  • 21. Data: 2023-06-19 20:00:26
    Temat: Re: Bankster domaga się zwrotu kapitału ale + inflacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 19:17:59 +0200, _Master_ wrote:

    > Chwila. Sugerujesz że brak wpłacania we frankach to cały problem banków?
    > Chodzi o coś więcej. Klient miał spłacać kapitał w wielkości bliżej
    > nieokreślonej którą ustalał bank.

    W kredycie denominowanym kapital był jasno podany - we frankach.

    Kredyt indeksowany to wyzsza kombinacja, gdzie istotnie nie bardzo
    rozumiem po co spread :-)

    > Tu cały czas chodzi o złamanie prawa a nie o formalność płacenia w
    > złotówkach kiedy się wzięło we frankach WRÓĆ też złotówkach. To jeszcze
    > gorzej.

    Tu nie chodzi o jakies "złamanie prawa", którego trudno sie dopatrzyć,
    tylko o ewentualne klauzule abuzywne.

    One podlegają wykresleniu z umowy ... i tu kredyt indeksowany zostaje
    bez indeksacji. A kredyt demominowany ... zostaje z kwotą kredytu w
    CHF. A klient Mille moze nie ma prawa kwestionować kursu,
    skoro miał możliwosc spłaty we frankach.

    Teraz trzeba odważnego sędziego, który stwierdzi, że to nie był zaden
    kredyt denominowany, skoro wypłacony w PLN i spłacany w PLN,
    albo mniej odważnego, który stwierdzi, ze nie jest w stanie ustalic
    ile franków klient już spłacił, bo nie wiadomo, jaki kurs przyjąć,
    wiec on woli unieważnić umowę.

    Ale mam jakies wrażenie (z plotek), że sędziowie lecą na fali, i
    uniewazniają wszystko, nie patrząc w szczegóły.
    No cóż, moze banki wezma na klatę, a moze będą apelowac.

    Hm, powyzej napisalem to, co mi sie wydawało, a tymczasem.
    https://www.franknews.pl/czy-wszystkie-umowy-frankow
    e-banku-millennium-sa-niewazne-i-zawieraja-klauzule-
    abuzywne/
    https://rf.gov.pl/mapa-klauzul/
    https://rf.gov.pl/wp-content/uploads/2021/06/Mapa-Kl
    auzul-aktualizacja-na-07.06.2021.pdf

    Tylko skoro jest tak prosto, to czemu wczesniej nie przegrywali?

    Wyroki klauzul sa z 2010, wpisy z 2012.

    Przy czym o ile 3179
    "W przypadku kredytu indeksowanego kursem waluty obcej kwota raty
    spłaty obliczona jest według kursu sprzedaży dewiz, obowiązującego w
    Banku na podstawie obowiązującej w Banku Tabeli Kursów Walut Obcych z
    dnia spłaty"

    jestem sklonny uznac, bo nie wiadomo co bank wymysli w przyszłosci.

    to 3178
    "Kredyt jest indeksowany do CHF/USD/EUR, po przeliczeniu wypłaconej
    kwoty zgodnie z kursem kupna CHF/USD/EUR według Tabeli Kursów Walut
    Obcych obowiązującej w Banku Millennium w dniu uruchomienia kredytu
    lub transzy."

    nie bardzo - jakie sa spready i kursy banku przy braniu kredytu,
    to klient widział i nawet mniej więcej znał przed podpisaniem umowy,
    a jak mu sie nie podobało, to mógł umowe wypowiedziec od razu, a nie
    po 15 latach.

    Tylko co - Mille troche nakłamał niedawno z tym kursem, w trosce o
    akcjonariuszy? Czy mi sie pomyliło z innym bankiem?

    https://radcowie-prawni.waw.pl/mozliwosc-splaty-kred
    ytu-od-poczatku-w-chf-zagadnienie-regulaminu-kredyto
    wego-stosowanego-przez-bank-millennium/

    Chyba nie - chodziło o Mille.

    J.

  • 22. Data: 2023-06-19 22:26:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-06-19 o 16:17, J.F pisze:

    > Dokładniej rzecz biorąc, to to sie nazywało "kredyt Alicja" w PKOBP.
    > Po paru latach klienci poszli do sądów, bo sie przestało opłacać :-)

    Przy moich poprzednich wzmiankach, że tak powinno być już o tym mi ktoś
    (może Ty) na grupie pisał.
    Nie znam szczegółów i nie mam czasu się zastanawiać.
    Ale jak się raz opłacało a potem nie to coś tam chyba musiało być
    inaczej niż ja sobie wyobrażam, albo, co równie prawdopodobne - nie
    oganiam wszystkich zmiennych czynników i ich skutków.

