  • 151. Data: 2017-10-10 23:37:44
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Oct 2017 22:28:27 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Każdy by tak wolał zapłatę w gotówce lub przelewie niż odroczoną
    > płatność w jakiś inny sposób.

    Ale wlasnie chodzi o to, ze lepiej na konto niz w gotowce.

    Do tego stopnia, ze w wielu przypadkach wolalbym poczekac pare dni :-)

    chyba, ze Cie nie doceniam i nazywasz sie Liwiusz Rockefeler.

    > Co "na jedno wychodzi"? Jeśli mając te dwie formy kredytu (odroczony
    > termin płatności lub weksel) wychodzi dla ciebie tak samo, to wychodzi
    > tu raczej twoja niewiedza.

    Ale PRAKTYCZNIE, to co moge z takim wekslem zrobic?

    naleznosc?

    I ciagle unikasz odpowiedzi na to pytanie.

    zalozyc Centra Rozliczen Wekslowych, i kasowac po 2% za dyskonto, to zaraz zaczna
    lobbowac za zmiana ustawy :-)

    > Cała istota weksla jest taka, że banku nie trzeba do tego mieszać. A to
    > CRW (cokolwiek miałoby ono robić) może być zorganizowane prywatnie (tzn.
    > nie przez bank).

    Tak, to Ty bankow nie przekonasz :-)

    Niech sobie moze byc prywatne, a w banku najwygodniej.
    Weksel Kowalskiego, stuk puk w komputer, a tak, akceptujemy,
    podpis sie zgadza, stuk puk ... pieniadze sa juz na Pana koncie :-)

    J.

  • 152. Data: 2017-10-11 03:29:26
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 11, 2017 at 3:06:54 AM UTC+9, Liwiusz wrote:

    > Gdyż nakazanie przeprowadzania transakcji przelewem siłą rzeczy może
    > odnieść skutek wyłącznie do legalnych transakcji, a nie nielegalnych.

    Bzdura.

    To już miałeś wyjaśnione, ale sprawnie wyciąłeś.

    używa weksle do płacenia za faktury.

    > Nie wiem, czemu w ogóle wykazanie tego miałoby być istotne, i dlaczego
    > znikłeś inne sposoby regulowania długów.

    Bo ten, i tym bardziej inne wymienione przez ciebie sposoby są w praktyce nieistotne
    w stosunku do całości obrotu gospodarczego.

  • 153. Data: 2017-10-11 03:33:51
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 11, 2017 at 3:12:00 AM UTC+9, Liwiusz wrote:

> [...]
    > wystarczy ci tylko obietnica na fakturze, że kupujący zapłaci za jakiś
    > czas". Z wielu powodów przy takiej alternatywie weksel jest lepszy.

    I omawiana ustawa wprowadza sankcje za kredyt kupiecki zabezpieczony wekslem? Serio?

  • 154. Data: 2017-10-11 07:51:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 03:29, j...@j...org pisze:
    > Bo ten, i tym bardziej inne wymienione przez ciebie sposoby są w praktyce
    nieistotne w stosunku do całości obrotu gospodarczego.

    Na takim poziomie nie ma co dyskutować. Nieistotne dla całości obrotu
    gospodarczego są na pewno obroty dokonane przez czarnoskórych, a jednak
    nikt (choćby w imię walki z terroryzmem) nie zakazuje im transakcji.

    --
    Liwiusz

  • 155. Data: 2017-10-11 07:54:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 23:37, J.F. pisze:
    > Ale PRAKTYCZNIE, to co moge z takim wekslem zrobic?

    To, co z niezapłaconą fakturą, plus kilka innych zalet (łatwiejsze,
    tańsze i szybsze dochodzenie na drodze sądowej, możliwość zapłaty tym
    wekslem w swojej transakcji, użycie jako zastaw przy swoich długach itp.).

    --
    Liwiusz

  • 156. Data: 2017-10-11 07:56:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Bzdura.
    >
    > To już miałeś wyjaśnione, ale sprawnie wyciąłeś.

    Nie znalazłem nic, co by wyjaśniało.

    A wręcz przeciwnie - sam pisałeś, że "z rączki do rączki" ułatwia
    unikanie podatków. I tego nie zmieni nakaz przyjmowania przelewu, bo "z
    rączki do rączki" nadal pozostanie dla zainteresowanych stron.

    --
    Liwiusz

  • 157. Data: 2017-10-11 09:17:46
    Od: z <...@...pl>

    > No toś trochę przeholował. Jeśli masz odmienne o Liwiusza zdanie, to
    > przekonaj go argumentami, a nie każ mu sobie samemu je znaleźć, bo to
    > jakaś paranoja.

    Kolejny co rżnie głupa? :-)
    Zarzuty są powszechnie znane od wielu lat tak samo jak zły wpływ kredytu
    jako towaru na państwa, społeczeństwa, ludzi...

  • 158. Data: 2017-10-11 09:19:37
    Od: z <...@...pl>

    Właściwie powinienem użyć słowa DŁUG bo zaraz się jakiś zaślepiony
    propagandą bankową naganiacz przypier... ;-)

  • 159. Data: 2017-10-11 09:23:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 09:17, z pisze:

    > Kolejny co rżnie głupa? :-)

    Po prostu nie rżnij.

    > Zarzuty są powszechnie znane od wielu lat tak samo jak zły wpływ kredytu
    > jako towaru na państwa, społeczeństwa, ludzi...

    Jak na razie nie umiesz odpowiedzieć na jedno proste pytanie, które
    sprawdzi na ile w ogóle ogarniasz otaczający cię świat:

    Bank ma milion zł lokat i pół miliona kapitału własnego. W jakiej
    wysokości może udzielić kredytów, jeśli stopa rezerwy cząstkowej wynosi 10%?

    --
    Liwiusz

  • 160. Data: 2017-10-11 10:16:37
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jak na razie nie umiesz odpowiedzieć na jedno proste pytanie, które
    > sprawdzi na ile w ogóle ogarniasz otaczający cię świat:

    "z" wydaje się być przedstawicielem tej samej grupy ludzi co antyszczepionkowcy,
    czy wierzący w chem-trails. Oni nie przyjmą argumentów naukowych, czy eksperckich,
    czy jakichkolwiek autorytetów w danej dziedzinie, bo dla nich wiarygodnej brzmi
    jakiś anonim z netu który pisze bloga, albo ma wiernych na fejsie, bo rzeczony
    anonim napisze, że światem rządzi spisek wielkich firm, lobby takie i siakie
    itp. :)

    Taka moda teraz.

    --
    Wojciech Bańcer