  • 21. Data: 2006-09-04 14:35:46
    Temat: Re: Blokady w hotelach
    Od: Kuba <k...@Z...com>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Przesadzasz, stale wydatki to jedna sprawa, a potrzeba posiadania
    > sensownego zapasu to druga (chocby takiego jak opisywane blokady
    > albo zakupy inne niz regularne w supermarkecie).

    Święta prawda. Tu właśnie dokładnie widać sens posiadania KK
    (nawet dla kogoś z zapasem gotówki, nie praktykującego
    zadłużania się): do wszelkiej maści blokad, kaucji, gwarancji -
    dajemy KK więc blokowana jest kasa banku. A przy faktycznych
    transakcjach posługujemy się debetówkami.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    jakub.kowalczuk [at] interia (KROPKA) pl

  • 22. Data: 2006-09-04 14:56:30
    Od: Kuba <k...@Z...com>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To ostatnie to juz bylaby jakas dewiacja.

    Mógłbyś rozwinąć?

  • 23. Data: 2006-09-04 14:56:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

  • 24. Data: 2006-09-04 15:04:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kuba <k...@Z...com> writes:

    > Mógłbyś rozwinąć?

    To chyba oczywiste: po co kombinowac, jesli mozna normalnie zaplacic
    KK?

    Chyba ze "faktyczne transakcje" to sa takie z bankomatem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2006-09-04 17:06:07
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Święta prawda. Tu właśnie dokładnie widać sens posiadania KK

    Trudno sie nie zgodzic.

    > do wszelkiej maści blokad, kaucji, gwarancji -
    > dajemy KK więc blokowana jest kasa banku.

    Niczyja kasa nie jest blokowana przy blokadzie (jak sama nazwa na to
    wskazuje). Blokowane sa czesciowo mozliwosci zaciagania zobowiazan przez
    uzytkownika karty, co - jak juz w tym watku stwierdzono - przy odpowiednio
    wysokim limicie nie ma znaczenia.

    > A przy faktycznych
    > transakcjach posługujemy się debetówkami.

    A niby po co? Dlaczego maja mi obciazac konto od razu, skoro moga za
    miesiac? No chyba ze ktos nie splaca zadluzenia karty kredytowej w calosci -
    ale juz dzieci w przedszkolu wiedza, ze karta kredytowa - jak nazwa
    wskazuje - nie sluzy do zaciagania kredytow.

  • 26. Data: 2006-09-04 19:50:11
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Kuba <k...@t...jest.zly.adres.pl> napisał(a):

    [...]

    > A próbował może ktoś z Grupowiczów nie dawać w hotelu KK,
    > a przy wyjeździe płacić gotówką? Żądają wtedy jakiejś kaucji,
    > czy jak?

    Miałem zabawną sytuacje w jednym z hoteli w UK. Mój kolega Niemiaszek, który
    z sobie tylko znanych powodów nigdy nie posługuje sie kartami, przy check in
    odpowiedział zgodnie z prawdą, że nie ma karty. Na twarzy recepcjonistki
    wymalowało się szczere zdziwienie i była to chyba na tyle niecodzienna dla
    niej sytuacja, że zapytała skonsternowana &#8211; To jak zamierza pan zapłacić za
    pobyt w hotelu? Stanęło na tym, że przy check in zapłacił gotówką za cały
    pobyt z góry :^)

    Miłego dnia
    Tomek

  • 27. Data: 2006-09-04 19:59:14
    Od: Kuba <k...@t...jest.zly.adres.pl>

    Tommeck napisał(a):

> [...]
    > uzytkownika karty, co - jak juz w tym watku stwierdzono - przy odpowiednio

    Jest blokowana.
    Jak do zakłożenia blokady dasz debetówkę,
    to przez 7 czy 14 dni nie możesz skorzystać
    z Twoich własnych pieniędzy. Co z tego, że
    są one na Twoim saldzie, skoro nie ma siły,
    żeby ich ruszyć?

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    kuba [at] kowalczuk (KROPKA) net

  • 28. Data: 2006-09-04 22:27:31
    Od: Peptulis Amargolis <a...@i...pl>

    On Sun, 03 Sep 2006 11:53:27 +0200, Kuba <k...@t...jest.zly.adres.pl>
    wrote:

    >No, 3 dni można zrozumieć. We Francji miałem przypadek blokady
    >14 dniowej (!) mimo noclegu na 1 noc. I grzecznie powisiała sobie te 14 dni.
    >A próbował może ktoś z Grupowiczów nie dawać w hotelu KK,
    >a przy wyjeździe płacić gotówką? Żądają wtedy jakiejś kaucji,
    >czy jak?

    no ale od kogo to zalezy, ze blokada tu bedzie 3 dni, a tam az 14 dni?
    Pani za lada w hotelu?????

  • 29. Data: 2006-09-04 22:40:31
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Peptulis Amargolis wrote:

    > no ale od kogo to zalezy, ze blokada tu bedzie 3 dni, a tam az 14 dni?
    > Pani za lada w hotelu?????

    Między innymi.
    Hotel założył blokadę i hotel ma prawo ją zlikwidować w momencie
    faktycznego obciążenia karty.
    A jak tego nie zrobi to blokada sama zniknie p xxx dniach.

  • 30. Data: 2006-09-05 05:59:56
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

> [...]
    > to przez 7 czy 14 dni nie możesz skorzystać
    > z Twoich własnych pieniędzy. Co z tego, że
    > są one na Twoim saldzie, skoro nie ma siły,

    Uwaga dotyczyla karty kredytowej. Z karta debetowa wystarczy miec
    odpowiednio wysoki limit kredytowy w rachunku i problem sie sam rozwiazuje.
    Inna rzecz, ze w wiekszosci przypadkow placenie karta debetowa nie ma
    wiekszego sensu, jezeli mozna zaplacic kredytowa.