  • 1. Data: 2010-07-03 20:56:08
    Temat: Blankiety wpłat z kodem paskowym i nie tylko
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    Zapewne nie tylko do mnie różni dostawcy dóbr niezbędnych w rodzaju
    gazu, prądu, wody itp. przysyłają p-faktury (czyli faktury papierowe) z
    dołączonymi p-blankietami wpłat. Na tychże jest nadrukowany kod paskowy
    i jakiś ciąg znaków /KTR/. Można się domyślić, że są to jakoś zapisane
    nr klienta, nr faktury i inne dane. I moje pytania: 1) czy jest jakiś
    jednolity sposób tworzenia tych ciągów kodowanych następnie bar-codem?
    2) co to jest ten /KTR/? 3) czy coś komuś pomoże lub ułatwi, jeśli się w
    e-przelewie wpisze zawartość tego kodu paskowego?
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2010-07-03 22:18:00
    Temat: Re: Blankiety wpłat z kodem paskowym i nie tylko
    Od: Piotr <...@...c>

    W dniu 2010-07-03 22:56, Grzexs pisze:
> [...]
    > 2) co to jest ten /KTR/? 3) czy coś komuś pomoże lub ułatwi, jeśli się w
    > e-przelewie wpisze zawartość tego kodu paskowego?

    KTR jest to kod zawierający podstawowe informacje o danej fakturze.
    robiąc przelew możesz w tytule przelewu wpisać ten kod, a możesz wpisać
    np. numer faktury i co tylko chcesz. najważniejszy jest numer rachunku
    bankowego. jeżeli go wpiszesz prawidłowo, pieniądze napewno wpłyną na
    twoje konto.
    ja robiąc przelewy (energetyka, gazownia, wodociągi, raty w banku i
    inne) w tytule przelewu zawsze wpisuję numer faktury (umowy), imię i
    nazwisko oraz adres i nigdy nie miałem problemu że pieniądze nie
    wpłynęły na rachunek odbiorcy.

  • 3. Data: 2010-07-04 05:51:13
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 04 Jul 2010 00:18:00 +0200, Piotr napisał(a):

> [...]
    > inne) w tytule przelewu zawsze wpisuję numer faktury (umowy), imię i
    > nazwisko oraz adres i nigdy nie miałem problemu że pieniądze nie

    tyle że wpisując kod paskowy ułatwiasz odbiorcy księgowanie, ponieważ są
    systemy finansowo księgowe zintegrowane z kontem bankowym gdzie księgowanie
    odbywa się automatycznie;

    z drugiej srony dbasz o to, aby pani w księgowości miała pracę i ręcznie
    księgowała twoje przelewy

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 4. Data: 2010-07-04 06:52:03
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-04 07:51, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > odbywa się automatycznie;
    >
    > z drugiej srony dbasz o to, aby pani w księgowości miała pracę i ręcznie

    Moim zdaniem należy z kolei tępić wygodnictwo niektórych dużych firm
    (telekomy, energetyki, gazownie), które życzą sobie mieć każdy kolejny
    "rachunek" zapłacony na inny numer rachunku bankowego, bo właśnie "mają
    system zintegrowany" (ostatnie, co pamiętam i tak działało, to Netia -
    nie wiem, czy nadal). NIE CHCE MI SIĘ (i nie będzie mi się chciało)
    wklepywać czegokolwiek w tytuł przelewu. Ustawiam "przelew wzorcowy",
    gdzie w tytule przelewu powinien być jedynie "numer identyfikacyjny
    odbiorcy", czy co-oni-tam-by-chcieli, jak przyjdzie rachunek, to
    skoryguję kwotę, zlecę przelew i już. Żadnego nru faktury, żadnego nazwiska.
    Niech "oni" też pomyślą o wygodzie płatnika, a nie tylko o minimalizacji
    swoich kosztów.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 5. Data: 2010-07-04 07:52:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Młotkowy" i0pb2i$kh6$...@n...onet.pl

> [...]
    energetyki, gazownie), które życzą sobie mieć
    > każdy kolejny "rachunek" zapłacony na inny numer rachunku bankowego, bo właśnie

    Polkomtel (Plus) tak miał kiedyś.

> [...]
    > faktury, żadnego nazwiska.
    > Niech "oni" też pomyślą o wygodzie płatnika, a nie tylko o minimalizacji swoich

    Dla mnie nie przeszkadza wpisywanie nazwiska, nr faktury itp. informacji.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2010-07-04 09:34:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-04, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> wrote:

    [...]

