-
1. Data: 2002-06-01 14:23:15
Temat: Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
Od: "Maciej Loret" <m...@p...com>
Witam.
1. Jakies zalecenia dla oprogramowanie (system opracyjny, przegladarka)?
2. Jakie ustawienia w przegladarce? Jakies certyfikaty?
3. Po czym poznac, ze strona www jest "bezpieczna" ?
4. Karty dwie: Visa classic BZWBK i MC Pekao/Shell - ktora
bezpieczniejsza?
5. Czy sklepy typu Merlin , Vivid, WP sa bezpieczne (z punktu widzenia
klienta)?
Pozdrawiam,
Maciej Loret
m...@p...pl
-
2. Data: 2002-06-02 14:37:10
Temat: Re: Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
Od: "AMRA" <a...@a...com>
> 1. Jakies zalecenia dla oprogramowanie (system opracyjny, przegladarka)?
komputer z wszystkimi latkami, poza tym od ciebie raczej nikt nie bedzie
wykradal tylko po drugiej stronie
> 3. Po czym poznac, ze strona www jest "bezpieczna" ?
ze ma na dole klodeczke i https: w adresie
> 4. Karty dwie: Visa classic BZWBK i MC Pekao/Shell - ktora
> bezpieczniejsza?
bezpieczenstwo moze tutaj polegac li tylko na tym jak zareaguja na
ewnetualna reklamacje
> 5. Czy sklepy typu Merlin , Vivid, WP sa bezpieczne (z punktu widzenia
> klienta)?
tak
-
3. Data: 2002-06-02 14:43:22
Temat: Re: Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AMRA" <a...@a...com> napisał w wiadomości
news:addaih$d0e$1@news.onet.pl...
>
> bezpieczenstwo moze tutaj polegac li tylko na tym jak zareaguja na
> ewnetualna reklamacje
>
BZWBK podle rozpatruje ;-/
JaKi
--
________________
A jeśli przyjdzie mój czas, nie mów że coś się stało. Zapłacz na moim grobie
i pomyśl że tak być miało.
-
4. Data: 2002-06-02 15:07:01
Temat: Re: [Pietnuje Wirtualny Sklep] Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
Od: "MK" <m...@i...pl>
Użytkownik "AMRA" <a...@a...com> napisał w wiadomości
news:addaih$d0e$1@news.onet.pl...
>
> > 5. Czy sklepy typu Merlin , Vivid, WP sa bezpieczne (z punktu widzenia
> > klienta)?
>
> tak
>
Jezeli chodzi o ten ostatni to sie nie zgadzam. Opisywalem juz kiedys jak to
Wirtualne Polska zabrala sobie pieniadze z mojej karty, a towaru nie
wyslala. Na rozpatrzenie reklamacji czekalem rowne 6 m-cy. W tym czasie
oczywiscie WP nawet nie zareagowala. Pieniadze odzyskalem tylko dzieki
dobrej woli Kredyt Banku. Bank uznal moja reklamacje mimo, ze pieniedzy nie
udalo mu sie odzyskac [do tego czasu] od Wirtualnej Polski. Dodam, ze po
pewnym czasie informacje dotyczace tego zamowienia zostaly zupelnie
wymazane.
Hehe... kiedys WP napisal zebym dal spokoj z przypominaniem tego zdarzenia
;). No, i faktycznie przestalem pisac o moim zdaniu nt. tego 'sklepu'.
Zdecydowalem sie nawet dac im druga szanse ;). I oto 2 tygodnie temu
zlozylem zamowienie na sprzet ktory oferowali po promocyjnej [jak mi sie
wydawalo] cenie. Zamowienie zostalo przyjete, autoryzacja przebiegla
pozytywnie. Po 2 dniach zajrzalem zobaczyc na jakim etapie realizacji sie
ono znajduje. I coz zobaczylem... 'ANULOWANO'. Otoz Wirtualna Polska doszla
do wniosku, ze nie wysle mi towaru i nawet nie mieli zamiaru mnie o tym
powiadomic, mimo ze maja moje numery telefonow [dom, GSM] i e-mail. Zeby
nikt nie myslal, ze to drobnostka to napisze, ze wartosc rynkowa zamowionych
rzeczy przekraczala 9 000 PLN. Pracownicy Wirtualnego Sklepu jak zadzwonilem
dowiedziec sie o przyczyne anulowania nie widzieli nic zlego w swoim
postepowaniu i stwierdzili, ze po prostu towaru zabraklo w magazynie.
Tak wiec odradzam zakupy w tym 'sklepie'.
Maciej
-
5. Data: 2002-06-02 16:13:40
Temat: Re: [Pietnuje Wirtualny Sklep] Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
On Sun, 2 Jun 2002 17:07:01 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:
>Jezeli chodzi o ten ostatni to sie nie zgadzam. Opisywalem juz kiedys jak to
>Wirtualne Polska zabrala sobie pieniadze z mojej karty, a towaru nie
>wyslala.
Tak, pamietamy :-).
>Na rozpatrzenie reklamacji czekalem rowne 6 m-cy. W tym czasie
>oczywiscie WP nawet nie zareagowala. Pieniadze odzyskalem tylko dzieki
>dobrej woli Kredyt Banku. Bank uznal moja reklamacje mimo, ze pieniedzy nie
>udalo mu sie odzyskac [do tego czasu] od Wirtualnej Polski.
Ciagle nie rozumiem dlaczego nie mogli po prostu zrobic WP chargebacku
?
--
Wojtek Frabinski ICQ 50443653
w...@a...net.pl
Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
6. Data: 2002-06-02 16:39:44
Temat: Re: [Pietnuje Wirtualny Sklep] Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
Od: "MK" <m...@i...pl>
Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
news:7sgkfuoco9a17qtcm88rvsajcot0cbhs25@4ax.com...
>
> Ciagle nie rozumiem dlaczego nie mogli po prostu zrobic WP chargebacku
> ?
>
Nie wiem. To pytanie do KB lub Pekao [bo ono karte obslugiwalo].
Prawdopodobnie chodzilo o to, ze to ja zlecilem jej obciazenie. jak
pamietasz na kartach byly rozne zdania. Od tego, ze bank nie powinien
zajmowac sie taka sprawa [SLuczak, PJO] do tego ze powinien po prostu
wykonac chargeback [SebMal].
O tamtej sprawie chyba napisalem juz wystarczajaco duzo. Przypomnialem ja i
napisalem o ostatnim zdarzeniu tylko po to zeby zwrocic uwage, ze WS nie
zasluguje [przyjamniej w mojej opinii] na miano wiarygodnego i bezpiecznego
sklepu.
MK
-
7. Data: 2002-06-02 18:50:19
Temat: Re: [Pietnuje Wirtualny Sklep] Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
On Sun, Jun 02, 2002 at 05:07:01PM +0200, MK wrote:
> Hehe... kiedys WP napisal zebym dal spokoj z przypominaniem tego zdarzenia
> ;). No, i faktycznie przestalem pisac o moim zdaniu nt. tego 'sklepu'.
WP zeszla juz na zdecydowanie najnizszy poziom jaki udalo im sie
osiagnac. Ale czego sie spodziewac po firmie-corce tepsy?
--
--w
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
8. Data: 2002-06-02 19:07:35
Temat: Re: [Pietnuje Wirtualny Sklep] Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
Od: "AMRA" <a...@a...com>
> WP zeszla juz na zdecydowanie najnizszy poziom jaki udalo im sie
> osiagnac. Ale czego sie spodziewac po firmie-corce tepsy?
Czepiacie sie ja jestem zadowolony, a dokonalem kilk transakcji....
Tak samo VIVID jest OK, chociaz swego czasu mieli duzego minusa u mnie...
Ogolnie kupowanie roznych rzeczy przez Internet jak do tej pory przyebiegalo
OK :)
-
9. Data: 2002-06-02 20:04:01
Temat: Re: [Pietnuje Wirtualny Sklep] Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
Od: "MK" <m...@i...pl>
Użytkownik "AMRA" <a...@a...com> napisał w wiadomości
news:addqdd$be2$1@news.onet.pl...
>
> Czepiacie sie ja jestem zadowolony, a dokonalem kilk transakcji....
>
Michal... Napisz nam to jeszcze raz jak przytrafi Ci sie przygoda podobna do
jednej z moich ;).
Tak prawde mowiac zastanawiam sie czy nie wystapic przeciwko WS na droge
prawna, bo jest o co walczyc :). Sami zobaczcie [tylko zrzuty - ale
postaram sie w przyszlosci dorzucic komentarz]
http://www.netforia.pl/~m_m/ws/
Najbardziej wkurzyl mnie sposob w jaki Wirtualny Sklep rozwiazal [we wlasnym
mniemaniu] ten problem. Anulowali sobie zamowienie i siedzieli cicho.
Podobnie bylo kiedy obciazyli karte, zamowienie nie zrealizowali. Facet mi
wmawial, ze kasy nie zdjeli mimo, ze przed oczami mialem wyciag z banku.
Potem obiecali, ze zwroca. Oczywiscie nie zwrocili, ani sie nie odezwali.
Wszyscy zwracaja uwage na bezpieczenstwo zwiazane z przekazaniem numeru
karty [tym przypadku jest to bezpieczne]. Nalezy jednak zwracac uwage
rowniez na wiarygodnosc i solidnosc sklepu. W innym przypadku mozna sie
obudzic z reka w nocniku, tak jak ja. Wirtualna Polska powie nie
obciazylismy karty, a nawet jak tak to co nam zrobisz? I mecznie czlowieku
przez kilka miesiecy aby odzyskac pieniadze i to pod warunkiem ze bank
wspomoze. Jesli nie to pozostaje sad :(.
Maciej
-
10. Data: 2002-06-02 20:17:04
Temat: Re: [Pietnuje Wirtualny Sklep] Bezpieczenstwo placenia (w sieci) karta wypukla?
Od: "AMRA" <a...@a...com>
> Michal... Napisz nam to jeszcze raz jak przytrafi Ci sie przygoda podobna
do
> jednej z moich ;).
To istotnie jest wielki bol. Ostatnio w Proficie wyczytalem list jakiegos
mlodzienca, ktoremu fotoJecker nie oddal kasy od grudnia 2000 roku....
Mysle, ze tutaj podobnie jest jak z bankami - czasem trafi sie na kompetenta
obsluge i bedzie sie mowic, ze wszystko jest ok, a jak trafimy na jakies
niedysponentki, to zaraz mamy podobne mniemanie o calym banku...
W przypadku sklepow internetowych jest to mysle nie do pomyslenia :(
JA pamietam, kiedys zamawialem na 14 lutego plyte - z wyprzedzeniem w VIVID.
Zrealizowali ja jakos w maju :) Napisalem wczesnej, zeby sobie ja
wsadzili.... :)
Aczkolwiek musze przyznac, ze jak do tej porty wszystko wlasnie szlo OK. Do
czasu pierwszej reklamacji jak to sie mowi....
Ja jednak musze napisac, ze w sumie jestem dosc zadowolony i z VIVIDu i z WS
i dawnewgo Empik.com i Smyka ;) i Interfolry i z Merilna - i nie wiem gdzie
tam jeszcze kupowalem -aaa no tak cyfrowke kupowalem jeszcze - reasumujac
bylo kilka miejsc :) I jak narazie wszystko OK.
No ale w sytuacji jak kasa zejdzie z konta a nic nie przyjdzie....
BTW a co to za 2,40 kupowales - nie rypneli sie czasem???