  • 131. Data: 2009-11-03 12:29:22
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki mogłyby być, choć nie chcą [długie]
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <8...@g...go
    oglegroups.com>,
    BK <b...@g...com> wrote:

    > W UK nikt nie zmienia bo wszystko jest za free.

    Ale to nieprawda.

    > U nas masz konta za free i konta platne.

    Podobnie jak w UK>

    >Banki majace platne konta nie
    > odczuwaja "odplywu" klientow - nie maja wiec motywacji do zmiany
    > swojej polityki cenowej.

    To tak jak w UK.

    TA

  • 132. Data: 2009-11-03 13:21:40
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Ale to nieprawda.

    > Podobnie jak w UK>

    Wskaz konta podstawowe ktore sa platne w UK?

    > To tak jak w UK.

    W UK banki sa darmowe wiec mozesz miec konto w kazdym banku. Jaki wowczas
    jest odplyw klienta?

  • 133. Data: 2009-11-03 13:31:37
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki moglyby byc, choc nie chca [dlugie]
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On Nov 3, 11:15 am, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
    > Dzis tylko jeden bank
    > jest jeszcze w czesci panstwowy... podona polityke stosuje sie w:
    > Honduras,
    > Salwador...

    Udowadniasz, ze nie masz najmniejszego pojecia o czym piszesz.

    Oooo serio!? to napisz prosze ktore kraje maja bankowoc w obcych rekach
    wiecej niz 78%?
    Poszukaj takowe.

    Przestajemy poruszac sie na gruncie merytorycznym [Ty chyba od samego
    poczatku] i zaczynamy wyplywac na szerokie wody propagandowo -
    polityczne.

    Polityka z tym sie wiaze bezposrednio, to politycy decyduja o prawodastwie o
    sprzedazy itp. A nie jakis tam wyimaginowany "wolny rynek"

    Jaki Twoim zdaniem to jest jeden bank ktory jest "w czesci panstwowy":
    a] calkowicie panstwowe BGK

    Tylko ten. Reszta bankow jest powiazana z kapitalem obcym i kapital obcy ma
    na te banki wplyw bezposredni jak rowniez dokladnie zna wszelkie zagadnienia
    tych bankow.
    Jak bys sie troche interesowal bankowoscia od strony banku to bys wiedzial,
    ze wlasnie po hance bufetowej 80% polskich panstwowych i prywatnych firm
    przestalo miec zdolbnosci kredytowe w Polsce czym konczyli dzialalnosc bo
    nie mogli obsluzyc zadnego wiekszego przedsiewziecia bo nie dostawaly lini
    kredytowych.
    Moge ci przyklady namnorzyc a najbardziej chyba jasnym przykladem byla polka
    bron a w zasadzie czolg twardy, mimo wygranego przetargu, kontrkat przejela
    firma hiszpanska(?), bo polacy nie dostali lini kredytowej w polskich -
    obcych bankach. Bankowcy zagranoiczni znali doskonale kondycje polskich firm
    oraz ich przetargi i kontrakty, polska gospodarka byla i nadal jest dla
    zachodniego kapitalu w 100% przezroczysta. Wlasnie poprzez brak polskich
    bankow.

    b] calkowicie panstwowy BOS
    c] PKO BP bedace pod kontrola Panstwa
    d] Pocztowy S.A. bedacy pod kontrola Panstwa
    e] MBR S.A. / GBW S.A. / BPS S.A. czyli banki zreszajace banki
    spoldzielcze, w ktorych panstwo ma udzialy
    f] BGZ S.A. gdzie Panstwo ma 37% udzialow

    Prosze - wksaz mi - ktory z tych bankow jest tym ostatnim jeszcze w
    czesci Panstwowym bankiem? :)

    Tylko ten pierwszy ale chyba juz nie dlugo.
    ---

    Co do prywatyzacji polskiego sektora bankowego - faktycznie
    przeprowadzono ja za szybko i za czesto kierowano sie jedynie checia
    sprzedania. Moze trzeba bylo pomyslec o jakiejs konsolidacji,
    stworzeniu 3-4 konkurencyjnych grup i czesciowej prywatyzacji na GPW.

    Moze to bylo zrobic inaczej.

    IMO gorsze jest jednak to, ze teraz nie robi sie nic zeby np.
    wykorzystac kryzys. Zamiast wykorzystac dobra sytuacje naszych bankow
    i innych firm panstowych do "odbicia" paru ciekawych firm
    funkcjonujacych w Polsce [w tym bankow] panstwowe firmy wykorzystuje
    sie jedynie do ratowania budzetu. A to raczej krotkowzroczna polityka.

    Ale to juz temat raczej na inna dyskusje :)

    Ale to sie bezposrednio z tym tematem laczy.

