  • 161. Data: 2009-11-03 21:49:04
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki mogłyby być, choć nie chcą [długie]
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-03, pmlb <p...@d...com> wrote:

    [...]

    > Juz ci pomoglem co jeszcze chcesz? Na talezu podac?

    Napieraj.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 162. Data: 2009-11-03 22:26:41
    Temat: Re: Bilonem w opornych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" hcmaj1$7ii$...@o...de

    > Jak bedziesz mial na koncie przez rok zero, a mimo to bedziesz korzystal z
    bankomatow, to sila rzeczy zrobisz debet i zalapiesz
    > sie na odsetki, byc moze wezwania do splacenia debetu itp.

    Nie zrozumiałeś go. On chce pobierać i mieć stale zero. :)
    Jakie wezwania i jakie procenty od zera? Pobiera i ma nadal zero. :)

    Chyba można to wytłumaczyć tak -- dziś przychodzi przelew na jego
    konto i dziś on wybiera szmal z bankomatu. Innej opcji chyba nie ma. :)

    I takich banków jest dużo, które nie biorą ani za konto,
    ani za kartę bankomatową, ani za korzystanie z tej karty...
    Polbank i mBank chociażby. Z mBanku nawet można zlecić przelew. :)

    -=-

    Mnie kiedyś dziewczyna wyznała z żalem i wstydem, :) że
    jej rodzice życzą mi, abym miał stale zero na koncie. :)
    Odparłem, że to piękne błogosławieństwo -- jak zejdę pod
    krechę (a stale byłem pod) saldo wróci do zera. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 163. Data: 2009-11-03 22:34:33
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Podaj ustawe, na ktora sie powolujesz.
    > Chyba, ze rzucales puste slowa?

    Podam, ale najpierw poczekam:) Az wiecj zaczniesz watpic bez sprawdzenia.
    Wowczas bedzie to slodsze:)

    > (...)

    > Alez po raz kolejny udowadniasz, ze nie masz pojecia, o czym mowisz.

    Raczej ty odwracasz hitorie.
    Pisalem ci, ze kraje nadal istnieja i mimo, iz UE duzo spraw ulatwia to
    nadal mimo braku fizycznej kontroli granicy istnieja panstwa z wlasna
    polityka finansowa. Kazde opanstwo samo decyduje ile kapitalu obcego bedzie
    w bankowym torcie danego kraju. Ty upierasz sie, ze to niezgodne ze swobodem
    przplywu kapitalu w UE - a potem, jak juz dojdziesz, ze jednak zgodne
    zmieniasz zdanie i zaczynasz pisac o czysm zgola odmienym.
    Czy nie napisales, ze nie moze byc ograniczen na udzial kapitalu obcego w
    bankach w UE?

    > (...)

    > Niemiecki znam, ale jakos nie jestem skory do tego, zeby za ciebie
    > odrabiac lekcje.
    > Innymi slowy: podaj ustawe, na ktora ciagle sie powolujesz.

    Ja nie wiem czy to ustawa ale w swoim czasie ci podam, chyba, ze sam
    znajdziesz wczesniej lub calkowicie zaprzeczysz, ze to nie istnieje i np.
    niemieckie banki moga miec udzial kapitalu obcego wiecej niz 5%.

    > Pomysl, poznaj pare terminow ekonomicznych - to nie boli.

    Polecam tobie. Jak na razie swoja wiedze opierasz o pare zaslyszanych
    glownie mitow jak w przypadku UE i braku kontroli przez kraje nad swoim
    systemem bankowym.

    > Zaraz bedziesz tlukl o braku swobody przeplywu kapitalu w sklepach
    > spozywczych i skladach wegla? Rozumiesz juz?

    Teraz zmieniasz znow dyskusje na sklepy spozywcze i sklady wegala? Wiesz ja
    na tym sie nie znam, jesli to twoja dzialka to ok, mozemy pogadac na innym
    watku, tu mowily o bankach - rozumiesz?

