  • 171. Data: 2009-11-04 19:47:02
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki moglybybyc, choc nie chca [dlugie]
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    O! Zrobiles cos z czytnikiem:)) bo sie nareszcie normalnie cytuje:)

    > Tez juz tak nie przesadzajmy z tym trzecim swiatem. Tak jakby to bylo
    > wszystko czarno-biale.

    Czarno biale nie jest, ale niestety, za "rozowo" to nie wyglada. Niestety
    dla osob mieszkajacych w kraju jest to trudne do zaakceptowania a mozna to
    zobaczyc jedynie z perspektywy miejsca i...czasu.
    I choc zaraz znadzie sie nastepna ekipa skaczaca na mnie, to mozecie wierzyc
    lub nie, ale Polska (miedzy innymi) byla od 1994 roku krajem testow
    bankowosci elektronicznej... Dlatego w Polsce juz ponad 10 lat temu byl
    dostep do konta przez internet itp uslugi czego w europie zachodniej jeszcze
    nie bylo (W UK, dostep do e-konta to lata 2002+ i to nie kazdy bank
    posiadal. Mniej wiecej d-opiero od 2005 e-konta staly sie nie jako
    standardem. Ale jak wspomnialem wczesniej przetestowano to miedzy innymi w
    Polsce, w UK wdrozenie tego bylo wiec bardzo tanie.

    > Cool - zgadzam sie - mamy drozsze uslugi bankowe niz UK.

    o 100% drozsze.

    > Ale nie robmy z nas trzeciego swiata. Jednoczesnie mamy rzeczy w
    > bankowosci znacznie lepsze niz w UK. Jak chociazby nasz Elixir/KIR.
    > Ludzie z UK moga nam zadzroscic takich przelewow.

    Jesli wysle przelew do tego samego banku jest natychmiasrt do obcego 3 dni,
    ale co to przeszkadza?
    Na to sklada sie szereg innych spraw, jak wiem, ze glownie dotyczy to
    rachunkow. w UK kazdy rachunek ma termin platnosci 14 dni czyli czasu jest
    moc, ba, jak nie zaplacisz w 14 dniach nikt nie naliczy ci odsetek, wiec z
    czym sie spieszyc? Po ok miesiacy przychodzi przypomnienie o niezaplaconym
    rachunku;) i daja kolejne 7 dni:)
    tak czy owak mozna to przeciagnac nawet do roku bez odsetek... tak wiec
    szybkie przelewy sa naprawde zbedne w zyciu codziennym.
    Co prawda czeki tez realizuja sie najszybciej w 3 dni a w Halifax nawet 10
    dni:)) to i tak jak masz taki czek np. halifax i pojdziesz do banku halifax
    to dostaniesz gotowke do reki.

    > Jak ktos jeszcze sie zastanawia jak bardzo jestesmy "Zacofani" i jaki
    > u nas "trzeci swiat" to obok jest dyskusja o akceptowaniu kart
    > platniczych u naszych Niemieckich sasiadow. O takiej akceptowalnosci
    > Visa, VE, Maestro jak w naszym kraju oni moga snic :)

    W UK wiekszosc kart jest akceptowanych - jak jest w niemczech nie wiem.

    > Sa u nas rzeczy, ktore sa dobre, sa takie srednie i sa zle.
    > Jak wszedzie.

    Problem w tym ze tych zlych jest coraz wiecej zamiast tych dobrych.

    > Grunt, ze sie rozwijamy :)