    > Chyba niekoniecznie.

    Nie mam pojęcia. Mi się wydaje, że ściąganie pieniędzy z rynku jest
    jednym z narzędzi przeciwdziałania inflacji, a jak RPP podniesie do 10%
    to wszystkim raty wzrastają 100% to jest właśnie ściąganie z rynku a po
    moich zmianach by nie było.
    Ale ja tam ledwo ogarniam ekonomię na poziomie gospodarstwa domowego.
    P.G.

  • 23. Data: 2023-06-20 20:27:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 cze 2023 o 15:56, _Master_ pisze:

    > Zaprzeczały że nie ma takiej możliwości.

    Czyli potwierdziły istnienie takiej możliwości?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 24. Data: 2023-06-21 09:46:15
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-19 o 16:11, J.F pisze:

    > Kiedys sie przedawni. Albo inflacja zeżre ...

    Kiedyś...

    Na dzień dzisiejszy to bankowi zależy na moim podpisie ;-)

    > Wtedy moze nie było.
    > Teraz może juz jest, ale niekoniecznie bank chce ci zaproponować :-)

    Jak nie chce jak naczelny bankster namawiał klientów do podpisywania i
    po miesiącu sprawa załatwiona
    a w sądach się będzie ciągnęło latami.
    Pierdolił bezedury?

    > No właśnie.
    > A tu chyba czasem występowała zmiana juz w trakcie trwania kredytu ...

    Nawet jeśli to SRUE ma do w doooopie

  • 25. Data: 2023-06-21 09:46:56
    Temat: O znudzony rencista ma kotka ;-)
    Od: _Master_ <...@...pl>

  • 26. Data: 2023-06-21 09:48:47
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-19 o 20:00, J.F pisze:
    > W kredycie denominowanym kapital był jasno podany - we frankach.
    >
    > Kredyt indeksowany to wyzsza kombinacja, gdzie istotnie nie bardzo
    > rozumiem po co spread ?

    Dla SRUE to bez znaczenia.
    Konsument nie wiedział ile to będzie % z jego wypłaty ;-)

    To tłumaczenie nie znalazło poklasku w SRUE

  • 27. Data: 2023-06-21 09:52:31
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-19 o 20:00, J.F pisze:
    > Tylko skoro jest tak prosto, to czemu wczesniej nie przegrywali?

    Bo jesteśmy w UE gdzie traktaty ewoluują. ;-)

  • 28. Data: 2023-06-22 20:54:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 22:26:06 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Przy moich poprzednich wzmiankach, że tak powinno być już o tym mi ktoś
    > (może Ty) na grupie pisał.

    Pewnie ja.

    > Nie znam szczegółów i nie mam czasu się zastanawiać.

    Ogolnie pomysł był taki, że klient nie spłaca pelnych odetek,
    i kapitał do spłaty rosnie.
    Ale inflacja go goni, i w koncu przegoni :-)

    > Ale jak się raz opłacało a potem nie to coś tam chyba musiało być
    > inaczej niż ja sobie wyobrażam, albo, co równie prawdopodobne - nie
    > oganiam wszystkich zmiennych czynników i ich skutków.

    Raczej po prostu parametry dobierane do kredytu w czasach 30%, nie
    pasują do czasów 3% odsetek.
    Np 5% marzy przy 30%, to jakby przyzwoicie, a przy 3% ... strasznie
    dużo?

    > Nie mam pojęcia. Mi się wydaje, że ściąganie pieniędzy z rynku jest
    > jednym z narzędzi przeciwdziałania inflacji, a jak RPP podniesie do 10%
    > to wszystkim raty wzrastają 100% to jest właśnie ściąganie z rynku a po

    sciagają z rynku ... i gdzie wplywają?

    > moich zmianach by nie było.

    No fakt.

    Ale np w USA przez wiele dekad sterowało gospodarką tak, ze skupywało
    od bankow pozyczki hipoteczne. Co pozwalało bankom udzielać następnych
    pożyczek, i stymulowało rozwój budownictwa ... lub nie.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fannie_Mae

    Az sie banksterzy dorwali, wyczuli interes, i zrobili najwiekszy
    kryzys od lat :-)

    J.