    > (...)

    > Nie wiedzialem, ze znasz jezyk rumunski - trzeba bylo tak od razu.
    >
    > Zadzwon wiec do kilku ubezpieczycieli rumunskich, i dopytaj sie o
    > szczegoly.

    Nie, ty powiedziales ze mozna! Skoro wiec nie wisz, to dlaczego klamiesz?
    Nie mozna napisac "nie wiem"? Czy to wstyd?
    Wlasnie pokazalem ci jaki z ciebie papierkowy znafca. Wiesz tyle ile
    zaslyszysz z roznych zrodel i ile ci sie wydaje, ze tak jest.
    Jak dochodzi do szczegolow to zaczynasz sie jakac, zmieniac temat z banku na
    sklad wegla teraz o rumunskim jezyku...
    A wystarczylo zapytac "czy mozna" a nie stwierdzac jesli sie nie wie.
    W kilka minut (nieliczac czasu miedzy czytaniem tej grupy) pokazalem ci
    jakim jestes ignorantem i jaka masz nikla wiedze na ten temat, czy w pracy
    jestes rownie "dobry i profesjonalny"? A swoja droga co robisz?
    Ja znam nie jednego takiego "profesjonaliste" z polski co to wszystko wie,
    ale po kilku godzinach widac, ze wiecej sie naczytal, ze trzeba sie sprzedac
    niz ma wiedzy:) przypominasz mi takich...
    Na pewniaka odpowiadasz ale jak dochodzi co do czego to zmiana tematu, i
    slizganie sie...
    Naprawde jak sie nie wstydzis napisz czym sie zajmujesz.

  • 164. Data: 2009-11-03 23:24:03
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    > Podam, ale najpierw poczekam:) Az wiecj zaczniesz watpic bez
    > sprawdzenia. Wowczas bedzie to slodsze:)

    Dawaj - czekam z niecierpliwoscia.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 165. Data: 2009-11-03 23:44:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-03, pmlb <p...@d...com> wrote:

    [...]

    > Ja nie wiem czy to ustawa ale w swoim czasie ci podam, chyba, ze sam
    > znajdziesz wczesniej lub calkowicie zaprzeczysz, ze to nie istnieje i np.
    > niemieckie banki moga miec udzial kapitalu obcego wiecej niz 5%.

    No to lecimy:
    http://www.db.com/ir/en/content/shareholder_structur
    e.htm

    Na rok 2008:
    - 55% kapitału niemieckiego
    - 45% kapitał zagraniczny

    AXA S.A. Group, Paris trzyma 4,64% akcji.
    Credit Suisse Group, Zurich trzyma 3,86% akcji.

    Jak wiadomo i Paryż, i Zurych to rdzennie niemieckie miasta.

    Odrób pracę domową i struktury Commerzbanku poszukaj sobie sam.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 166. Data: 2009-11-04 01:16:22
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <LZYHm.83088$R52.60357@newsfe24.ams2>,
    "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > To sie zle zapytales lub nie zrozumiales bo jest darmowe.

    Byc moze.
    Faktycznie - teraz jest darmowe. Albo cos mi sie teraz pomylilo, albo
    zmienili.

    > Platne sa DODATKOWE uslugi jak np.ubezpieczenie domu, wycieczkli czy
    > samochodu.
    > Moze o tym ci mowili i nie zakumales.

    Znaczy - nie zrozumialem? Nie sadze.

    > Wszystkie! Juz ci pisalem, pokaz mi choc jeden gdzie za konto bez
    > dodatkowych uslug komercyjnych bank pobiera oplate - wskaz jedn taki bank!
    > (nie wysliaj sie bo nie znajdzesz... ;))) )

    Ale co? Jest jakas ustawa, ktora to reguluje?
    Sprawdzales wszystkie?
    Naprawde nie ma wyjatkow?

