-
1. Data: 2009-10-19 11:54:15
Temat: Bezpieczeństwo dostępu telefonicznego do konta Eurobank
Od: Cavea <n...@g...pl>
Mam pytanie jak oceniacie Państwo bezpieczeństwo dostępu
telefonicznego do konta online Eurobank? Czy tylko ja mam
wrażenie że jest to mniej bezpieczny kanał niż Internet?
Chodzi mi o to że "telekod" jest stały. Czy wystarczy że ktoś
podsłucha mój PIN aby mógł zlecić przez telefon przekaz?
W ogóle bym zrezygnował z tego dostępu telefonicznego gdyby
nie krążące po sieci historie ludzi którzy mając rozmaite
kłopoty z kontem ratują się telefonem do Eurobank.
Sam konta w Eurobank jeszcze nie mam, planuję założyć.
Pozdrawiam,
Marek
-
2. Data: 2009-10-19 12:17:30
Temat: Re: Bezpieczeństwo dostępu telefonicznego do konta Eurobank
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
Użytkownik "Cavea"
(...)
> W ogóle bym zrezygnował z tego dostępu telefonicznego gdyby nie
> krążące po sieci historie ludzi którzy mając rozmaite kłopoty z kontem
> ratują się telefonem do Eurobank.
We wszystkich bankach, które przez internet miałem/mam dostępne
blokowałem dostęp telefoniczny i dało się żyć
Jest to niebezpieczny kanał i warto go zablokować.
Nordea ma fajnie zrobione blokowanie - osobno od systemu transakcyjnego
i dzięki temu można mieć zablokowany na codzien nie tylko dostęp
telefoniczny ale również internetowy. A jak potrzebny to się go
odblokowuje
*** blad ***
-
3. Data: 2009-10-19 13:59:47
Temat: Re: Bezpieczeństwodostępu telefonicznego do konta Eurobank
Od: g...@o...pl
> Użytkownik "Cavea"
> (...)
> > W ogóle bym zrezygnował z tego dostępu telefonicznego gdyby nie
> > krążące po sieci historie ludzi którzy mając rozmaite kłopoty z kontem
> > ratują się telefonem do Eurobank.
>
> We wszystkich bankach, które przez internet miałem/mam dostępne
> blokowałem dostęp telefoniczny i dało się żyć
> Jest to niebezpieczny kanał i warto go zablokować.
Mam konto w Eurobanku, nigdy nie korzystałem przez telefon - czy wobec tego mój
dostęp jest aktywny? Jak go zablokowac?
Jakie są zabezpieczenia przed wykonaniem transakcji przez telefon w EB (hasła,
pytania itp.)?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2009-10-19 15:45:29
Temat: Re: Bezpieczeństwo dostępu telefonicznego do konta Eurobank
Od: "P." <u...@N...gazeta.pl>
Cavea <n...@g...pl> napisał(a):
> W ogóle bym zrezygnował z tego dostępu telefonicznego gdyby
> nie krążące po sieci historie ludzi którzy mając rozmaite
> kłopoty z kontem ratują się telefonem do Eurobank.
Dostęp telefoniczny w Eurobanku w praktyce przydaje się tylko do zlecenia
wysłania nowego tokena GSM.
pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2009-10-20 13:25:33
Temat: Re: Bezpieczeństwodostępu telefonicznego do konta Eurobank
Od: Cavea <n...@g...pl>
> Mam konto w Eurobanku, nigdy nie korzystałem przez telefon - czy wobec tego mój
> dostęp jest aktywny? Jak go zablokowac?
Mnie ciekawi kto ponosi odpowiedzialność jak ktoś zadzwoni za
mnie i aktywuje mój kanał telefoniczny, a potem zleci sobie
przelew. Kto wtedy poniesie odpowiedzialność finansową - ja
czy bank? Przykładowo np. w US, ZUS, itp. - panie mają dostęp
do wszystkich moich danych osobowych - co oprócz tych danych
jest jeszcze potrzebne do aktywowania tego kanału telefonicznego?