    A ja mam niestety inne wrazenie:(
    Tylko dzieki UE w Polsce sa tansze smsy czy rozmowy tel. gdyby nie UE to
    nadal bylo by jak przed 2 laty.
    Tak samo zmiana operatra i zostawinie numeru, Polska przeciagla czas
    przejsciowy maksymalnie ile sie da dluzej juz sie nie dalo i musieli to
    wprowadzic, to nie byl "dobry" uklon operatorow.
    Takich przykladow jest znacznie wiecej.
    Podejrzewaam, ze bnnkowosc tez bedzie musiala rownac do UE
    Tak wiec 90% tego "lepszego" to dzieki UE.
    UE w Polsce tez jest wygodna do podcierania sobie tylkow klamstwami o
    podwyzkach - patrz niedawne artykuly o koniecznych oplatach za autostrady od
    2011 bvo tak naklazuje derektywa unijna, problem w tym, ze takowa nigdy nie
    istniala i w UK autostrady nadal beda darmowe... (pytalem o to Agencje
    zajmujaca sie utrzymaniem autostrad w UK - oni pierwsze slysza o jakich
    kolwiek planach na oplaty za autostrady) W Polsce pod przykrywka niby UE to
    sie zrobi - bo powiedz, kto z polakow to zweryfikuje?
    Pozdrawiam.

  • 172. Data: 2009-11-04 20:35:41
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    > o 100% drozsze.

    Logika nie grzeszysz.

    Skoro wg. ciebie w UK uslugi bankowe sa darmowe, a w Polsce sa o 100%
    drozsze, to ile kosztuja one w Polsce?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 173. Data: 2009-11-04 23:15:01
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> wrote in message

    > Logika nie grzeszysz.
    >
    > Skoro wg. ciebie w UK uslugi bankowe sa darmowe, a w Polsce sa o 100%
    > drozsze, to ile kosztuja one w Polsce?

    To byla przenoscnia, czy do karzedj przeniosni, metafory mam dolaczac
    instrukcjie?
    Czy w Polsce ludzie juz nie potrafia myslec tylko czytaja bez zrozumienia?
    Zamiast pisac o matematyce moze by tak najpierw zapytac o co chodzi z tym
    100% jak nie rozumiesz i wydaje ci sie to nielogiczne...nie?

  • 174. Data: 2009-11-04 23:33:58
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki mogłybybyć, choć nie chcą [długie]
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <RwiIm.83309$op2.52536@newsfe28.ams2>,
    "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > W prawie kazdym;) zobacz: Abbey, LLioyds, NatWest, Halifax, Barclays....

    Masz konta w tych wszytskich bankach?
    Mowisz powaznie?

    > Znam, ale co ono ma wspolnego z posiadaniem konta w banku?
    > To, zwe w Polsce kroi sie za sam zapis w bazie nie oznacza, ze to norma na
    > swiecie, bym powiedzial, ze to specyfika krajow raczej trzeciego swiata.

    Jak znowu zapis w bazie?

    > Ja bym tez nie uzywal:))
    > Anglicy jak malo inny narod dbaja o kazdego pena. Anglik bedzie ostatnim
    > ktory za cos zaplaci jesli nie musi.
    > Jesli za pobranie kasy lub wyplacenie gotowki w Kaliningradzie pobierane sa
    > wysokie prowizje, ja tez bym poszedl do kantoru. I zamiast dac bankowi te
    > pare funtow przepic je w lokalnej knajpie... na tym to polega, oni swoje
    > pieniadze wydadza na siebie - nawet je doslownie wywalajac w bloto - noiz
    > dadza zarobic bankowi czy tutejszemu Urzedowi Skarbowemu:))

    Ale ja placilem karta po kursie zgrubsza rownym kursowi kantorowemu.
    Skoro dla nich to bylo malo oplacalne to znaczy ze te angielkie banki
    probowaly ich kroic na transakcjach zagranicznych - czy ja dobrze
    rozumuje?

    TA

  • 175. Data: 2009-11-04 23:35:37
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

> [...]
    > Zamiast pisac o matematyce moze by tak najpierw zapytac o co chodzi z
    > tym 100% jak nie rozumiesz i wydaje ci sie to nielogiczne...nie?

    Ale nie tylko tu pokazales, ze logika czy znajomoscia faktow nie grzeszysz.

    Caly czas z niecierpliwoscia czekamy na slynna niemiecka ustawe o max.
    5% zagranicznego kapitalu w bankowosci.

    O wspomnianym przez ciebie upadlym banku "Baksika" wspominac nie bede -
    przeciez z ciebie jest fachowiec, wiec pewnie wydarzenie mialo miejsce,
    ale je zatuszowano (spisek zagranicznych bankow).

