  • 41. Data: 2011-11-06 18:33:38
    Temat: Re: Bankrutują czy nie bankrutują ...
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2011 19:25:58 +0100, Endriu napisał(a):

    > Tu się ojczyzna chyli ku upadkowi, a ten se molo w Szwecji buduje .....

    Myślisz mój drogi, że te 160mld nas pokona? Toż to chyba 50mld euronów.
    Germanie nam pożyczą. Nie martw się ;)

  • 42. Data: 2011-11-06 19:00:53
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

    > Też ubolewam nad ojczyzny losem, ale micha, micha (że zacytuję skippiego)
    >
    > pozdrawiam
    > kc

    Endriu, ta nasza ojczyzna to niedobra matka jest. W Polsce ( 10 lat temu)
    byłem dyrektorem generalnym w pewnej koreańskiej firmie i nie mogłem utrzymać
    rodziny (dwie studiujące córki). Stąd decyzja, wróciłem do starego fachu. Nie
    żałuję. Bezstresowo teraz, chyba, że coś z nadwyżek na giełdzie zainwestuję :)

    kc

  • 43. Data: 2011-11-09 16:12:33
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    >Myślisz mój drogi, że te 160mld nas pokona? Toż to chyba 50mld euronów.
    >Germanie nam pożyczą. Nie martw się ;)

    To i Włosi będą potrzebować w najbliższym czasie podobnej kwoty ....

    Włochy mogą ugiąć się pod długami
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Wlochy-moga-ugiac-si
    e-pod-dlugami-2434963.html

    "[...] Analityk X-Trade Brokers Marcin Kiepas stwierdził, że na razie Włochy
    nie powinny mieć problemów ze spłatą zobowiązań. Do końca roku zapadają
    papiery warte około 40 mld euro. "Podejrzewam, że budżet Włoch nie jest tak
    mocno napięty, aby takich pieniędzy nie dało się znaleźć" - powiedział.
    [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 44. Data: 2011-11-09 20:37:37
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Nov 2011 17:12:33 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    > mocno napięty, aby takich pieniędzy nie dało się znaleźć" - powiedział.

    Przestań Endriu. Nikogo to nie obchodzi. Odkąd filtruje wszystkie FUTRA,
    nie widzę żadnych postów, nie mówiąc już o wesołych pogaduszkach.

  • 45. Data: 2011-11-10 18:51:27
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Kto to ustala: rynek, czy jakiś rząd czy ktokolwiek inny i dlaczego akurat
    > tutaj wynosi on 26,77 a nie np. 50 ?. Nie rozumiem mechanizmu stojącego za
    > tym wskaźnikiem, no bo niby co on oznacza....

    Eurozombi
    http://urbas.blog.onet.pl/Eurozombi,2,ID439429087,RS
    1,n

    "[...] Zacznijmy od początku. Ostatnie kryzysy zadłużeniowe w Europie
    rozpoczynają się paniką na rynku państwowych obligacji. Na rynek rzucane są
    miliardy papierów skarbowych, co powoduje spadek ich cen oraz wzrost
    rentowności (odsetki od obligacji podzielone przez obniżającą się wartość
    rynkową). [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 46. Data: 2011-11-10 20:47:47
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

> [...]
    > są miliardy papierów skarbowych, co powoduje spadek ich cen oraz wzrost
    > rentowności (odsetki od obligacji podzielone przez obniżającą się wartość

    Tak sie zastanawiam i zadaje sobie paytanie (właściwie od paru lat) czy
    większość członków tego forum nie odpowiada mi na te moje pytania dlatego,
    że mnie nie lubi, czy dlatego, że nie wie .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 47. Data: 2011-11-12 08:18:55
    Od: "axel" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Endriu" napisał w wiadomości grup

> [...]

    większość członków tego forum nie odpowiada mi na te moje pytania dlatego,
    że mnie nie lubi, czy dlatego, że nie wie .....

    Endriu....kto by Cię nie lubił....jesteś na tej grupie (tak mi się cosik
    wydaje...?) od....ho ho hooooo abo i wiyncyj lat....zadajesz zawsze logiczne
    pytania, lecz....większość (chyba?) z nas sądzi, że Ty znasz odpowiedź na te
    pytania, tylko....prowokujesz/chcesz wywołać - po prostu - dyskusję...
    A propos obligacji....moim skromnym zdaniem....jak doskonale wiesz, każde
    inwestowanie jest obarczone RYZYKIEM; inwestowanie w obligacje - w tym
    przypadku - rządowe...TEŻ ! Miarą tego ryzyka jest oczywiście ich
    oprocentowanie....im mniej wiarygodny rząd/państwo, tym wyższe
    oprocentowanie=tym więcej musi płacić to państwo za pożyczone
    pieniądze....to jest ograniczenie ceny obligacji "od góry"; "od dołu"
    ograniczeniem oprocentowania obligacji jest - oczywiście - poziom inflacji w
    tym państwie...

    Amen

  • 48. Data: 2011-11-16 20:17:36
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > http://mf.gov.pl/dokument.php?const=5&dzial=53&id=69
    282&typ=news i wybierz
    > obligacjeHurtowe.xls

    Dzisiaj też coś sprzedali:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/obligacj
    e_hurtowe/pliki_do_pobrania/obligacjehurtowe.xls

    P.S. A link który podałes już dzisiaj nie działa ...

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 49. Data: 2011-11-16 20:40:19
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2011 21:17:36 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    e_hurtowe/pliki_do_pobrania/obligacjehurtowe.xls

    > P.S. A link który podałes już dzisiaj nie działa ...

    Ale o co chodzi? Jakieś pieciolatki sprzedali ale będziem się martwić
    dopiero w 2016.
    Zobacz sobie
    http://www.money.pl/pieniadze/cds/

    i poklikaj różne kraje:
    http://www.money.pl/pieniadze/cds/niemcy,10.html
    http://www.money.pl/pieniadze/cds/polska,1.html

    Jeszcze z nami ta źle. Dają prawie 3% na rok że się nie wykaraskamy, za
    Germanów prawie 1%. Za to Grecy! Za tych płaca 60%.
    Nic dodać nic ująć. Nie ma się czym martwić.

  • 50. Data: 2011-11-17 08:49:10
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

> [...]
    > zapadają papiery warte około 40 mld euro. "Podejrzewam, że budżet Włoch
    > nie jest tak mocno napięty, aby takich pieniędzy nie dało się znaleźć" -

    A w przyszłym roku potrzebują 300 mld Euro ....

    Quo vadis Italia?
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Quo-vadis-Italia-243
    7052.html

    "[...] Wypadkową stagnacji gospodarczej, kryzysu demograficznego oraz
    przerośniętego i nieefektywnego państwa opiekuńczego jest gigantyczny dług
    publiczny. Zadłużenie Włoch sięga 1,9 biliona euro. Rzym w przyszłym roku
    musi pożyczyć ok. 300 miliardów euro, aby sfinansować permanentny niedobór w
    kasie państwa i spłacić wierzycieli (czyli wykupić zapadające obligacje).
    [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/