  • 1. Data: 2004-08-24 11:24:16
    Temat: Blad banku? KTOS WYSYLA PRZELEW Z NASZEGO KONTA
    Od: Robert <a...@w...pl>

    Witam

    Uzywamy od niedawna konta firmowego z dostepem elektronicznym
    w szeroko reklamowanym banku, do operacji upowaznione sa dwie osoby,
    a wykonujemy je wylacznie przez internet, jedyna wizyta w banku
    miala miejsce przy zakladaniu konta.

    Przegladajac dzis historie konta zauwazylismy, ze w ostatnich dniach
    dokonano wplaty na moje nazwisko oraz przelewu (jakas korekta do ZUS)
    i za obie operacje pobrano prowizje po 3zl, w tym czasie
    nie logowalismy sie do banku (jedyny kanal internetowy jakiego uzywamy
    mielismy wtedy zablokowany przez nasza pomylke) ani nie bylismy
    oczywiscie w oddziale banku.

    Operator telefoniczny potwierdzil, ze takie operacje zostaly wykonane
    w oddziale i dlatego pobrano prowizje po 3zl.
    W tym czasie na pewno nie bylem w banku, nie zginely mi tez zadne
    dokumenty ktorymi moznaby sie wylegitymowac.

    Jedyny scenariusz jaki przychodzi nam do glowy to:
    inny klient przyszedl do banku, wplacil gotowke na konto i zlecil
    przelew, a bank ZLE ZIDENTYFIKOWAL KLIENTA i operacje wykonal
    na naszym koncie.
    Jedna sprawa, ze poszkodowany jest klient zlecajacy przelew co powinno
    sie wyjasnic, ale jak mozna zaakceptowac fakt, ze KTOS POSTRONNY
    prawdopodobnie przez pomylke ZLECA PRZELEWY Z NASZEGO KONTA???
    W ten sposob mozna wyprowadzic z konta wszystkie pieniadze.

    Wybieramy sie dzis do banku wyjasnic ta sprawe, myslalem o wymaganiu
    okazania dowodow mojej obecnosci w postaci moich podpisow i zapisu
    z kamer, ale operacja mogla byc dokonana w innym miescie i nic mi nie
    pokaza.

    JAk odkrecic te operacje i czego zadac od banku?

    pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2004-08-24 14:55:14
    Temat: Re: Blad banku? KTOS WYSYLA PRZELEW Z NASZEGO KONTA
    Od: "fot" <n...@w...pl>

> [...]
    > pokaza.
    >
    > JAk odkrecic te operacje i czego zadac od banku?

    pewnie za duzo Ci nie pokaza

    ale pamietaj nic na gembe, na pismie wszystko - przede wszystkim musisz
    zlozyc pisemna reklamacje

  • 3. Data: 2004-08-24 15:34:54
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W tym czasie na pewno nie bylem w banku, nie zginely mi tez zadne
    > dokumenty ktorymi moznaby sie wylegitymowac.

    hę? rozmawiales z operatorem i nie zlozyles reklamacji???
    najprostsze, co przychodzi do glowy, to nie oszustwo, a zwykla pomylka
    pracownika banku.
    zloz reklamacje ustna przez tel. lub pisemna faxem czy osobiscie.

  • 4. Data: 2004-08-24 19:43:02
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Ruua wrote:
> [...]
    >
    > hę? rozmawiales z operatorem i nie zlozyles reklamacji???
    > najprostsze, co przychodzi do glowy, to nie oszustwo, a zwykla pomylka

    Ewentualnie maszyny do skanowania przelewów ;)

    > zloz reklamacje ustna przez tel. lub pisemna faxem czy osobiscie.

    Operator telefoniczny powinien wyjaśnić tę sprawę (ew. zlecić do
    wyjaśnienia). Jeśli tego nie zrobił, to widać bank nieruchawy; lepiej iść
    osobiście i kazać sobie podbić kopię.