    A i inne, podawane przez ciebie "rewelacje", niemalo ich tu bylo...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 176. Data: 2009-11-05 00:19:02
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <WVnIm.26683$6O1.11946@newsfe08.ams2>,
    "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > To byla przenoscnia, czy do karzedj przeniosni, metafory mam dolaczac
    > instrukcjie?
    > Czy w Polsce ludzie juz nie potrafia myslec tylko czytaja bez zrozumienia?

    Sluchaj, a znasz taki dowcip o Polaku co sobie niemieckie papiery
    zalatwil (mal w rodzinie owczarka alzackiego)?

    No i ja wciaz czekam zebys podal bank w ktorym masz konto tak przez
    ciebie zachwalane.

    TA

  • 177. Data: 2009-11-05 00:30:51
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Masz konta w tych wszytskich bankach?
    > Mowisz powaznie?

    A to nielegalne czy jak?

    > Jak znowu zapis w bazie?

    A czym jest prowadzenie rachunku? Przecie nie masz w banku "swojej skrytki"
    z banknotami.
    W banku masz jedynie zachowane w archiwum dokumenty podczas otwierania konta
    i potem tylko zapis elektroniczny. Ile to kosztuje bank? Bank nawet nie musi
    miec dla ciebie banknotow, ba od pracodawcy tez nie potrzebuje banknotow
    tylko robi zmiany na elektornicznych kontach.

> [...]
    > Skoro dla nich to bylo malo oplacalne to znaczy ze te angielkie banki
    > probowaly ich kroic na transakcjach zagranicznych - czy ja dobrze

    I tak i nie!
    Nie da sie odpowiedziec tak czy nie.
    Pierwsza sprawa jakas prowizja za uzywanie karty w rosji pewnie jest, a
    kazdego grosza szkoda wydawac na bank.
    Po drugie jesli to dotyczylo knajp,. przyjemnosci, to wiesz, gotowka nie
    zostawia sladow...

  • 178. Data: 2009-11-05 01:23:04
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <11pIm.77478$X75.9751@newsfe20.ams2>,
    "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > A to nielegalne czy jak?

    OK.
    Myslalem ze jestes przeciwnikiem posiadania konta.
    Po co ci ich tyle?
    Czy moglbys podac jedno. Przykladowe.
    Bardzo prosze. Chcialbym sie zapoznac dokladnie z warunkami.

> [...]
    > miec dla ciebie banknotow, ba od pracodawcy tez nie potrzebuje banknotow
    > tylko robi zmiany na elektornicznych kontach.

    Hm, ale przeciez placi sie 'za gotowosc'. Niekoniecznie bankom. Np.
    serwisom?

    > I tak i nie!
    > Nie da sie odpowiedziec tak czy nie.
    > Pierwsza sprawa jakas prowizja za uzywanie karty w rosji pewnie jest, a
    > kazdego grosza szkoda wydawac na bank.

    Czyli anielskie banki (bo nie sadze, zeby oni wszyscy mieli to samo
    konto w jednym banku) maja wysoka prowizje na platnosci za granica?

    > Po drugie jesli to dotyczylo knajp,. przyjemnosci, to wiesz, gotowka nie
    > zostawia sladow...

    Jakich znowu sladow?

    TA

  • 179. Data: 2009-11-05 06:05:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On 4 Lis, 20:47, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
> [...]
    > dla osob mieszkajacych w kraju jest to trudne do zaakceptowania a mozna to
    > zobaczyc jedynie z perspektywy miejsca i...czasu.

    Stary nie rob z siebie jedynego Mesjasza. Nie tylko Ty byles/jestes
    zagranica dluzej niz na tydzien wakacji w Egipcie.

    Mieszkalem i pracowalem w Szkocji kiedy jeszcze 90% Polakow Szkocje
    znala jedynie z "Brejwharta" :) Pewnie z 80% grupowiczow ma jakies
    epizody z "liwin on di edż" gdzies na zachodzie :)

    > o 100% drozsze.

    Czyli nie jest zle 0 + 100% :-) Pojechales klasykiem [obnizka cen o
    100% :)].