    > Konto podstawowe+karta debetowa oraz kozystanie z calej bankowosci w obrebie
    > tego konta jest 100% free.
    > (mam na mysli bankowe bankomaty, przelewy, itp)

    Sluchaj, a mozesz zdradzic w ktorym banku masz to cudowne konto?
    Bo chcialbym sie zapoznac z warunkami...
    A znasz takie powiedzenia 'there is no a free lunch'?

    BTW
    Ostatnio sluzbowo przebywalem z grupa Anglikow. Pojechalismy tez na
    kilka dni do Kaliningradu (Rosja). I okazalo sie ze jestem jedyna osoba
    ktora aktywnie korzystala z kart platniczych.
    Oni ani nie placili KK, ani nie wyplacali pieniedzy z bankomatow, mimo
    ze karty rzecz jasna mieli. Wymieniali funty w kantorach.
    Na pytanie dlaczego - twierdzili ze za operacje kartami za granica, i
    wyplacanie gotowki z debetowek za granica sa spore prowizje.
    Pewnie wszyscy byli klientami jakichs kiepskich bankow.

    TA

  • 167. Data: 2009-11-04 06:06:56
    Od: BK <b...@g...com>

    On 4 Lis, 00:44, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak wiadomo i Paryż, i Zurych to rdzennie niemieckie miasta.
    >
    > Odrób pracę domową i struktury Commerzbanku poszukaj sobie sam.

    https://www.commerzbank.com/en/hauptnavigation/aktio
    naere/aktie/die_290_000_aktion_re_der_commerzbank/ak
    tionaere.html

    Commerzbank - 5% ma Generali [zeby nie bylo - firma wloska], dodatkowo
    jest notowany na gieldzie wiec na 101% jaki "nie-niemiec" ma akcje. I
    wychodzi ponad 5% :)

    Ja wiem z czego moze wynikac mityczny prog 5%.

    Kolega cos wie - ale nie wie dokladnie co.

    W kazdym kraju [w Polsce tez] sa progi akcji, przy ktorych trzeba
    uzyskac zgode na anbycie/wykonywanie praw glosu. W wiekszosci krajow
    [w tym w Polsce] prog taki wynosi 5%. Do 5% akcje banku moze kupic
    kazdy i miec wszystko w nosie. Powyzej 5% trzeba juz rozmawiac z
    KNF :)

  • 168. Data: 2009-11-04 07:42:29
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 4, 12:44 am, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > On 2009-11-03, pmlb <p...@d...com> wrote:
    >
    > [...]

    I zeby caliem zabic ta bezsensowna dyskusje o tym, ze banki niemieckie
    nie moga miec wiecej jak 5% obcego kapitalu:
    http://www.citibank.de/DEGCB/JPS/portal/Index.do

    Citi-Niemcy - 100% amerykanski bank

    http://www.hsbc.de/global/tiles/display?def=01,00,00

    HSBC-Niemcy - 100% brytyjski bank

    http://www.ing.de/

    ING-Niemcy - 100% holenderski bank

    itp. itd :)

  • 169. Data: 2009-11-04 17:06:56
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Byc moze.
    > Faktycznie - teraz jest darmowe. Albo cos mi sie teraz pomylilo, albo
    > zmienili.

    Raczej czegos niedoslyszales bo od ponad 10 lat nic sie nie zmienilo.

    > Znaczy - nie zrozumialem? Nie sadze.

    Sa tak zwane konta "paltynowe" "zlote" "premium" itp. W skald ktorych
    wchodza ubezpieczenia wyjazdow zagranicznych, domow, czasem samochodow,
    nizszy procent na overdraft itp. Takie konta juz kosztuja bo jak napisalem
    maja dodatkowe komercyjne uslugi (na 100% sa to ubezpieczenia + dodatki)

    > Ale co? Jest jakas ustawa, ktora to reguluje?\

    Tego nie wiem. Wiem, ze spora reforme bankowosci przeprowadzila M. Thather -
    ale czy dotyczyla tego to nie wiem. Byc moze, zobacze sie w tym miesiacu z
    osoba ktora byla vice prezesem RBS przed paroma laty to sie zapytam (jest na
    emeryturze, osoba urodzona w Polsce).

