  • 21. Data: 2006-10-23 11:04:14
    Temat: Re: Bezpieczeńswwo i wygoda w Kredyt Banku
    Od: "KK" <k...@g...pl>

    Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > i już wiesz, że na 1 miejscu jest literka "A".

    Popełniasz zasadniczy błąd - hasło w Kredyt Banku składa się z 6 znaków, więc
    pierwszy znak jaki wypluje ci keylogger może być na miejscu 1-4, drugi znak 2-
    5, a trzeci znak 3-6. W twoim przykładzie literka A wcale nie musi znajdować
    się na 1 miejscu!!!

    pzdr.
    KK

  • 22. Data: 2006-10-23 11:07:02
    Od: "KK" <k...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dlaczego "jednokrotnie" ?

    OK. Powinienem napisac, że masz MINIMUM 15% szans, bo gdy przechwytujesz
    hasło tej samej osoby KILUKROTNIE twoje szanse rosną na umiejscowienie znaków
    na właściwym miejscu .. pamiętając, że pierwszy przechwycony znak może
    znaleźć się na miejscu 1-4, drugi znak na miejscu 2-5, a trzeci znak na
    miejscu 3-6 :-)

    pzdr.
    KK

  • 23. Data: 2006-10-23 11:23:55
    Od: "KK" <k...@g...pl>

    KK <k...@g...pl> napisał(a):

    > masz MINIMUM 15% szans

    Właśnie mnie olśniło - zrobiłem mały - semantyczny - błąd :-).

    Otóż .. w rzeczywistości szanse te są mniejsze, gdyż: przy pierwszej próbie
    wybierasz 1 rozwiązanie z 20 , więc masz 5% szans, że trafisz, gdy nie
    trafisz to wybierasz 1 rozwiązanie z pozostałych 19, więc masz 5,3% szansy,
    że trafisz, gdy nie trafisz to wybierasz 1 rozwiązanie z 18, więc masz 5,6%
    szans, że trafisz, gdy nie trafisz to... system blokuje dostęp do konta przez
    net i ... masz 0% szans :-))) ... nie wiem tylko czy dostęp jest
    odblokowywany automatycznie po jakimś czasie, czy też wymaga zmiany hasła???

    pzdr.
    KK

  • 24. Data: 2006-10-23 11:40:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    KK wrote:

    > Właśnie mnie olśniło - zrobiłem mały - semantyczny - błąd :-).

    Zrobiłeś większy. Założyłeś, że ktoś będzie próbował "do upadłego". A
    przecież:
    1) można dłużej kolekcjonować próbki.
    2) po nieudanym logowaniu, poczekać na użycie prawidłowego hasła -
    większość liczników się wtedy resetuje ....

    KJ

  • 25. Data: 2006-10-23 11:50:16
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    KK wrote:

> [...]
    > 5, a trzeci znak 3-6. W twoim przykładzie literka A wcale nie musi znajdować

    Ależ starasz się na siłę udowodnić mi błąd. Przestań cały czas zakładać
    że KeyLogger przechwyci wyłącznie jedno hasło. Przyjmij do wiadomości,
    że po zainstalowaniu KeyLoggera cracker zdobędzie obrzydliwie dużo próbek.

    A teraz jeszcze raz:

    Jeśli wiemy że hasło jest generowane ze znaków wpisywanych wyłącznie w
    rosnącej kolejności i mając wystarczająco dużo przechwyconych haseł bez
    problemu znajdziemy PARY ZNAKÓW Z KTÓRYCH JEDEN WYSTĘPUJE PRZED DRUGIM.
    Mając odpowiednio dużo takich par bez problemu ułożysz sobie kolejność
    WSZYSTKICH znaków w haśle.

    A tak na boku - czy wiesz, że nawet są gry logiczne, w których należy
    odgadnąć hasło wiedząc, że ma on N liter oraz dostając po kolei
    informacje, że znak X występuje w nim przed znakiem Y. Wygrywa ten,
    który odgadnie hasło przy mniejszej ilości podpowiedzi. Tutaj zabawa
    jest identyczna, tyle, że nagrodą nie jest dobre samopoczucie, ale
    gotówka klienta banku..

    reik.

    PS. Naprawdę posiedź na tym chwilę i rozrysuj to sobie. Odgadnięcie
    hasła przy takim sposobie szyfrowania jest na tyle łatwe, że mogłoby się
    znaleźć na egzaminie gimnazjalnym. Kluczem do sukcesu jest jedynie
    wystarczająca ilość próbek (w tym wypadku przechwyconych haseł).