  • 134. Data: 2009-11-03 13:38:52
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    > Wskaz konta podstawowe ktore sa platne w UK?

    Sa platne jak najbardziej - np. za wyciaganie pieniedzy w krajach strefy
    Euro licza ciezkie pieniadze! I gdzie ta twoja darmowowsc?
    A np. w pierwszym z brzegu mBanku jest to za darmo.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 135. Data: 2009-11-03 13:40:31
    Od: BK <b...@g...com>

    -----------------------­-
> [...]
    > czesci Panstwowym bankiem? :)
    >
    > Tylko ten pierwszy ale chyba juz nie dlugo.

    Jaki masz sensowny argument na to, ze BOS czy Pocztowy [pol na pol
    nalezacy do PKO BP i Poczty Panstowej] nie sa pod kontrola Panstwa? :)

    Piszesz, ze JEDEN, ja Ci pokazuje, ze SZESC. Ty akceptujesz z tego DWA
    i dalej swoje :)

    Jak dla mnie EOT - sorry podyskutowac to ja zawsze chetnie, w kazdych
    ilosciach, zwlaszcza o bankowosci [wbrew temu co twierdzisz interesuje
    sie troche bankowoscia od strony bankow :) :) :)] - ale z Toba sie po
    prostu nie da. Probowalem, staralem sie - ale stwierdzam, ze sie nie
    da :)

    Dlatego ja wysiadam :)

  • 136. Data: 2009-11-03 13:49:17
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> wrote in message

    > Sa platne jak najbardziej - np. za wyciaganie pieniedzy w krajach strefy
    > Euro licza ciezkie pieniadze! I gdzie ta twoja darmowowsc?
    > A np. w pierwszym z brzegu mBanku jest to za darmo.

    Czy ja gdzies napisalem, ze bankomaty sa darmowe w calej europie czy na
    calym swiecie?
    W UK bankmaty nalezace do bankow sa w 100% darmowe i nie pobieraja prowizji
    od zadnej karty (wyjatek KK).
    Dla przykladu artykol w onet.pl:
    http://biznes.onet.pl/uwaga-na-nietypowe-oplaty-w-ba
    nkach,18629,3048034,1,analizy-detal

    To wszystko w UK albo jest darmowe albo nawet nie wystepuje jako jakas
    odzielna pozycja.
    Tylko zalatwiane jest to jednym telefonem - jak nap., zmiana daty splaty
    raty, czy inne podbne sprawy.

  • 137. Data: 2009-11-03 13:51:10
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <F7WHm.53827$ei3.13565@newsfe22.ams2>,
    "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > Wskaz konta podstawowe ktore sa platne w UK?

    Rok temu pytalem np. w Lloyds TSB

    > W UK banki sa darmowe wiec mozesz miec konto w kazdym banku. Jaki wowczas
    > jest odplyw klienta?

    Nie wszytkie sa darmowe.
    Nie trolluj.

    TA

  • 138. Data: 2009-11-03 13:53:05
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <%gWHm.53828$ei3.3812@newsfe22.ams2>,
    "pmlb" <p...@d...com> wrote:
    [...]
    Skonfiguruj/zmien sobie program do newsow.
    Nie da sie czytac tego, co piszesz.

    TA

  • 139. Data: 2009-11-03 14:09:36
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    > Czy ja gdzies napisalem, ze bankomaty sa darmowe w calej europie czy na
    > calym swiecie?

    To ty wyskoczyles z "UK" i z tym, ze uslugi bankow sa tam zupelnie za darmo.
    Jak widac, nie sa, i potrafia byc duzo drozsze od uslug bankow polskich
    (i na odwrot).

    Np. w Niemczech, o ktorych piszesz, ze "w Niemczech ustawowy limit
    bankow z przewaga obcego kapitalu to 5%" (co jest bzdura i nie swiadczy
    dobrze o tobie, skoro podpierasz sie wymyslonymi napredce teoriami) - sa
    rowniez konta platne i bezplatne. Podobnie jak w kazdym innym kraju.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 140. Data: 2009-11-03 14:43:44
    Od: MattS <M...@m...ms>

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    > dobrze o tobie, skoro podpierasz sie wymyslonymi napredce teoriami) - sa
    > rowniez konta platne i bezplatne. Podobnie jak w kazdym innym kraju.

    W temacie wątku przypomniało mi się, że w Polsce można sobie zrobić
    kartę OF KIS, która:
    a) jest kompletnie darmowa, nawet jak leży przez cały rok nieużywana,
    b) wypłaty z absolutnie dowolnego bankomatu na całym świecie są za free.
    Dostęp internetowy nie jest wymagany (choć oczywiście jest wygodny),
    wszystko do załatwienia przez telefon.

    Matt