  • 141. Data: 2009-11-03 16:01:55
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki mogłyby być, choć nie chcą[długie]
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4af041a0$1@news.home.net.pl>, MattS <M...@m...ms> wrote:

    > Dostęp internetowy nie jest wymagany (choć oczywiście jest wygodny),
    > wszystko do załatwienia przez telefon.

    No tak. Ale czy mozna dzwonic na 0800?

    TA

  • 142. Data: 2009-11-03 16:25:11
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki moglyby byc, choc nie chca [dlugie]
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > "pmlb" <p...@d...com> wrote:
    > [...]
    > Skonfiguruj/zmien sobie program do newsow.
    > Nie da sie czytac tego, co piszesz.

    Sorry ale to chyba nie do mnie - u mnie czytnik smiga jak nalezy, popros o
    skonfigurowanie kolege BK
    Swoja droga jak bys sie choc na tym znal to bys to zauwazyl.... widac nie
    tylko na bankowosci sie nie znacz, na czytnikach tez nie, a w dodatku
    wsadzasz innym cos czego nie napisali.

  • 143. Data: 2009-11-03 16:29:35
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> wrote in message

    > To ty wyskoczyles z "UK" i z tym, ze uslugi bankow sa tam zupelnie za
    > darmo.
    > Jak widac, nie sa, i potrafia byc duzo drozsze od uslug bankow polskich (i
    > na odwrot).

    UK to nie europa, co prawda UK lezy w europie, jest czlonkiem Uni
    Europejskiej ale UK nie jest cala europa, moze pomylilo ci sie UE z UK?

    > Np. w Niemczech, o ktorych piszesz, ze "w Niemczech ustawowy limit bankow
    > z przewaga obcego kapitalu to 5%" (co jest bzdura i nie swiadczy dobrze o
    > tobie, skoro podpierasz sie wymyslonymi napredce teoriami) - sa rowniez
    > konta platne i bezplatne. Podobnie jak w kazdym innym kraju.

    Czy w niemczech sa konta platne to nie wiem, i nigdzie na ten temat nie
    pisze, ja wiem, ze polacy lubia komus wsadzac cos czego nie napisal -
    powiedzial by miec na co odpisywac - jak sadze.
    O tym, ze w niemczech jest (lub byl w 2001 roku) limit maks 5% bankow z
    przewaga obcego kapitalu jest prawda i wystarcfzy toche poggolowac by sie o
    tym przekonac. Tez mam ci pokazac palcem jak to zrobic?

  • 144. Data: 2009-11-03 16:35:54
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Rok temu pytalem np. w Lloyds TSB

    To sie zle zapytales lub nie zrozumiales bo jest darmowe.
    Platne sa DODATKOWE uslugi jak np.ubezpieczenie domu, wycieczkli czy
    samochodu.
    Moze o tym ci mowili i nie zakumales.
    Samo konto bez uslug ekstra jest 100% free.

    > Nie wszytkie sa darmowe.
    > Nie trolluj.

    Wszystkie! Juz ci pisalem, pokaz mi choc jeden gdzie za konto bez
    dodatkowych uslug komercyjnych bank pobiera oplate - wskaz jedn taki bank!
    (nie wysliaj sie bo nie znajdzesz... ;))) )
    Konto podstawowe+karta debetowa oraz kozystanie z calej bankowosci w obrebie
    tego konta jest 100% free.
    (mam na mysli bankowe bankomaty, przelewy, itp)

  • 145. Data: 2009-11-03 16:46:59
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    > "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> wrote in message

    > UK to nie europa, co prawda UK lezy w europie, jest czlonkiem Uni
    > Europejskiej ale UK nie jest cala europa, moze pomylilo ci sie UE z UK?

    A co ma piernik do Europy? Skad wziales tutaj teraz Europe?

    A moze pomyliles "UMCS" z "UK"?

> [...]
    > przewaga obcego kapitalu jest prawda i wystarcfzy toche poggolowac by
    > sie o tym przekonac. Tez mam ci pokazac palcem jak to zrobic?

    Prosze o podanie ustawy, na ktora sie powolujesz.

    Bylaby ona niezgodna z prawem wspolnotowym, wiec jestem ciekaw jak to
    jest, ze nikt o niej do dzis nie slyszal.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 146. Data: 2009-11-03 16:49:14
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

> [...]
    > nie tylko na bankowosci sie nie znacz, na czytnikach tez nie, a w
    > dodatku wsadzasz innym cos czego nie napisali.

    Niesmialo zwroce uwage, ze to wlasnie twoj czytnik caly czas psuje
    cytowanie...
    Ale ze jestes specjalista od wszystkiego, to pewnie wiesz lepiej.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 147. Data: 2009-11-03 16:56:38
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > A co ma piernik do Europy? Skad wziales tutaj teraz Europe?

    Specjalnie nie wykasowalem gory - mam ci analize przepr4owadzic czy sam
    dojdziesz do tego, ze to ty pisales iz korzysta0nie z bankomatu w europie z
    konta w uk jest platne.
    Jesli sam nie rozumiesz co piszesz....

    > A moze pomyliles "UMCS" z "UK"?

    > Prosze o podanie ustawy, na ktora sie powolujesz.

    Nie znam,m poszukaj sobie, ja niemieckiego nie znam ale wiem, ze tak bylo a
    prawdopodbbnie nadal jest.

    > Bylaby ona niezgodna z prawem wspolnotowym, wiec jestem ciekaw jak to
    > jest, ze nikt o niej do dzis nie slyszal.