    Aha - bądź dobrej myśli, pieniądze odzyskasz :) Napisz jak poszło i co
    było przyczyną, a raczej - jak bank to umotywuje.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 5. Data: 2004-08-24 19:58:07
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Piotr Grzegorz Skowroński wrote:

    > Aha - bądź dobrej myśli, pieniądze odzyskasz :) Napisz jak poszło i co
    > było przyczyną, a raczej - jak bank to umotywuje.

    Aha, zapomniałbym - napisz jaki to bank!

    Chyba mamy prawo wiedzieć? Sam bank też ma prawo wiedzieć o sobie. Tutaj
    się wie o bankach, a banki czytają grupę i wiedzą co my o nich wiemy. Ta
    wiedza służy obu stronom - dowód: część grupowiczów pracuje w bankach, a
    część pracowników banków czyta grupę i jest to ta sama grupa.
    Grupę czytają też pracownicy od jakości, reklamacji i obsługi. Nierzadko
    na bank skarżą się tu klienci, którzy mają pecha w infolinijnym totolotku,
    a w oddziale na tej zmianie zawsze niedzi jej indolencja dysponent. I tą
    nieoficjalną, ale szybką drogą mogą się o błędach i wypaczeniach
    dowiedzieć i problemowi zaradzić.
    I w końcu, grupa to nie tylko kilka postów, ale i archiwum - jak każda
    grupa dyskusyjna. A tutaj znajduje się jaskinia Alibaby, do której warto
    wrzucić parę świecidełek: http://www.google.pl/advanced_group_search?hl=pl

    No więc, jaki to bank? Jaki? ;)

  • 6. Data: 2004-08-24 20:12:25
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowroński" <s...@S...PRECZpoczta.fm>
    napisał w wiadomości news:412b9928@news.home.net.pl...

    > Ewentualnie maszyny do skanowania przelewów ;)

    ktore banki w polsce maja maszyny do skanowania przelewow?

  • 7. Data: 2004-08-25 05:17:18
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Ruua wrote:

    > ktore banki w polsce maja maszyny do skanowania przelewow?

    Na pewno Fortis. Przypuszczam, że inne też - w dużych oddziałach.

  • 8. Data: 2004-08-25 12:14:02
    Od: "czara" <c...@p...pl>

> [...]
    > oczywiscie w oddziale banku.
    >

    > JAk odkrecic te operacje i czego zadac od banku?

    Witam,
    z prawa bankowego jednoznacznie wynika, iż jedyną osobą uprawnioną do
    przeprowadzania operacji na rachunku bankowym jest posiadacz rachunku, za
    wyjątkiem tytułów wykonawczych, których relaizacj odbywa się poza zgodą
    właściciela rachunku, czy na przykłąd pobierania prowizji. W tej sytuacji,
    niewatpliwie odpowiedzialność za dokonanie przelewu, pochodzacego od
    nieuprawnionej osoby ponosi Bank. Powinien pan zażądac pisemnej odpowiedzi i
    dokładnych wyjaśnień dlaczego doszło do zrealizowania zlecenia płatniczego
    bez dokonania idenctyfikacji posiadcza rachunku. Oczywiście moze się Pan
    domagac przy tym odszkodowania jeśli wykaże Pan, iż z tego tytułu poniósł
    Pan szkodę.
    Pozdrawiam
    Marta

  • 9. Data: 2004-08-25 17:12:34
    Od: quwert <q...@g...pl>

    > Na pewno Fortis. Przypuszczam, że inne też - w dużych oddziałach.

    BRE Bank takie duże bębnowe skanuje (skanował ?) przelewy np: dla ERY i
    chyba dla tepsy (oczywiście nie przy okienku),
    i widziałem w jednym banku spółdzielczym ale stał chyba jako eksponat :))

  • 10. Data: 2004-08-25 19:07:18
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał:

    > ktore banki w polsce maja maszyny do skanowania przelewow?

    Wszystkie! W kazdym banku jest co najmniej kilka skanerow
    bialkowych, napedzanych przewaznie kawa. :)

    Pozdrowienia,

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de