  • 1. Data: 2004-05-18 18:03:47
    Temat: BePeHaha - na zdrowie!
    Od: "dc" <d...@a...pl>

    Najlepszy Polski Bank - BePeHaha - postanowil wzorowac sie na BZWBK (pamietacie
    numer z ubezpieczeniem do karty?). W sposob prosty i skuteczny zaznajomil
    swoich klientow z nowa oferta. Akcja byla na tyle skuteczna, ze o nowej ofercie
    dowiedziall sie rowniez Arbiter Bankowy i organizacja konsumencka:

    Link do strony Dziennika Polskiego:

    http://dzis.dziennik.krakow.pl/?2004/05.18/Malopolsk
    a/001/001.html

    A tu pelny tekst:

    Zdrowie dla kazdego

    Kontrowersyjna oferta Banku Przemyslowo-Handlowego

    (INF. WL.) Bank Przemyslowo-Handlowy pragnie uszczesliwic swoich klientow, a
    ci, ktorzy uszczesliwieni byc nie chca... musza za to zaplacic.

    Jeden z naszych Czytelnikow Piotr G. (nazwisko znane redakcji) otrzymal z banku
    BPH przesylke z oferta reklamowana haslem: "Z Toba na dobre i na zle - Pakiet
    Zdrowie!". "Korzystajac z Pakietu zyskuje Pan wyjatkowy standard opieki
    medycznej, spokoj i bezpieczenstwo na co dzien" - czytamy w pismie podpisanym
    przez wiceprezesa BPH Wojciecha Sobieraja. Z dalszej czesci listu dowiadujemy
    sie, ze ow "wyjatkowy standard" to m.in. calodobowy dostep do specjalistycznej
    informacji na temat zdrowia, chorob, lekow, pielegnacji niemowlat itp., dwie
    bezplatne wizyty rocznie u lekarzy jednej z sieci prywatnej opieki medycznej,
    znizka na pozostale dostepne tam uslugi, ubezpieczenie na zycie, a takze tzw.
    druga opinia medyczna, czyli mozliwosc uzyskania powtornej diagnozy
    u "renomowanego eksperta w danej dziedzinie medycyny w jednej z 2500
    najlepszych klinik na swiecie".

    Pakiet Zdrowie kosztuje miesiecznie 9 zl. Jego aktywacja "nastepuje
    automatycznie", a rezygnacja z uslugi wymaga wypelnienia i odeslania w ciagu 14
    dni zalaczonego do listu formularza na adres banku BPH.

    "Opiekujemy sie Pana pieniedzmi i zdrowiem, bo chcemy byc z Panem na dobre i na
    zle. Cieszymy sie, ze jako pierwsi na rynku mozemy zaproponowac uczestniczenie
    w tak kompleksowym i atrakcyjnym pakiecie uslug medycznych" - konczy swoj list
    wiceprezes Sobieraj.

    - Mam w BPH konto, lecz nie zamierzam korzystac z Pakietu Zdrowie - denerwuje
    sie Piotr G. - Nie rozumiem, dlaczego bank zmusza mnie do fatygi - wypelniania
    jakichs formularzy, i do wydatkow - aby odeslac druk z rezygnacja, musze kupic
    koperte i znaczek.

    - Wiadomo, ze wiele osob nie czyta podobnych ofert, od razu wyrzucajac je do
    kosza - kontynuuje wzburzony Czytelnik. - A co z tymi, ktorzy sa chorzy,
    wyjechali za granice i nie zmieszcza sie w czternastodniowym terminie
    rezygnacji z Pakietu Zdrowie? Po pewnym czasie okaze sie, ze wszyscy oni padli
    ofiara "automatycznej aktywacji" i ich rachunek jest uszczuplany co miesiac o 9
    zlotych.

    Skargi i pytania dotyczace Pakietu Zdrowie dotarly juz do Krakowskiego Klubu
    Federacji Konsumentow.

