  • 21. Data: 2004-10-19 20:34:18
    Temat: Re: Bezsensowny system przelewów
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:
    > Hehe... Kowal ukradł, Cygana powiesili... Klient wpisal blednie
    > numer, bank zaplaci ;).
    >
    > Michal, nie przypuszczalem, ze taki pomysl wpadnie Ci do glowy...

    Pisze - ze jak sie bank rypnie - to znaczy np jego pracownik zle wprowadzi
    numer czy cos ;) (jako, ze to raczej malo mozliwe, wiec... :D

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 22. Data: 2004-10-19 20:42:45
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 20:20:37 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Nie podajmy w paranoję. Prawdopodobieństwo, że w banku mają konto
    > Michal Jankowski i Michał Jankowski jest mniejsze niż to, że jest dwu
    > Michałów Jankowskich przez "ł". A już szansa, że przypadkowy błąd w
    > numerze konta da nam akurat konto tego drugiego jest żadna.

    Jasne. Chociaż - nigdy nie mów nigdy. :)

    Chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że wprowadzanie jakiegoś wymyślnego
    systemu z pięcioma polami opisującymi adresata i zostawienie jakiejkojwiek
    furtki (nawet teoretycznej) to już kompletna paranoja.

    Osobiście jestem zwolennikiem opcji, że to co jest jest ok.

    --
    Łukasz "Mr Luck" Cielecki
    m...@p...onet.pl

  • 23. Data: 2004-10-20 07:35:36
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-19 16:58, Paweł wrote:

    > wyobrażam sobie bardzo prosto - gdyby banki sprawdzały poprawność wszystkich
    > danych umieszczonych w przelewie a nie tylko numer rachunku (jak to ma
    > miejsce w rzeczywistości obecnie) to poprostu należałoby wprowadzić jakiś
    > sensowny standard - np podział na pola IMIE, NAZWISKO, ULICA, MIEJSCOWOŚC

    To jeszcze powiedz jakie IMIE i NAZWISKO ma Telekomunikacja Polska SA
    czy też Niezależny Operator Międzymiastowy.

    KJ

  • 24. Data: 2004-10-20 09:22:40
    Od: "Tomasz Skorupa" <s...@o...na.liste>

    "Paweł" wrote:
> [...]
    > bez
    > polskich znaków i tego standardu się trzymać

    A takie drobiazgi jak byś w tym systemie rozwiązywał.
    Tytułowa koleżanka która nie dostała pensji wyszła za mąż,
    zmieniła nazwisko i przeprowadziła się do większego mieszkania.
    Pracodawca wysłał przelew ze starymi danymi adresowymi,
    powinna go dostać czy nie ?

    Pozdrawiam,
    Tomasz Skorupa

  • 25. Data: 2004-10-20 09:24:38
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Uzupełniając -- masz 1% szans

    Uzupełniając -- IMO nawet mniej ;-)
    Hint: nie wszystkie, a nawet zdecydowana mniejszość (?) numerów banków jest
    "zajęta".

    Jacek

  • 26. Data: 2004-10-20 09:50:18
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Łukasz Cielecki wrote:

    > Po pierwsze nikt nikogo nie zmusza - już nie raz przytaczano tu, że
    > wpisanie 'xxx' i tak nie zatrzyma przelewu.
    > Po drugie tak jak już napisano w tym wątku takie informacje mają
    > (przynajmniej w zamyśle - pomijam już praktykę) znaczenie przy reklamacji.

    Owszem, zmusza. PKO BP oddział w Skarżysku-Kamiennej przy ulicy
    Sikorskiego. Pani odmówiła przyjęcia przelewu bez danych odbiorcy.
    Niestety potwornie mi się spieszyło, a pieniądze miały być na drugi
    dzień na koncie, więc nie zrobiłem większej awantury, tylko pobiegłem
    (dosłownie) do PKO z żubrem 500 m dalej.
    W tymże oddziale można także mieć problemy z puszczeniem przelewu z
    własnym tytułem.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 27. Data: 2004-10-20 10:26:06
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 11:50:18 +0200, Asmodeusz napisał(a):

    > W tymże oddziale można także mieć problemy z puszczeniem przelewu z
    > własnym tytułem.

    Z własnym tytułem? To już trochę przegięcie. Chociaż fakt. Mi też raz w PKO
    BP się zdarzyło, że Pani nie chciała wpisać innego tytułu niż 'Zasilenie
    konta'. I na nic pomogły tłumaczenia, że tam można wpisać co się tylko
    chce. :)

    Pozdrawiam!

    --
    Łukasz "Mr Luck" Cielecki