    > Jesli wysle przelew do tego samego banku jest natychmiasrt do obcego 3 dni,
    > ale co to przeszkadza?

    Przeszkadza, przeszkadza. Twoj problem jesli masz ograniczona
    wyobraznie. Sa ludzie, ktorym to moze bardzo przeszkadzac. Poczytaj
    grupe. A biorac pod uwage, ze moge miec darmowe konto w Polsce [mBank,
    Alior, Nordea, ING, Polbank] czyli jak w Jukeju ;) i do tego lepszy
    system przelewow od nich - to kto tu ma lepiej? :)

    > W UK wiekszosc kart jest akceptowanych - jak jest w niemczech nie wiem.

    No to Ci wlasnie pokazuje, ze w tej starej biednej zacofanej Polsce
    nie jest tak zle - bo sektor uslug bankowych potrafimy miec w paru
    segmentach lepszy jak w UK czy Niemczech [patrz przelewy czy karty].

    > Problem w tym ze tych zlych jest coraz wiecej zamiast tych dobrych.

    Ale to tylko Twoje bardzo subiektywne wrazenie nie poparte zadnymi
    faktami. Uslugi bankowe tanieja - 10 lat temu nie bylo mowy o takiej
    dostepnosci bankomatow, wplatomatow, darmowych/tanich kont, kart
    kredytowych, bezplatnych bankomatach, bankowosci internetowej czy
    mobilnej.

    Przez ostatnie 10 lat dla swiadomego polskiego kilienta zachodza same
    pozytywne zmiany - pojawily sie konta z darmowymi przelewami,
    bankomatami [nawet na calym swiecie], karty kredytowe z bonusami w
    stylu rabaty czy cashback, bankowosc internetowa, ktora pozwala nie
    tylko zrobic przelew ale np. zlozyc wniosek kredytowy czy zakupic
    fundusze, akcje, zmienic PIN na karcie, ustawic limity transakcji,
    pojawila sie bankowosc na telefony komorkowe, pojawily sie karty
    paypass, pojawily sie tanie przelewy zagarniczne w euro, darmowe
    rachunki brokerskie z bajerami (Bossa i Alior). Pierwszy darmowy byl
    mBank, pozniej kolejne banki wywarzaly kolejne drzwi, ostatnio Alior
    czy w dziedzinie lokat Pocztowy i OF (100% internetowe, niezle
    oprocentowane lokaty). Pojawily sie rachunki i lokaty antybelkowe.

    To jest "coraz wiecej zlych" zamiast dobrych?

    Ile sie sie w tym czasie popsulo - bo mi raczej nic do glowy nie
    przychodzi.

  • 180. Data: 2009-11-05 10:22:39
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]

    znala jedynie z "Brejwharta" :) Pewnie z 80% grupowiczow ma jakies
    epizody z "liwin on di edż" gdzies na zachodzie :)

    Mieszkales i pracowales w Szkocji... ile? Ja w UK zyje od nastu lat, widzisz
    roznice? Ja moge powiedziec, ze do Polski pojade troche pomieszkac i
    popracowac.

    > o 100% drozsze.

    Czyli nie jest zle 0 + 100% :-) Pojechales klasykiem [obnizka cen o
    100% :)].
    To byla przeniosnia, ale juz ci wyjasnie, chodzio mi o to, ze w UK banki sa
    darmowe, wiec jakiekolwiek koszty banku w polsce to 100% inna sytuacja -
    rozumiesz?

> [...]

