  • 211. Data: 2008-03-19 21:47:34
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    news:frrt4q$r5v$1@news.onet.pl...

    [ciach]
    > Jakie zalety ma karta chipowa autoryzowana PINem nad karta z paskiem
    > autoryzowana podpisem ?

    p. statystyki klonowań. kiedy pasek zniknie, klonowanie kart będzie
    niemożliwe (miejmy nadzieję).

  • 212. Data: 2008-03-19 22:13:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > Są informacje. Nie zauważyłeś, że tagi z jednego sklepu nie aktywują
    > "obcych" bramek?

    Wprost przeciwnie, aktywuja, kilka razy mi sie zdazylo. To dlatego
    w wejsciach do sklepu (tych, ktorymi nie mozesz wyjsc, bo sie
    automatycznie zamykaja) takze sa bramki, zeby pozniej nie bylo
    dziwnych problemow i podejrzen.

    Zdazylo mi sie takze ze elektromagnes przy kasie nie byl w stanie
    zadnym sposobem zdeaktywowac zabezpieczenia, wiesz ile bramek
    dzwonilo?

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/RFID

    RFID to sa rzeczywiscie tagi, natomiast stosowane od wielu lat bramki
    z wykrywaczami obwodow rezonansowych itp. to zupelnie cos innego.

    Facet, nigdy nie rozbierales takiego "taga"? Jesli nie masz bladego
    pojecia o czyms to po co wypisujesz bajki?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 213. Data: 2008-03-19 23:28:45
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    kashmiri wrote:

    > Są informacje. Nie zauważyłeś, że tagi z jednego sklepu nie aktywują
    > "obcych" bramek?

    hehe, to teraz poszukaj w google dlaczego np. laptop czesto jest powodem
    reakcji sklepowej bramki :)

  • 214. Data: 2008-03-19 23:36:00
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "kashmiri" frs103$78i$...@n...interia.pl

    > Są informacje. Nie zauważyłeś, że tagi z jednego sklepu nie aktywują
    > "obcych" bramek?

    Ja nie zauważyłem -- bramka Euro AGD i zakupy robione gdzieś w hipermarkecie. :)
    Niestety nie pamiętam dokładnie miejsca, bo dla mnie te wszystkie galerie są
    podobne i jeśli pamiętam, gdzie byłem, to tylko dlatego, że do galerii zaglądam
    przy okazji -- gdy jestem w pobliżu. :) Pamiętając okazję -- pamiętam i galerię.

    W każdym razie bramka AGD Euro wyła, choć w torbie miałem zakupy z innego sklepu.

    No i chipów to raczej ;) te metki nie mają.

    -=-

    Wiem, że czujesz się zawiedziony, ale moim zdaniem sam sobie jesteś winny.
    Lubię krytykę, ale bez przesady. :) Wszystko ma swoje granice!! Oczywiście
    forsowanie bramek to inna bajka i tutaj możemy podzielić się inaczej. ;)

    Problem kart kredytowych został rozwiązany do końca, więc jest czas na
    zajęcie się metkami. ;) Oczywiście forsę na budowę własnych czytników
    pożyczymy w mBanku -- mało formalności, znośny procent, brak prowizji...

    I jeszcze jedno -- trzeba będzie wygospodarować fundusze na wspieranie
    policji (tyle teraz złodziejstwa i oszustwa się szerzy -- aż strach
    pomyśleć) i dobroczynności (dzięki temu zapewnimy sobie wsparcie
    i błogosławieństwo Niebios) aby nikt nam nie przeszkadzał w ciężkiej pracy. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 215. Data: 2008-03-20 15:05:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frs1il$7vg$...@n...interia.pl

    > p. statystyki klonowań. kiedy pasek zniknie, klonowanie kart będzie
    > niemożliwe (miejmy nadzieję).

    Będzie niemożliwe na 100%. Jeśli ktoś twierdzi inaczej -- niech
    pokaże skuteczne rozwiązanie podobne do kopiowania pasków. Kopiarka
    pasków niewiele różni się od samego czytnika pasków. W sklepie stoi
    czytnik pasków (w obudowie bankowego czytnika) a na zapleczu połączony
    z nim zapisywacz czystych kart z którego wyskakuje kopia przesuwanej
    w sklepie karty, którą ktoś na zapleczu przeciąga po prawdziwym/bankowym czytniku.

    -=-

    A jak w podobny sposób skopiować kartę chipową?
    Niby ,,bank'' ją zapisał, więc jakoś można z nią
    pogadać, ale złodziej nie pogada.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 216. Data: 2008-03-20 20:30:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    writes:

> [...]
    > z nim zapisywacz czystych kart z którego wyskakuje kopia przesuwanej
    > w sklepie karty, którą ktoś na zapleczu przeciąga po

    Ale lepiej tego nie sprawdzaj w praktyce, mialbys policje w sklepie
    momentalnie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 217. Data: 2008-03-20 21:52:21
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Ale lepiej tego nie sprawdzaj w praktyce, mialbys policje w sklepie momentalnie.

    I słusznie -- niech pilnują porządku!!!

    W jaki sposób policjanci mają wykryć tu jakieś matactwo? :)
    Klient przeciąga swoimi rękami swoją kartę, wpisuje PIN w taki
    sposób, że nikt podejrzeć tego PINu nie może, transakcja jest
    po chwili autoryzowana, klient otrzymuje papierek na jej
    potwierdzenie...

    Oczywiście zakupy i paragon -- też otrzymuje... Policjanci mogą
    być moimi klientami :) i niczego się nie domyślą. :) Mogą nawet
    być szkoleni w zakresie namierzania tego rodzaju przestępstw
    i nic złego nie zobaczą. :)

    Na pewno nie wolno im zaglądać do czytnika -- to może wykonać
    tylko umówiony wcześniej (i legitymujący się inaczej niż
    policjant) pracownik banku. :)

    Nie będę budził niczyich podejrzeń zabieraniem karty na zaplecze
    sklepu czy brakiem autoryzacji lub inną odmową banku bądź
    popsuciem czytnika albo i jakąś dybiącą w pobliżu kamerą
    monitoringu... Teren będzie czyściutki!!! Do głowy nikomu
    nie przejdzie, że w moim sklepie są kopiowane ,,w czasie
    rzeczywistym'' ;) karty płatnicze z paskiem magnetycznym. :)

    Nawet kontrola z banku niczego nie wykaże, bo na czas wizyty
    pracownika_banku będę wystawiał prawdziwy czytnik kart i PINów. :)

    A zarobionymi ciężką pracą ;) pieniędzmi podzielę się z księdzem
    Edwardem Konkolem ze stowarzyszenia Droga, aby mógł wspierać nimi
    biednych ludzi, ;) za co mnie czekać będą zaszczyty na tym świecie
    i życie wieczne w przyszłym. :) Ksiądz Edwardem Konkol niedawno
    skarżył się publicznie na złego Boga, który nie chce dawać pieniędzy
    na biednych ludzi... Wpłynęło do ,,Drogi'' ponad 6 tysięcy wniosków
    od ludzi biednych, a ksiądz Edwardem Konkol ma pieniądze na
    zaspokojenie potrzeb raptem 4 tysięcy takich wniosków...

    Czuję, ;) że jestem wysłannikiem Boga, który pomoże zbolałej
    ludzkości, za co zostanie wynagrodzony przez Boga i (na przykład)
    odjedzie nowym BMW serii 7, zamiast 1 ;) Ostatecznie (jak słyszałem
    wielokrotnie) dobro powraca!!! ;)

    -=-

    BTW szkolenia -- dziś pani w sklepie włożyła mają kartę chipową
    (z WBK) tak, że chip pozostał na zewnątrz. :) Gdy zauważyła, że
    coś nie gra, zasugerowałem ;) jej obrócenie karty, co uczyniła,
    ale jakoś niepewnie i stwierdziła, że dziwnie się wkłada moją
    kartę, gdyż zdjęciem do wnętrza czytnika. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

    Postscriptum: Oczywiście policji też odpalę działkę, aby do
    mnie przyjeżdżali na zakupy nowymi BMW, zamiast
    zdezelowanymi Passatami czy Fordami... ;)

  • 218. Data: 2008-03-20 22:49:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> writes:

    > W jaki sposób policjanci mają wykryć tu jakieś matactwo? :)

    Policjanci? W zaden, oni sa od zabezpieczenia np. sprawcow.

    > Nawet kontrola z banku niczego nie wykaże, bo na czas wizyty
    > pracownika_banku będę wystawiał prawdziwy czytnik kart i PINów. :)

    A co z "lewym" czytnikiem? Jaki mialby % fraudow?

    Do tego nawet nie potrzeba statystyk itp, kazdy bank mialby czarno na
    bialym, ze ktos za dlugo byl na wolnosci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 219. Data: 2008-03-20 23:02:25
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> napisał w
    wiadomości news:frs836$p9d$1@news2.task.gda.pl...

    > "kashmiri" frs103$78i$...@n...interia.pl

    > W każdym razie bramka AGD Euro wyła, choć w torbie miałem zakupy z innego
    > sklepu.

    Zdarza się: rzadko. Przejdź się taką galerią handlową i zobacz, jaki odsetek
    bramek zareaguje na metki z innych sklepów. Nic innego nie umiem polecić, bo
    nie wierzysz.

    > No i chipów to raczej ;) te metki nie mają.

    Zajrzyj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/RFID
    przepraszam, że znowu cytuję wikipedię. jeśli wolisz inne źródła,
    www.google.pl/search?q=RFID.
    zawierają prosty układ nadający zaprogramowany kod (sekwencję znaków).
    Diagram:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:RFID_backscatter.
    png

    Zobacz też:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Radio-frequency_identif
    ication:
    "The response of a passive RFID tag is not necessarily just an ID number;
    the tag chip can contain non-volatile, possibly writable EEPROM for storing
    data."

> [...]
    > forsowanie bramek to inna bajka i tutaj możemy podzielić się inaczej. ;)
    >
    > Problem kart kredytowych został rozwiązany do końca, więc jest czas na

    Czemu nie, mamy teraz tyle dni wolnych ;-)
    k.

  • 220. Data: 2008-03-20 23:04:38
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> napisał w
    wiadomości news:frumav$iod$1@news2.task.gda.pl...

> [...]
    > ale jakoś niepewnie i stwierdziła, że dziwnie się wkłada moją
    > kartę, gdyż zdjęciem do wnętrza czytnika. :)

    LOL :D