  • 11. Data: 2012-08-07 08:45:51
    Temat: Re: Będzie dobrze
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    kc wrote:

    > a widzę taki scenariusz: ta ekipa nie może zrobić już nic dobrego, w
    > związku z tym popłynie (nie piszę utonie, bo co ma wisieć, nie utonie) i
    > gospodarka ruszy z kopyta.

    Żadna ekipa nie może zrobić nic dobrego, z definicji. Po zmianie gospodarka
    nie ruszy z kopyta. Każda inna jest jeszcze bardziej socjalistyczna w
    deklaracjach. Jak się zabiera tym, którzy umieją zarabiać i umieją robić
    użytek z pieniędzy i daje tym, którzy tego nie umieją, marnując znaczną
    część po drodze, to nie może się nic zmienić na lepsze wszystkim. Polepszy
    się chwilowo obdarowanym. Zmienią się nieistotne akcenty. Okradany będzie
    ten sam, czerpać zyski z tego będzie inna grupa.

  • 12. Data: 2012-08-07 11:04:59
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

    Właśnie w którymś wątku koledzy dyskutują o giełdzie jako wskaźniku
    wyprzedzającym koniunkturę gospodarczą. Nawet jeżeli nie inwestujesz, gdy
    giełdy rosną powinieneś to odczuć w przyszłości, gdybyś inwestował, nie
    byłbyś taki biedny już dziś :)

    ***
    To już niestety nieaktualne. Odkąd pojawiło się tzw. quantitative easing czyli
    luzowanie ilościowe, giełdy nawet w warunkach pogarszającej się koniunktury
    rosną zamiast spadać. Czy jest to irracjonalne ?
    Zdecydowanie tak, ale to pokazuje jak zmienił się świat finansjery i rola
    banków centralnych. Kreacja pustego pieniądza jest bardzo silnym czynnikiem
    sprzyjającym hossie na giełdach i surowcach mimo, że prędzej czy później
    skończy się to krachem. No chyba, że gdy zadłużenie zbyt dużej ilości krajów
    przekroczy pułapy krytyczne politycy i bankowcy sięgną po środek ostateczny
    czyli....jakiś rodzaj automatycznego oddłużenia czyli anulowania znacznej
    części długów.

    Ja widzę taki scenariusz: ta ekipa nie może zrobić już nic dobrego, w związku
    z tym popłynie (nie piszę utonie, bo co ma wisieć, nie utonie) i gospodarka
    ruszy z kopyta.

    ***

    Jeśli zrozumiałem to określenie "ta ekipa" dotyczy obecnie rządzącej koalicji
    PO-PSL ?
    Nie przeceniając skali reform i zmian wprowadzonych przez rząd D.Tuska od
    2007r. zadaję zasadne pytanie: a która to z istniejących w Polsce partii
    zrobiłaby więcej i co by to było ? Jaka to partia ma realnie duże poparcie i
    oczywiście zdolność koalicyjną i program bardziej ambitnych i realnych do
    wdrożenia reform ?

    Z takim laniem wody i bujaniem w obłokach od lat walczę na tej grupie.
    Rozsądek i twarde stąpanie po ziemi to podstawa racjonalnej dyskusji bo w
    przeciwnym razie dyskusja zamienia się w równoległe monologowanie oraz
    festiwal pobożnych życzeń i mrzonek.

    Pozdrawiam,

    Sławek

  • 13. Data: 2012-08-07 11:47:37
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

    > Odkąd pojawiło się tzw. quantitative easing czyli
    > luzowanie ilościowe,

    Psucie pieniądza było zawsze odkąd na bicie monet założono monopol QS to
    nowa nazwa na stare działania.

    > giełdy nawet w warunkach pogarszającej się
    > koniunktury rosną zamiast spadać. Czy jest to irracjonalne ?
    > Zdecydowanie tak,

    Dlaczego irracjonalne? Mógłbyś wytłumaczyć? Dlaczego giełdy powinny spadać?

  • 14. Data: 2012-08-07 19:11:01
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    XXL <d...@g...pl> napisał(a):
    ***
> [...]
    > czyli....jakiś rodzaj automatycznego oddłużenia czyli anulowania znacznej

    Jak najbardziej aktualne, a przypadek,o którym piszesz, to hossa inflacyjna.
    W tym przypadku giełda jest wskaźnikiem wyprzedzającym inflację. Po co ci
    gotówka przy szalejącej inflacji, lepiej mieć akcje.