    > z drugiej srony dbasz o to, aby pani w księgowości miała pracę i ręcznie
    > księgowała twoje przelewy

    A tego nie załatwia się po prostu indywidualnym numerem rachunku?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2010-07-04 11:51:19
    Od: "Slavekk" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:i0p7gp$oht$1@inews.gazeta.pl...

    > tyle że wpisując kod paskowy ułatwiasz odbiorcy księgowanie, ponieważ są
    > systemy finansowo księgowe zintegrowane z kontem bankowym gdzie
    > księgowanie
    > odbywa się automatycznie;

    To jest akurat bzdura bo "system finansowo-księgowy" odbiorcy na oczy nie
    widzi tego kodu bo on się nie posługuje papierowymi przelewami tylko
    elektronicznymi danymi z banku.
    Bank nie przekaże kodu KTR bo ten kod jest tylko odczytywany przy
    przetwarzaniu papierka na elektroniczne dane.
    Jest odczytywany w tym okienku do którego ty sam zanosisz papierowy przelew
    (poczta, Moje Rachunki itp.).
    Po odczytaniu kod jest dekodowany i do elixiru są przenoszone efekty
    dekodowania (np. numer klienta i inne takie)
    Jak wynika z powyższego, jeśli nie jesteś "panienką z okienka" to kod nie
    jest dla ciebie i nie należy go przepisywać
    Wpsisuje się dane standardowe identyfikujące klienta (numer klienta jeśli
    jest, albo po prostu numer konta w banku który jest przypisany do tego
    klienta)

    Sławek

  • 8. Data: 2010-07-04 12:00:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > A tego nie załatwia się po prostu indywidualnym numerem rachunku?

    Różnie bywa. :) Korespondencja z ,,gazownią'' i ,,elektrownią''
    daje obraz panującej w tych miejscach manualości. :)

    --
    02 lipca 2010 roku, około godziny 12:46, padł kolejny rekord PEFów ! 739 !
    .
    ^ Wysokie szczytowe PEF oznacza, że w czasie badań . . 729 . .
    . NN p
    spirometrycznych było ponadmiarowo źle * . 18 . 21 715 .
    . . . . 04 05
    P . . ' . . . . . .06 . . . dni 709 .2425
    . . 11 12
    E . . . . . ----> . 699 2223
    2627 29 01 03 . 18 19
    F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 690
    28 02 lipiec
    2526 01 03 . 17.`'.20 680
    ._. 30 .-.
    l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ;
    o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    / 23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'.
    '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`.,
    m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \
    ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/...

  • 9. Data: 2010-07-04 20:29:24
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 04 Jul 2010 08:52:03 +0200, Młotkowy napisał(a):

> [...]
    > (telekomy, energetyki, gazownie), które życzą sobie mieć każdy kolejny
    > "rachunek" zapłacony na inny numer rachunku bankowego, bo właśnie "mają

    Popieram,

    ale to utrudnia późniejsze wyjaśnianie ewentualnych niezgodności.
    Miałem kiedyś takie coś, ktoś do mnie dzwonił, że nie zapłaciłem, ale ja
    wiem, że zapłaciłem... ktoś mi mówił, abym przesłał potwierdzenie, a ja, że
    przelew zlecałem przez internet a własnie nie siedzę przed internetem bo
    jestem w sklepie, to ktoś powiedział abym zadzwonił i podal, a ja mówie, że
    nigdzie nie będę dzwonił bo zapłaciłem niech szukają u siebie na koncie...

    i nie zadzwonili więcej, widocznie sami znaleźli wpłatę bo żadnego
    zadłużenia nie było.

    Nie każdy zrobi jak w powyższym przypadku, wiekszość jednak wydrukuje,
    znajdzie potwierdzenie i zaniesie do punktu obsługi klienta tracąc czas

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow
    _k_Warszawy_20070930-32.php

  • 10. Data: 2010-07-04 20:32:08
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia 4 Jul 2010 11:34:45 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2010-07-04, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A tego nie załatwia się po prostu indywidualnym numerem rachunku?

    Dla konsumenta to najwygodniejsze i dla "gazowni" także, ONI po prostu na
    koniec okresu rozliczeniowego "debetują" sobie ten rachunek i czekają do
    ustalonego przysłowiowego 10-go na wpłatę i wyzerowanie.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny