  • 1. Data: 2002-06-13 07:56:37
    Temat: Bezpieczenstwo w mBanku
    Od: "axell" <t...@a...com.pl>

    Witam,
    Ostatnio mialem takie zdarzenie, przy probie przelewu
    w mBanku po wpisaniu kodu potwierdzającego i
    zatwierdzeniu komunikat :
    Strona nie moze byc wyswietlona ....

    No loozik probuje sie zalogowac ponownie ...
    w koncu po 1/2 godziny udalo mi sie zalogowac,
    (mialem jakies lokalne problemy z dostępem do internetu)
    widze ze zlecenie nie zostalo przyjete, zlecam jeszcze raz,
    a tu w formularzu jestem proszony o ten sam kod.
    Wiem ze nie była tym kodem zrealizowana zadna transakcja
    ale czy sam fakt ze bylem o niego juz wczesniej poproszony i
    ktos mogl przechwycic transmisję Ja <->Bank nie powinno
    uniewaznic go ? Co o tym sądzicie ?

    axell

  • 2. Data: 2002-06-13 08:05:34
    Temat: Re: Bezpieczenstwo w mBanku
    Od: "Mateusz Muun" <m...@m...net.no.spam.please>

    "axell" <t...@a...com.pl> wrote in message
> [...]
    > ale czy sam fakt ze bylem o niego juz wczesniej poproszony i
    > ktos mogl przechwycic transmisję Ja <->Bank nie powinno

    Poniewaz kod nie dotarl do mBanku, wiec nie ma mozliwosci
    uniewaznienia go (skad mBank mogl wiedziec, ze go wpisales, jezeli
    polaczenie zostalo przerwane???)

  • 3. Data: 2002-06-13 09:39:15
    Od: "Hubert Grzegorzewski" <N...@t...pl>

    Użytkownik "Mateusz Muun" <m...@m...net.no.spam.please> napisał w
    wiadomości news:ae9jck$pqv$1@news.tpi.pl...

    > Poniewaz kod nie dotarl do mBanku, wiec nie ma mozliwosci
    > uniewaznienia go (skad mBank mogl wiedziec, ze go wpisales, jezeli
    > polaczenie zostalo przerwane???)

    Swego czasu chyba przewinelo sie przez grupe, na pewno bylo walkowane na
    forum mBanku... Btw. Wiekszosc ludzi twierdzila, ze kod powinien byc
    uniewazniany po jego zazadaniu - bez wzgledu na to, czy "dotarl" do mBanku
    czy nie. Faktycznie, mozna sobie wyobrazic sytuacje przerwania polaczenia i
    przechwycenia w ten sposob waznego kodu! Nie pamietam niestety czym sie
    skonczyla tamta dyskusja...

    Pzdr
    Hubert

  • 4. Data: 2002-06-13 09:39:49
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

> [...]
    > Poniewaz kod nie dotarl do mBanku, wiec nie ma mozliwosci
    > uniewaznienia go (skad mBank mogl wiedziec, ze go wpisales, jezeli

    Już dawno pisałem, że bank powinien anulować kod, o który już się pytał bez
    względu czy otrzymał odpowiedź.
    To jest luka, którą haker może wykorzystać do wysłania naszych pieniędzy w
    dowolne miejsce.
    Gdy my podamy kod, haker zawiesza nasz system i podaje ten kod do
    zrealizowania przelewu - system zapyta jeszcze raz o ten sam kod.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 5. Data: 2002-06-13 09:41:33
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hubert Grzegorzewski" <N...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:ae9p4v$9om$1@sunflower.man.poznan.pl...
> [...]
    > czy nie. Faktycznie, mozna sobie wyobrazic sytuacje przerwania polaczenia
    > przechwycenia w ten sposob waznego kodu! Nie pamietam niestety czym sie

    Jak widać niczym :-((

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 6. Data: 2002-06-13 09:48:32
    Od: "lukasz191" <l...@p...onet.pl>

    Z tego co sie orientuje kod jest wysylany w postaci zaszyfrowanej (klucz 128
    bit) tak wiec kod jest nie do odszyfrowania w rosadnym czasie.
    Druga sprawa gdy masz klopoty z polaczeniem a bank anulowal by ci kody to po
    kilku probach by ci sie skonczyly i co wtedy?

  • 7. Data: 2002-06-13 09:54:56
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lukasz191" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Z tego co sie orientuje kod jest wysylany w postaci zaszyfrowanej (klucz
    128
    > bit) tak wiec kod jest nie do odszyfrowania w rosadnym czasie.

    Ale wprowadzasz go z klawiatury, tak jak nr klienta i hasło.

    > Druga sprawa gdy masz klopoty z polaczeniem a bank anulowal by ci kody to
    po
    > kilku probach by ci sie skonczyly i co wtedy?

    To jest odwieczny dylemat pomiędzy bezpieczeństwem a wygodą użytkowania.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 8. Data: 2002-06-13 10:56:14
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Druga sprawa gdy masz klopoty z polaczeniem a bank anulowal by ci kody to po
    > kilku probach by ci sie skonczyly i co wtedy?

    Mam takie samo zdanie- tyle razy wywalała i wywala mi się przeglądarka po podaniu
    kodu, że
    wolę jednak mieć możliwość nie skreślania kolejnego numerka.
    Z drugiej strony do obrony przed trojanami i innymi paskudztwami czytającymi z
    klawiatury
    są firewalle i ostrożność "własna" (korzystanie z pewnych komputerów).
    Grzegorz

  • 9. Data: 2002-06-13 11:10:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Jak widać niczym :-((

    Nic nie widac ;p. AFAIK, mRada naciska na mBank aby wprowadzil odpowiednia
    poprawke i zeby system nie pytal po raz drugi o ten sam kod. Trzeba sie
    uzbroic w cierpliwosc ;).

    Maciej

  • 10. Data: 2002-06-13 19:41:14
    Od: "Shu Riken" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Hej,

    > Nic nie widac ;p. AFAIK, mRada naciska na mBank aby wprowadzil odpowiednia
    > poprawke i zeby system nie pytal po raz drugi o ten sam kod. Trzeba sie
    > uzbroic w cierpliwosc ;).

    Niestety mBank na razie skutecznie ignoruje te naciski :-((

    Shuriken (mRadny)