    Alior, Nordea, ING, Polbank] czyli jak w Jukeju ;) i do tego lepszy
    system przelewow od nich - to kto tu ma lepiej? :)

    Po pierwsze nadal upieram sie w wyjasnieniu kiedy potrzebny ci jest przelew
    blyskawiczny?
    Mi kojarzy sie to tylko z jakims bardezo ograniczonym czasem a portem
    karnymi odsetkami, jesli takie cos w UK nie wystepuje, zasadnosc uzywania
    blyskawicznego przlewu maleje do zera.
    Po drugie Ja w UK mam kazdy bank darmowy z tymi samymi uslugami, nie musze
    miec konta od przelwow, czy od karty. Nikt w UK nie wymaga odemnie
    spelnienia warunkow by cos bylo darmowe.
    Mam wszystkie bankomaty nalezace do bnankow za darmo bez wzgledu z jakiej
    karty korzystam.
    Jeszcze nikt mi nie przedstawil darmowego konta w Polsce (pomijajac
    wylacznie te wirtualne - choc tam tez przelwy kosztuja lub sa warunki)
    jedynie sa perwne zakresy uslug darmowych lub po spelnieniu wymagan banku.
    Nie m,a w polsce darmowego konta w 100% - jesli jest - wskaz! Tyle sie
    rozpisujecie ale zaden nie wskazal mi 100% darmowego konta, na kazdym jest
    jakas "tabela oplat". Wskazesz takowe w 100% darmowe?

> [...]

    nie jest tak zle - bo sektor uslug bankowych potrafimy miec w paru
    segmentach lepszy jak w UK czy Niemczech [patrz przelewy czy karty].
    Juz ci pisalem, przelewy w UK to margines...
    Jesli juz ktos placi za media na podstawie rachunku papierrowego to robi to
    za darmo, ma czasu nawet i 12 miesiecy bez karnych odestek, po co ci wiec
    szybki przelew?
    W 50% oplate za media sa ustawiane jako DirectDebit czyli odpowiednik zlecen
    stalych - tez darmowe ba! nawet firmy dostarczajace uslugi preferuja ta
    forme obnizajac cene przy jej stosowaniu.
    Ja ostatni przelew wykonalem ze 6 miesiecy temu.... Nie mam potrzeby
    przelewanias z banku do banku...
    Zapytaj anglikow ile robia przelewow-.

> [...]

    dostepnosci bankomatow, wplatomatow, darmowych/tanich kont, kart
    kredytowych, bezplatnych bankomatach, bankowosci internetowej czy
    10 lat temu to byl rok 1999. byly internetowe konta, bankomaty. smiem
    twierdzic,ze w mojej miescinie rodzinnej l;iczba bankomatow na przestrzeni
    10 lat wzrosla moze o 3. Glownie dotyczy supermarketow. Postep jak diabli.

    Przez ostatnie 10 lat dla swiadomego polskiego kilienta zachodza same
    pozytywne zmiany - pojawily sie konta z darmowymi przelewami,

    15 lat temu wszystkie konta osobiste byly darmowe. Wiec jaki to postep?
    Ja mialem konto w BPH przed prawie 17 laty, i za nic nie placilem... poza
    obcym bankomatem.
    Gdzie wiec postep?

[...]

    to jest postep bankowosci? Jakosci uslug?
    Czlowieku, to o czym piszesz to glownie postep technologiczny....
    Pierwsza karte kredytowa mialem w 1993 roku w BPH byla zlota i kosztowala
    (jkak dpobrze pamietam) sporo za utrzymanie roczne. Byly zupelnie inne
    zasady przyznawania kart kredytowych, to nie postep ale zmieniajace sie
    prawo bankowe oraz same banki towrza nowe ofery.
    Postep bys mial jak bys za karty w tym KK nic nie placicl, za konto nic nie
    placil, wszystkie bankomaty za darmo, przelwy za darmo, zmiana konta za
    darmo itp...
    Widze, ze dla ciebie postep to ladnie wygladajcy plastick, bez wzgledu na
    koszty jakie musisz poniesc by gop zdobyc... To ja juz wole czacofana
    gotowke:)

    To jest "coraz wiecej zlych" zamiast dobrych?

    Ile sie sie w tym czasie popsulo - bo mi raczej nic do glowy nie
    przychodzi.
    Juz ci napisalem, przed 15 laty konta byly darmowe. Karta bankomatowa tez
    byla darmowa.
    Skoro dzis sie placi to raczej jest to obnizka standardu niz jego wzrost.
    Wiekszosc obnizek - jak juz pisalem - to wymogi UE a nie "postepu" w
    polsce... Jak by nie UE to nadal bys placic za konto 50zl.