąskie pojęcie o rzeczach,
    > którymi się zajmują?

    Naprawdę. :->

    marekz

  • 4. Data: 2008-12-04 19:45:05
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Limoman pisze:
> [...]
    > zadzwonił na swoją infolinię, a na koniec stwierdził, że to ja się mylę.
    > Nie powiem, zacząłem wątpić w swoją wiedzę po takiej dawce informacji od

    Możesz podać wzór jak wyliczyć ile trzeba wpłacić na lokatę aby ominąć Belkę?

  • 5. Data: 2008-12-04 19:49:53
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Thu, 04 Dec 2008 20:45:05 +0100, Kamikazee napisał(a):

    > Możesz podać wzór jak wyliczyć ile trzeba wpłacić na lokatę aby ominąć Belkę?

    Prześledź sobie wątek: Message-ID:
    <a...@j...go
    oglegroups.com>
    Ogólnie chodzi o to żeby odsetki od wkładu pieniężnego nie przekroczyły
    kwoty 2,49zł.

  • 6. Data: 2008-12-04 20:50:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy naprawdę pracownicy banków mają takie wąskie pojęcie o rzeczach,
    > którymi się zajmują?
    >
    > pozdrawiam

    Nie rozumiem o co masz pretensje? Przecież pracownicy banku to nie
    doradcy podatkowi, którzy pokazują jak kombinować, aby uniknąć płacenia
    podatku...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-12-04 21:08:24
    Od: Limoman <l...@s...pl>

    Dnia Thu, 04 Dec 2008 21:50:11 +0100, RobertS napisał(a):

    > Nie rozumiem o co masz pretensje? Przecież pracownicy banku to nie
    > doradcy podatkowi, którzy pokazują jak kombinować, aby uniknąć płacenia
    > podatku...

    Ale przynajmniej mogliby wiedzieć jak obliczana jest "belka" od ich
    produktów, a nie podają BŁĘDNE inforacje.

  • 8. Data: 2008-12-05 07:42:08
    Od: k...@k...gliwice.pl

    niestety obecnie większość pracowników banków to specjaliści od
    resocjalizacji, marketingu i zarządzania, przedstawiciele handlowi i
    dawni pracownicy stacji benzynowych....niestety

    pzdr,

    kaliq

  • 9. Data: 2008-12-05 08:14:13
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

> [...]
    > "fachowców".
    >
    > Czy naprawdę pracownicy banków mają takie wąskie pojęcie o rzeczach,

    Ja byłem wczoraj w WBK założyć KK. Babka weszła na moje konta i dokładnie
    przez 5 sekund patrzyła w monitor i "myślała". Po tych 5 sekundach
    rozpoczyna się konwersacja:
    ~WBK - "po co panu tyle kont oszczędnościowych?" (mam 20 kont ;D)
    ~JA - " a wie pani co to jest podatek belki?"
    ~WBK - "podatek Belki? Pierwsze słyszę."
    ~JA - "acha... a to po prostu się kiedyś nudziłem i miałem za dużo SMS-ów do
    wykorzystania więc sobie pozakładałem tyle kont. A co? Nie wolno mi?"
    ~WBK - "nie no wolno panu. Może pan założyć ile pan chce!"
    ~ JA - "wiem." Czytałem regulamin" ;D

  • 10. Data: 2008-12-05 08:58:26
    Od: lukasz <lukz@_wytnijto_vp.pl>

    k...@k...gliwice.pl pisze:
    > niestety obecnie większość pracowników banków to specjaliści od
    > resocjalizacji, marketingu i zarządzania, przedstawiciele handlowi i
    > dawni pracownicy stacji benzynowych....niestety

    A kim maja byc? Doktorami ekonomii?

    Pozdrawiam
    lukasz