  • 11. Data: 2015-06-13 20:25:35
    Temat: Re: Bezpieczeństwo oszczędności?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 557c72b5$0$27520$6...@n...neostrada.pl

    > Jakie "przeznaczenie społeczno-gospodarcze" ma ogródek? :)
    > Czy głębokość najdłuższych korzeni roślinek w ogródku wyznacza granicę własności?
    > (wiem, to pytanie raczej na inną grupę...)

    IMO wiesz źle. ;)

    -=-

    Co wówczas, gdy zakopiemy cos w lesie? ;)
    [proste? -- jesteśmy przestępcami, gdy zakopaliśmy
    śmieci, ale jesteśmy exwłaścicielami, gdy zakopaliśmy
    kosztowności?...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2015-06-14 08:05:41
    Od: "Robot" <r...@r...pl>

    Użytkownik "P03" <p...@b...invalid.org> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robot" <r...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiś czas temu trafiła mi się książka autorstwa Maxa Otte
    > http://www.dobreksiazki.pl/b12573-kiedy-nadchodzi-kr
    yzys.htm
    > doradza on jako lokatę dla kapitału obrazy cennych mistrzów
    > jako że można naprawdę sporo zarobić (po latach) a na wypadek
    > konieczności nabycia np. kilku bochenków chleba czy innego
    > dobra to wyroby jubilerskie np. brylanty nawet dobrze spełniają
    > rolę uniwersalnego środka płatniczego, i w przeciwieństwie do
    > obrazów są łatwiejsze do przenoszenia i ukrycia.
    > Oni tam w RFN-ie pamiętają dobrze swoje gorsze momenty.
    > :-)
    > no i tradycyjnie tendencyjny link :
    > http://independenttrader.pl/221,polecane_lektury.htm

    Dziękuję za te podpowiedzi.
    Co do inwestycji w obrazy i ewentualnie inne dzieła sztuki,
    to trzeba się na tym znać i mieć miejsce na przechowanie.
    Wyroby jubilerskie są łatwiejsze do przechowania, ale też
    trzeba wiedzieć czy to co się kupuje jest warte ceny.
    Może najłatwiej jest ze złotem.
    Jako ucieczka od pieniądza, to są dobre rozwiązania i o to
    mi głównie chodzi. Natomiast jako inwestycje z myślą o zysku,
    to jednak trzeba tu rozpatrywać długi okres czasu. a o to mi
    nie chodzi.
    Najprostszym dla mnie sposobem, chociaż zdaję sobie sprawę,
    że nie najbezpieczniejszym, byłyby lokaty w bankach, na których
    konsekwensje przewalutowania franków mogą odbić się najmniej.
    Zatem nadal szukam wiarygodnej informacji o tym, ktore z banków
    nigdy nie udzielały kredytów w walutach obcych, w tym głównie
    we frankach.

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał, że "ludzie wybiorą banki zagraniczne".
    Czy pieniądze w takich bankach można lokować nie wyjeżdźając
    z Polski? Jakie banki wchodziłyby tu w grę?

    Pozdrowienia
    Robot

  • 13. Data: 2015-06-14 15:06:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robot" 557d19ad$0$8388$6...@n...neostrada.pl

    > Eneuel Leszek Ciszewski napisał, że "ludzie wybiorą banki zagraniczne".
    > Czy pieniądze w takich bankach można lokować nie wyjeżdźając
    > z Polski? Jakie banki wchodziłyby tu w grę?

    Co to znaczy -- 'można'?

    () Czy jest to zgodne z prawem?
    () Czy nie jest to zbyt trudne?

    Nie znam prawa, ale ono ulega zmianom.

    Co do trudności -- niektórzy Polacy mieszkają całkiem blisko Niemiec, Słowacji
    czy choćby Czech. Czechy mają swoją walutę -- ale być może lepszą od naszej.
    Na Litwie jest euro -- na Litwę też niektórzy ludzie z Polski mają blisko.
    Parę milionów Polaków mieszka na stałe poza granicami RP.

    Ponadto -- skoro możliwe jest kupowanie w Polsce prosto z Chin...

    -=-

    Operowanie środkami ;) przez internet jest chyba łatwe.

    -=-

    Nie od dziś wiadomo, że niektórzy wybierają nie tylko
    zagraniczne banki, ale i zagraniczne ,,urzędy skarbowe''.
    Z tego właśnie powodu USA nie mogą podnieść podatków u siebie.

    -=-

    Zbyt mocne niszczenie zagranicznych banków w RP może nawet
    doprowadzić do cichej wojny bankowo-polskiej, której efektów
    nie uda się przewidzieć.

    -=-

    W Donbasie ofensywa rebeliantów.
    Na razie nie Polacy tracą, ale chyba warto pomyśleć o tym,
    dlaczego na wschodzie Ukrainy jest wojna, której nikt nie
    umie zagasić. IMO nie dlatego, że Putin tak chce, ale dlatego,
    że tę wojnę przygotowywano ,,prawem'' od dziesięcioleci.

    W RP co jakiś czas słychać o podpaleniach samochodów czy
    pracowniczek ,,pomagających'' ubogim... Za jakiś czas
    nagromadzona złość (i nagromadzony żal) eksploduje,
    o ile nie zostanie jakoś inaczej rozładowana(y)...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'