  • 1. Data: 2010-06-19 13:00:05
    Temat: Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
    Od: MK <m...@i...pl>

    Tyle osob tu wychwalalo fundusz bezpieczenstwa w SKOKach, a tu nagle
    tak niepokajacy raport z kontroli skarbowej...

    Skarbówka prześwietliła SKOK-i. Niepokojące wyniki kontroli
    Wojciech Czuchnowski, Maciej Samcik 2010-06-19, ostatnia aktualizacja
    2010-06-18 21:39:58.0

    Zaległości we wpłatach na fundusze zapewniające bezpieczeństwo
    pieniędzy klientów i zbyt niski poziom własnych kapitałów w stosunku
    do depozytów zarzuciła SKOK-om kontrola skarbowa

    "Może istnieć ryzyko, że zgromadzone środki nie zapewniają w
    wystarczającym stopniu bezpieczeństwa zgromadzonych w SKOK-ach
    oszczędności członków"; "sprawozdania finansowe SKOK-ów nie prezentują
    ich faktycznej sytuacji majątkowej i finansowej"; "nie spełniono norm
    ustalonych przez Zarząd Kasy Krajowej, co może nie zapewniać stabilnej
    działalności" - to zarzuty służb skarbowych z protokołu po kontroli
    SKOK-ów w 2009 r.
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8035199,Skarbowk
    a_przeswietlila_SKOK_i__Niepokojace_wyniki.html

  • 2. Data: 2010-06-19 13:24:14
    Temat: Re: Bezpieczne oszczednosci w SKOKach ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" 0...@y...goog
    legroups.com

    : Skarbówka prześwietliła SKOK-i. Niepokojące wyniki kontroli

    A ja właśnie staję przed wyborami depozytowymi i myślałem już o SKOK Nike...

    http://www.skoknike.pl/lokaty_zmienne_opr.php

    lokata zakładana na okres 3, 6 lub 12 miesięcy
    oprocentowanie lokaty dla 3 miesięcy wynosi 7,00% w skali roku
    oprocentowanie lokaty dla 6 miesięcy wynosi 7,20% w skali roku
    oprocentowanie lokaty dla 12 miesięcy wynosi 7,25% w skali roku

    Więc jak? -- zignorować tę Nike?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2010-06-19 13:53:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 19.06.2010 15:00, MK wrote:
    > Tyle osob tu wychwalalo fundusz bezpieczenstwa w SKOKach, a tu nagle
    > tak niepokajacy raport z kontroli skarbowej...

    (...)

    Tak z ciekawosci - w co inwestuja SKOKi z uzyskanych depozytow, i jak
    sie to procentowo rozklada?

    Gra na gieldzie? Inne, jeszcze bardziej ryzykowne papiery? Kredyty dla
    duzych przedsiebiorstw? Kredyty dla malych przedsiebiorstw?
    Kredyty hipoteczne? Kredyty i pozyczki na male kwoty?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2010-06-19 14:20:12
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Cze, 15:53, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

> [...]
    > duzych przedsiebiorstw? Kredyty dla malych przedsiebiorstw?
    > Kredyty hipoteczne? Kredyty i pozyczki na male kwoty?

    Glownie kredyty i pozyczki dla swoich czlonkow (konsumenci puls MSP).
    Bez hipotek, bez korporacji, bez ryzykownych papierow.

    SKOK'i nie sa raczej zagrozone przez ew. nieudana dzialalnosc
    inwestycyjna bo zasadniczo w to sie nie bawia. Jedyne co im ew. grozi
    to namoczenie na nieumiejetnym zarzadzaniu (np. ryzykiem kredytowym).

  • 5. Data: 2010-06-19 14:51:40
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >Tyle osob tu wychwalalo fundusz bezpieczenstwa w SKOKach, a tu nagle
    >tak niepokajacy raport z kontroli skarbowej...

    od kiedy raporty z kontroli sa jawne ?

  • 6. Data: 2010-06-19 15:12:46
    Od: Zibby <z...@o...pl>

    to tylko po prostu tylko była propaganda "wyborczej" znany wróg
    skoków, istnieje ryzyko że po wygranej wyborach prezydenckich faworyta
    PO, skoki jako obywatelski niezależny bank, będzie musial kaputnąć,
    nowy prezydent nie będzie mial skrupułów w podpisaniu POwskiej ustawy

  • 7. Data: 2010-06-19 15:17:49
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 19.06.2010 16:20, BK wrote:

    (...)

> [...]
    > inwestycyjna bo zasadniczo w to sie nie bawia. Jedyne co im ew. grozi
    > to namoczenie na nieumiejetnym zarzadzaniu (np. ryzykiem kredytowym).

    Czyli "w teorii", poziom kapitalow wlasnych w stosunku do depozytow
    klientow w bankach i SKOKach nie musza miec ze soba wiele wspolnego /
    nie moze sluzyc do porownywania bezpieczenstwa depozytow w SKOKach i w
    bankach.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2010-06-19 15:28:10
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 19 Cze, 17:17, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:
> [...]
    > klientow w bankach i SKOKach nie musza miec ze soba wiele wspolnego /
    > nie moze sluzyc do porownywania bezpieczenstwa depozytow w SKOKach i w

    Skad wyciagacie takie wnisoki skoro ciezko dotrzec do dokumentow
    finansowych komukolwiek z zewnatrz? To co wyszlo przy kontroli
    skarbowej i to co przecieklo do prasy to wnioski jednej z pierwszych
    niezaleznych kontroli w SKOKach.

    MK

  • 9. Data: 2010-06-19 15:29:19
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 19 Cze, 17:12, Zibby <z...@o...pl> wrote:
> [...]
    > PO, skoki jako obywatelski niezależny bank, będzie musial kaputnąć,
    > nowy prezydent nie będzie mial skrupułów w podpisaniu POwskiej ustawy

    Przeciez propagande latwo utracic... wystarczy opublikowach raporty
    finansowe i poddac sie niezaleznemu audytowi :).

    MK

  • 10. Data: 2010-06-19 15:34:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 19.06.2010 17:28, MK wrote:

> [...]
    > finansowych komukolwiek z zewnatrz? To co wyszlo przy kontroli
    > skarbowej i to co przecieklo do prasy to wnioski jednej z pierwszych

    Powyzszy wniosek mozna wysnuc bez zadnych wynikow jakiejkolwiek kontroli
    czy dokumentow finansowych...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org