> [...]
    > Rozsądek i twarde stąpanie po ziemi to podstawa racjonalnej dyskusji bo w
    > przeciwnym razie dyskusja zamienia się w równoległe monologowanie oraz

    Dobrze zrozumiałeś, ale rozciągnij to na prawie cały okres powojenny. To
    ciągle ta sama ekipa.
    Moim pobożnym życzeniem jest, żeby wreszcie ktoś zrobił z tym porządek,
    Piłsudski, Pinochet, ktokolwiek

    kc

    kc

  • 15. Data: 2012-08-08 10:22:01
    Od: "XXL" <d...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

[...]

    Gdzie masz szalejącą inflację ? Może widzisz ją w USA gdzie w wyniku QE1 i
    QE2 wpompowano w system bankowy prawie 2 bln USD ?
    Mimo tego inflacja w USA jest na niskim poziomie. Gdzie zatem jest ta
    "szalejąca inflacja" ?

[...]

    Ręce opadają jak się czyta takie bzdury jak powyżej napisałeś. Okres powojenny
    to okres komuny 1945-1989 oraz okres demokracji 1989-nadal.
    Czy chcesz powiedzieć, że przez cały ten okres rządziła jedna ekipa ?
    Jaka to była ekipa ? Czy żyjesz na Marsie, że piszesz takie bzdury ?

    Mówiąc żartobliwie, moim pobożnym życzeniem byłoby żeby jakiś polski Pinochet
    odstrzelił lub wsadził do ciupy kilku takich oszołomów wypisujących tego typu
    brednie brednie na grupach dyskusyjnych.
    Porównywanie czasów przedwojennych w których żył J.Piłsudski z obecną
    demokracją to chyba nieporozumienie.
    A mówiąc już poważnie, jeżeli chciałbyś żyć w warunkach dyktatury to wyjedź na
    Kubę albo choćby na Białoruś.

  • 16. Data: 2012-08-08 15:15:56
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    XXL <d...@g...pl> napisał(a):

    > Ręce opadają jak się czyta takie bzdury jak powyżej napisałeś. Okres
    powojenny
    > to okres komuny 1945-1989 oraz okres demokracji 1989-nadal.

    Przestań, bo mam zajady. Za Gierka było więcej demokracji niż teraz. A
    Pinochet to owszem odstrzelił, ale paru jebniętych lewaków

    kc

  • 17. Data: 2012-08-09 09:37:04
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

    Przestań, bo mam zajady. Za Gierka było więcej demokracji niż teraz. A
    Pinochet to owszem odstrzelił, ale paru jebniętych lewaków

    ***

    Poziom powyższych tez jest żenujący. Za Gierka nie było demokracji w ogóle co
    nie znaczy, że były to jakieś dramatyczne czasy.
    Prawdziwy kryzys i rozkład socjalizmu rozpoczął się jednak już w drugiej
    połowie lat 70-tych co doprowadziło do powstania KOR a później Solidarności.

    Brednie o dyktaturze w XXI-wieku w warunkach demokracji i niespotykanych nigdy
    wcześniej swobód obywatelskich mogą głosić tylko mitomani i oszołomy.

  • 18. Data: 2012-08-09 13:18:53
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    XXL <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    nigdy
    > wcześniej swobód obywatelskich mogą głosić tylko mitomani i oszołomy.

    Drugi raz używasz "oszołomy". Dlaczego nie "chuje"- copyright Hołdys, "chamy"-
    copyright Palikot, "wataha"-copyright Sikorski. I tu dochodzimy do swobód
    obywatelskich. Im wolno,ale niechby jakaś mowa nienawiści to Seremet wczoraj
    mówił,że wie co z tym zrobić. Oprzytomnij człowieku,otwórz oczy, a jeżeli to
    nie pomoże to puknij się w czoło tak mocno jak potrafisz.
    kc

  • 19. Data: 2012-08-09 21:55:11
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    Loser <l...@g...pl> napisał(a):

    > Ciao
    >
    > Z pewnymi wahaniami,
    >
    > z pewna niesmialoscia
    >
    > ale - moze masz prorocze wizje
    >
    > Pozdrowko
    >
    > Loser

    Mam wizję,że jutro znowu mogę mieć jakąś wizję

    kc

  • 20. Data: 2012-08-09 21:57:14
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > mówił,że wie co z tym zrobić. Oprzytomnij człowieku,otwórz oczy, a jeżeli
    > nie pomoże to puknij się w czoło tak mocno jak potrafisz.

    No i najważniejsze: "mohery" - copyright D. Tusk

    kc