    - Uwazam, ze nalezy sie zdecydowanie przeciwstawic podobnym praktykom - mowi
    Bartosz Kosmala, prawnik i prezes KKFK. - Zawarcie wiazacej umowy wymaga zgody
    obu stron. Dzieje sie tak wowczas, gdy odpowiedzia na oferte jest zamowienie
    zlozone przez zainteresowanego nia klienta.

    Taka zgoda nie moze byc natomiast brak reakcji na oferte zwlaszcza jezeli
    dotyczy ona uslugi platnej.

    Z powyzsza opinia zgadza sie rowniez funkcjonujacy przy Zwiazku Bankow Polskich
    arbiter bankowy, powolany do rozstrzygania sporow miedzy bankami a ich
    klientami.

    - To dzialanie nie fair. Przeciez w ten sposob mozna wcisnac komus kazdy
    niechciany produkt - komentuje Katarzyna Marczynska. - Bede starala sie
    wyjasnic te sprawe.

    ***

    "Wybralismy forme automatycznej aktywacji Pakietu Zdrowie. Oczywiscie, zdaje
    sobie sprawe, ze dla czesci Klientow moze to stanowic pewien klopot, bowiem ew.
    rezygnacja z uslugi laczy sie z odeslaniem formularza. Dlatego tej rezygnacji
    mozna dokonac w placowce Banku, nie ma koniecznosci korzystania z poczty. (...)
    Chce tez podkreslic, ze niezaleznie od zaproponowanego w pismie do Klientow 14-
    dniowego terminu rezygnacje z pakietu w pozniejszym terminie takze beda
    rozpatrywane na korzysc Klientow. W koncu mogl ktos nie odebrac listu lub z
    roznych wzgledow nie miec mozliwosci rezygnacji w zakladanym przez nas
    terminie" - stwierdzil w wyjasnieniu przeslanym do naszej redakcji Jacek
    Balcer, rzecznik banku BPH.

    (RYM)

  • 2. Data: 2004-05-18 21:33:01
    Temat: Re: BePeHaha - na zdrowie!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dc" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    mam konto w BPH i zaczynam się bać. Najpierw ubezpieczyli mi kartę i
    zorientowałem się dopiero po wyciągu. Teraz chcą ubezpieczyć i mnie.
    Ciekawe, co jeszcze mi ubezpieczą. nie po to trzymam pieniądze w banku, by
    co chwilę analizować wyciągi, czy czasem mnie nie ubezpieczyli.

  • 3. Data: 2004-05-19 04:49:08
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 May 2004 23:33:01 +0200,
    osoba podpisana: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisała:
> [...]
    > Ciekawe, co jeszcze mi ubezpieczą. nie po to trzymam pieniądze w banku, by
    > co chwilę analizować wyciągi, czy czasem mnie nie ubezpieczyli.

    Może w końcu ubezpieczą Cię od tego, że nie wymyślą nowych ubezpieczeń
    ;-)

    KJ

    --
    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 4. Data: 2004-05-19 18:47:43
    Od: emma <m...@c...pl>

    On Tue, 18 May 2004 23:33:01 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:

    > mam konto w BPH i zaczynam się bać. Najpierw ubezpieczyli mi kartę i
    > zorientowałem się dopiero po wyciągu. Teraz chcą ubezpieczyć i mnie.

    Kartę kredytową czy bankomatową? Czy udało Ci się "zrezygnować"?

    pzdr Maciek

  • 5. Data: 2004-05-19 22:06:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "emma" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Kartę kredytową czy bankomatową? Czy udało Ci się "zrezygnować"?

    Mam obydwie. Zrezygnować się nie da, bo to dobrodziejstwo jest
    obowiązkowe.

  • 6. Data: 2004-05-20 17:34:11
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Tue, 18 May 2004 20:03:47 +0200, dc napisal/a:

> [...]
    > - wypelniania jakichs formularzy, i do wydatkow - aby odeslac druk z
    > rezygnacja, musze kupic koperte i znaczek.
    to BZWBK był "lepszy" - nie trzeba była naklejać znaczka ani kupowac
    koperty:>

    Krzysiek