  • 1. Data: 2005-03-20 08:29:19
    Temat: Barclays wprowadza autorski projekt autoryzacji kart w internecie
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Barclays, jeden z największych brytyjskich banków, jest w trakcie rozmów
    z czołowymi brytyjskimi detalistami, na temat planów wprowadzenia
    kieszonkowych urządzeń do identyfikacji klientów podczas internetowych
    zakupów.
    http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,9816

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 2. Data: 2005-03-20 21:07:35
    Od: "W" <n...@m...maila.pl>

    "W trakcie zakupów on-line użytkownicy systemu proszeni są o włożenie
    osobistej karty do czytnika i wpisanie 4 cyfrowego kodu PIN. Czytnik
    generuje wówczas unikalne hasło jednorazowe, które należy wpisać na stronie
    www. Jest to więc system do złudzenia podobny do rozwiązań wykorzystywanych
    przy podpisie elektronicznym. "

    Ten krótki opis bardziej mi przypomina działanie tokena niż podpis
    elektroniczny, z którym wspólnym elementem jest chyba tylko karta chipowa.

  • 3. Data: 2005-03-21 18:01:40
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    Użytkownik "W" <n...@m...maila.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ten krótki opis bardziej mi przypomina działanie tokena niż podpis
    > elektroniczny, z którym wspólnym elementem jest chyba tylko karta chipowa.

    Karta chipowa nie jest chyba wymogiem przy podpisie cyfrowym ?

    Tomasz
    <NOTO>

  • 4. Data: 2005-03-21 18:51:07
    Od: "radon" <r...@c...pl>

> [...]
    >
    > --
    > Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRnews.pl
    > Banki, karty, konta oraz public relations.

    Obawiam się , ze taki system się nie przyjmie powszechnie . Vasco to znany
    producent tokenów , to kolejny rodzaj takiego urządzenia. Niestety po stronie
    serwera musi być dokładnie ten sam generator . Ostatnio testowałem Token RSA,
    do zwykłej autoryzacji, kiepsko to działa niestety.
    Podpis elektroniczny na karcie chipowej (ew. wpisywany do TSM na płycie
    głównej w przypadku staego uzywania) eliminowałby takie kombinacje.

  • 5. Data: 2005-03-21 21:46:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "radon" <r...@c...pl> writes:

    > Podpis elektroniczny na karcie chipowej (ew. wpisywany do TSM na płycie
    > głównej w przypadku staego uzywania) eliminowałby takie kombinacje.

    Mysle ze to wlasnie taki system - sklep generuje zapytanie, przesyla
    do klienta, ten do karty, PIN, karta podpisuje (jak w normalnym
    terminalu - to nie jest "podpis kwalifikowany"), wynik do sklepu.

    Taki zdalny terminal.
    --
    Krzysztof Halasa