    > Sprawdzales wszystkie?
    > Naprawde nie ma wyjatkow?

    Nie ma! Konto basic jest 100% darmowe.
    Do niedawna, znaczy jakies 4 latata wstecz, 80% bankow do konta basic na
    poczatek dawali tylko cach card - taka karte ktora dziala wylacznie w
    bankomacie, ale po dwuch lub trzech latach testow zrezygnowali z tego i od
    razu daja konto z denetowka i czekami. Przy casch card tez mozna bylo robic
    upgrade konta ale najwczesniej po 3 miesiacach a po 12 miesiacach upgrade
    byl na telefon. Nie wiem dlaczego z tego zrezygnowano... a ja wlasnie
    potrzebuje takie konto:)) z ktorego nie da sie nic zrobic poza wyplata
    gotowki z bankomatu:)

    > Sluchaj, a mozesz zdradzic w ktorym banku masz to cudowne konto?
    > Bo chcialbym sie zapoznac z warunkami...

    W prawie kazdym;) zobacz: Abbey, LLioyds, NatWest, Halifax, Barclays....

    > A znasz takie powiedzenia 'there is no a free lunch'?

    Znam, ale co ono ma wspolnego z posiadaniem konta w banku?
    To, zwe w Polsce kroi sie za sam zapis w bazie nie oznacza, ze to norma na
    swiecie, bym powiedzial, ze to specyfika krajow raczej trzeciego swiata.

> [...]
    > wyplacanie gotowki z debetowek za granica sa spore prowizje.
    > Pewnie wszyscy byli klientami jakichs kiepskich bankow.

    Ja bym tez nie uzywal:))
    Anglicy jak malo inny narod dbaja o kazdego pena. Anglik bedzie ostatnim
    ktory za cos zaplaci jesli nie musi.
    Jesli za pobranie kasy lub wyplacenie gotowki w Kaliningradzie pobierane sa
    wysokie prowizje, ja tez bym poszedl do kantoru. I zamiast dac bankowi te
    pare funtow przepic je w lokalnej knajpie... na tym to polega, oni swoje
    pieniadze wydadza na siebie - nawet je doslownie wywalajac w bloto - noiz
    dadza zarobic bankowi czy tutejszemu Urzedowi Skarbowemu:))

  • 170. Data: 2009-11-04 17:33:23
    Od: BK <b...@g...com>

    On 4 Lis, 18:06, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > Znam, ale co ono ma wspolnego z posiadaniem konta w banku?
    > To, zwe w Polsce kroi sie za sam zapis w bazie nie oznacza, ze to norma na
    > swiecie, bym powiedzial, ze to specyfika krajow raczej trzeciego swiata.

    Tez juz tak nie przesadzajmy z tym trzecim swiatem. Tak jakby to bylo
    wszystko czarno-biale.

    Cool - zgadzam sie - mamy drozsze uslugi bankowe niz UK.

    Ale nie robmy z nas trzeciego swiata. Jednoczesnie mamy rzeczy w
    bankowosci znacznie lepsze niz w UK. Jak chociazby nasz Elixir/KIR.
    Ludzie z UK moga nam zadzroscic takich przelewow.

    Jak ktos jeszcze sie zastanawia jak bardzo jestesmy "Zacofani" i jaki
    u nas "trzeci swiat" to obok jest dyskusja o akceptowaniu kart
    platniczych u naszych Niemieckich sasiadow. O takiej akceptowalnosci
    Visa, VE, Maestro jak w naszym kraju oni moga snic :)

    Sa u nas rzeczy, ktore sa dobre, sa takie srednie i sa zle.

    Jak wszedzie.

    Grunt, ze sie rozwijamy :)