  • 41. Data: 2009-05-04 16:09:29
    Temat: Re: Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:gtm8fv$hi7$1@news.interia.pl...

    > zadłużenie Polski
    > http://www.nowosci.com.pl/forum/read.php?3,192677,19
    2677,quote=1
    > 2008 - 569.95 mld PLN( PO + PSL - premier Tusk )
    >

    > Rezerwy dewizowe
    > http://nbp.pl/statystyka/DWN/Rez98_2009.xls
    >
    > 61, 25 mld USD *3.3 dolar czyli około 200 mld PLN
    >
    > Gdzie ty masz to "zabieczenie" ?.

    To o jakim długu mówimy ? O całkowitym zagranicznym Polski, czy o publicznym
    (569,95 mld PLN = 45% PKB)?

    Dług zagraniczny Skarbu Panstwa wg kryterium waluty wynosił w lutym 2009 :
    46,8 mld USD, a więc rezerwy spokojnie to zabezpieczają.

    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzen
    ie/publikacje/zsp_2009_02.pdf
    Tablica 7

    Anatol

  • 42. Data: 2009-05-04 16:13:21
    Temat: Re: Bilans płatniczy Polski w UE 2005-2009 [zadłużenie Polski]
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jak się kształtuje trend zadłużenia w stosunku do PKB?

    Trend jest taki że w 1989 sam państwowy dług zagraniczny wynosił 64% PKB,
    natomiast na koniec 2008 całkowity dług Skarbu Państwa wynosił 45% PKB.

    Anatol

  • 43. Data: 2009-05-04 16:21:51
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    2677,quote=1

    > To o jakim długu mówimy ? O całkowitym zagranicznym Polski, czy o
    > publicznym (569,95 mld PLN = 45% PKB)?

    Oczywiście o publicznym, w którego skład wchodzi zagraniczny.......

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 44. Data: 2009-05-04 16:22:11
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Trend jest taki że w 1989 sam państwowy dług zagraniczny wynosił 64% PKB,
    > natomiast na koniec 2008 całkowity dług Skarbu Państwa wynosił 45% PKB.

    Chciałem zapytać skąd masz dane odnośnie PKB z 1989 roku.

    Na stronie GUS-u
    http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_rachunk
    i_kw_pkb_2003_2007.pdf

    znalazłem tylko dane do 2003 roku.

    Jak to jest z danymi z bardziej "posuniętymi wstecz"?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 45. Data: 2009-05-04 16:42:16
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > W ciągu III i IV kw. 2008 dług zagranizny spadł o 45 mld USD :
    >
    > http://nbp.pl/statystyka/DWN/zadl99_08kw.xls

    Co wcale nie oznacza że od początku jak PO-PSL doszłedł do władzy (III-ci
    kwartał 2007) dług zagraniczny wzrósł o 9 mld USD.....

    A całkowity dług wzrósł z 527 w 2007 do 598 mld PLN 2009....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 46. Data: 2009-05-04 17:46:23
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    > Chciałem zapytać skąd masz dane odnośnie PKB z 1989 roku.

    Z Małego Rocznika Statystycznego 1990 str. 232 :

    Dług zagraniczny do DNB (Dochód Narodowy Wytworzony) lub PKB :

    1985 = 53,1% DNB
    1988 = 62,5% DNB
    1989 = 64,8% DNB
    1990 = 77,7% PKB
    1992 = 67,1% PKB

    PKB :

    1990 = 591517,6 mld PLZ = 59,15 mld PLN
    1991 = 824329,9 mld PLZ = 82,43 mld PLN

    Anatol

  • 47. Data: 2009-05-04 17:46:36
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    > Co wcale nie oznacza że od początku jak PO-PSL doszłedł do władzy (III-ci
    > kwartał 2007) dług zagraniczny wzrósł o 9 mld USD.....

    W tym samym czasie PKB wzrósł o 91,3 mld PLN + 32 mld PLN (wzrost z IV kw
    2007).

    Anatol

  • 48. Data: 2009-05-04 19:19:31
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Z Małego Rocznika Statystycznego 1990 str. 232 :
    >
    > Dług zagraniczny do DNB (Dochód Narodowy Wytworzony) lub PKB :

> [...]

    Nie są to dane dostępne w sieci ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 49. Data: 2009-05-04 19:30:39
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Jeżeli możesz opowiedz o tym "lewarowaniu w celu maksymalizacji zysku" -
    > chętnie się czegoś nauczę ....

    Jeszcze raz poproszę o choćby krótką informację o "lewarowaniu"...

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 50. Data: 2009-05-04 19:31:28
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Anatol" <c...@u...pl> pisze:

> [...]
    >>

    > Trend jest taki że w 1989 sam państwowy dług zagraniczny wynosił 64%
    > PKB, natomiast na koniec 2008 całkowity dług Skarbu Państwa wynosił

    Interesujące jest zadłużenie *całkowite* państwa (wewnętrzne i zewnętrzne)
    najwyżej z rozbiciem na składniki.

    W wersji demagogicznej RP3/4 robi "straszne długi Gierka" co 4 lata
    (w przeliczeniu na USD).

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Rana zadana przez przyjaciela nie zagoi się nigdy.