  • 11. Data: 2012-12-21 06:45:18
    Temat: Re: Bezpieczna inwestycja?
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    > Na pół roku, przy kwotach
    > (powiedzmy) rzędu 100 - n x 100kPLN najwłaściwsze wydają się lokaty
    > bankowe. Zarobisz trochę powyżej inflacji.
    Zacznę od rozważenia lokat.
    Które teraz wydają się najlepsze?

    Dziękuję i pozdrawiam
    E.Z.

  • 12. Data: 2012-12-21 08:40:34
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    Zacznę od rozważenia lokat.
    Które teraz wydają się najlepsze?

    Dodam jeszcze, że preferowałbym lokaty przy których nie trzeba
    zakładać konta.

    Pozdrawiam
    E.Z.

  • 13. Data: 2012-12-21 11:25:21
    Od: "PatronX.pl" <p...@n...pl>

    > Jak najlepiej zainwestować obecnie kilkadziesiąt tysięcy zł
    > na okres około pół roku bez ryzyka lub z bardzo niewielkim
    > ryzykiem?
    > Będę wdzięczny za podpowiedź kogoś obeznanego.
    > Oczywiście inwestycja będzie wyłącznie moją decyzją.
    >
    > Pozdrawiam
    > E.Z.

    Jak się nie wie jak inwestować w fundusze i akcje, to bezpieczne pozostają
    tylko lokaty bankowe.

    Tu porównywarka:
    http://patbank.pl/lokaty/porownanie-ofert/

  • 14. Data: 2012-12-21 12:50:50
    Od: d...@i...eu

    Jeśli chodzi o złoto, to osiągnelo kilkunastomiesięczne minima, (w PLN) być może więc
    dobry moment na zakup.

  • 15. Data: 2012-12-21 13:43:40
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-21 12:50, d...@i...eu pisze:
    > Jeśli chodzi o złoto, to osiągnelo kilkunastomiesięczne minima, (w PLN) być może
    więc dobry moment na zakup.

    A jaki jest spread na złocie?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 16. Data: 2012-12-21 22:12:18
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 21 Dec 2012 13:43:40 +0100, Maruda <m...@n...com> wrote:

    >A jaki jest spread na złocie?

    W PL? Około 15%

    NBP http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/bielik.ascx i
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/zloto.html

    Mennica: http://inwestycje.mennica.com.pl/uslugi/gwarancja-od
    kupienia/

  • 17. Data: 2012-12-22 11:46:42
    Od: d...@i...eu

    W przypadku monet 1 uncjowych wyniesie ok 8 -9 %

    http://www.ceny-zlota.pl/

  • 18. Data: 2012-12-23 22:23:04
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Piotr Hołda" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Powód drugi: Ustawowo środki klientów są na oddzielnym koncie i nawet
    >upadłość towarzystwa nie powinna ich ruszyć. Nie jestem >specjalistą od
    >prawa bankowego ale historia upadłości, które już nastąpiły wskazuje, że w
    >przypadku baków tak nie jest.

    doprecyzowująco: towarzystwa oraz banku - aktywa funduszy nie są włączane w
    masę upadłościową banku ustawowo (depozyty funduszy są często większe niż
    100 tys eur, więć BFG pokryłyby tylko część straty)