    A to niby dlaczego? A co ma prawo unijen do bankowosci w kraju. Unia
    Europejska nie znosi krajow i ich nie zastepuje a jedynie wprawadza szeroka
    wspolprace.
    Serdnia dopuszczonego kapitalu obcego w bankach panstw czlonkowskich UE nie
    przekracza 15% - czy tak trudno to znalesc?:)) Niemcy sa chyba najbardziej
    restrykcyjne z tymi 5% bo nie widze podbnych.
    Jesli UE znosila by wszelkie granice w bankowosci to do kazdego krju mial
    bys przelewy, wyciagi, bankomaty i konta za darmo. A tak, zaden pracodawca w
    polsce nie przeleje ci kasy na konto w banku francuskim czy angielskim...
    mimo, ze jestesmy w UE! Zrozumialles? Nawet nie jestem pewien czy
    ubezpieczenia samochodowe mozna wykupic w niemczech majac adres rejestracji
    pojazdu w Polsce...
    Chyba o UE tez niewiele wiesz jak widac:) Wiekszosc jak sadze to domysly? A
    sa strony o UE i to nawet czesc po Polsku! Nie wiem ile tam jest napisane,
    ale oficjalne strony po angielsku maja chyba wszystko i tam znajdziesz
    wszystko o czym pisze.

  • 148. Data: 2009-11-03 17:10:29
    Temat: Re: Bilonem w opornych
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 3 Lis, 10:29, BK <b...@g...com> wrote:

    > Ale problem wielu malych i srednich firm /.../
    Rozczaruję Cię, ale ja bynajmniej nie pisałem o małych i średnich
    formach tylko o paru największych sieciach sprzętu elektronicznego w
    Polsce. Wiadomo, że w takich firmach sprzedawcy nie obniżą ceny jeśli
    nie ma pozwolenia z góry na takie postępowanie. Więc duzi też się nie
    znają ? Jak widać teoria swoją drogą a życie swoją :-)

  • 149. Data: 2009-11-03 17:13:23
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 3 Lis, 10:34, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:

    > Raczej tak - bankomat kupuje sie raz i dziala on 10-20 lat.
    > Pensje obsludze w okienku placi sie co miesiac pieniadze o wiele wieksze
    > niz za obsluge bankomatu.
    >
    > No, chyba ze twierdzisz, ze banki utrzymuja ta infrastrukture wylacznie
    > w celu spolecznym.
    Ale ja tu piszę o pomyśle BK żeby państwo wydawało karty pre-paid dla
    emerytów. Stąd mi wyszły bankomaty zusowskie.
    Bankomaty należące do banków to inna broszka bo banki zarabiają na
    opłatach za płatności kartami. W przypadku emerytów trudno na coś
    takiego liczyć - zresztą chciałbyś żeby ZUS się tym zajmował ?

  • 150. Data: 2009-11-03 17:14:07
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    > Specjalnie nie wykasowalem gory - mam ci analize przepr4owadzic czy sam
    > dojdziesz do tego, ze to ty pisales iz korzysta0nie z bankomatu w
    > europie z konta w uk jest platne.
    > Jesli sam nie rozumiesz co piszesz....

    Europa != kraje strefy Euro.

    > Nie znam,m poszukaj sobie, ja niemieckiego nie znam ale wiem, ze tak
    > bylo a prawdopodbbnie nadal jest.

    Aha.
    Powiedz jeszcze cos ciekawego.

    > A to niby dlaczego?

    A to dlatego, ze bylaby to dyskryminacja ze wzgledu na pochodzenie kapitalu.

    > A co ma prawo unijen do bankowosci w kraju.

    Calkiem sporo.

> [...]
    > nie przekracza 15% - czy tak trudno to znalesc?:)) Niemcy sa chyba
    > najbardziej restrykcyjne z tymi 5% bo nie widze podbnych.

    W koncu maja slynne "prawo 5% Bismarcka"!

    > Jesli UE znosila by wszelkie granice w bankowosci to do kazdego krju
    > mial bys przelewy, wyciagi, bankomaty i konta za darmo.

    Nie wiem skad sobie uroiles, ze UE znosi wszelkie granice w bankowosci.

    I wyobraz sobie, ze w niektorych krajach, w niektorych bankach, sa
    konta, gdzie masz darmowe przelewy po calej Unii Europejskiej, darmowe
    prowadzenie konta, darmowe bankomaty na calym swiecie.
    Dziwie sie, ze o tym nie slyszales.

    > A tak, zaden
    > pracodawca w polsce nie przeleje ci kasy na konto w banku francuskim czy
    > angielskim... mimo, ze jestesmy w UE! Zrozumialles?

    Nie "zrozumiallem", bo mi pracodawca w Polsce przelewal pieniadze na
    konto w Niemczech.

    > Nawet nie jestem
    > pewien czy ubezpieczenia samochodowe mozna wykupic w niemczech majac
    > adres rejestracji pojazdu w Polsce...

    Mozna.

> [...]
    > domysly? A sa strony o UE i to nawet czesc po Polsku! Nie wiem ile tam
    > jest napisane, ale oficjalne strony po angielsku maja chyba wszystko i

    Moglbys wiec kiedys poswiecic troche czasu na nauke, zamiast snuc tu
    jakies domysly i wrecz bzdury (vide prawa, ktorych nie ma, a istnieja
    tylko w twojej glowie).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org