  • 21. Data: 2011-12-30 16:21:55
    Temat: Re: Bluecash i Eurobank zamiast kk mBanku?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-30, konikpolny <k...@n...pl> wrote:

    > co za roznica czy w ifie czy wybrac w wherze w seleccie po jakims kodzie?

    To za różnica, że na początku pisałeś tylko o if, a nie o "seleccie po jakimś
    kodzie". Już nie mówiąc o tym, że do zmiany należy napisać dokumentację, testy,
    wykonać deployment do wersji testowej (najprawdopodobniej nie jednej) itd. itp.

    Jak sprowadzasz wszystko do "if w 5 minut" to albo:
    a) jesteś wybitnym teoretykiem i "specjalistą" od wszystkiego
    (a język jakim się tu posługujesz sugeruje tą opcję)
    b) jesteś po prostu szaraczkiem, który poza swoim taskiem nie wie co się
    dzieje dalej z jego pracą
    c) opisujesz realną sytuację (bardzo nikłe p-o).

    W przypadku c), to faktycznie nie chwal się firmą, bo jeśli w Twojej byle
    programista może wykonywać zmiany na żywym systemie bez testów, wersji
    developerskiej, aktualizacji dokumentacji, czy całego planowania wdrożenia
    (włącznie z tym że nie robi się tego w godzinach biznesowych), to po
    prostu naraziłbyś bank na odpływ sporej ilości klientów.

    > podalem przyklad rozwiazania a czy sie ono tobie podoba to mi to wisi. 5
    > minut roboty a tak jak juz tobie pisalem z toba bym pracowac nie chcial bo
    > bys mi tego selecta przez pol roku pisal i robil kolejne nieskonczone
    > publishe.

    Nie no. Może po prostu rób zmiany na żywym kodzie, co tam.

    > to ze w jednej firmie sie papierologicznie zalatwia publisha przez
    > tyle czasu nie oznacza, ze nie ma bankow(a sa)w ktorych sie to inaczej.
    > pisalem, ze za pisanie o : jaki jest burdel i ile co trwa i jak sie odbywa
    > sa paragrafy - nie mam go przed soba ale jak juz pisalem podpisywalem
    > dokument z ktorego tlumaczyc sie nie chce a z mojej interpretacji tego
    > dokumentu wynika, ze napisanie jaki jest sposob wprowadzania poprawek do
    > systemu kwalifikuje sie pod to co podpisalem, wiec nie zamierzam ryzykowac i
    > sobie robic problemow i potem za to placic bo kolega pana miecia sobie
> [...]

    I prawidłowo. Lepiej się więcej nie kompromituj.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2011-12-30 16:48:48
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote on 2011-12-30_17:21

> [...]
    >
    > Nie no. Może po prostu rób zmiany na żywym kodzie, co tam.

    > I prawidłowo. Lepiej się więcej nie kompromituj.

    A ja sądzę, że konikpolny pracuje w jakimś skoku (a może w
    BGŻOptima?) i myśli, że wszędzie tak samo :-)

    witrak()

  • 23. Data: 2011-12-30 17:05:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 17:03:55 +0100, konikpolny napisał(a):

    > co za roznica czy w ifie czy wybrac w wherze w seleccie po jakims
    > kodzie? podalem przyklad rozwiazania a czy sie ono tobie podoba to mi to
    > wisi. (...)

    Po pierwsze jak ktoś rzuca tego typu kuromysło:
    "o za roznica czy w ifie czy wybrac w wherze w seleccie po jakims
    kodzie?" ze źle skonfigurowanego "outkloka" to raczej za dobrze się nie
    prezentuje. Ja rozumiem, że się spieszymy ale od tego oczy bolą i się
    dalej czytać nie chce. Chcesz coś wnieś to się minimalnie wysili, to nie
    boli.
    Co do wprowadzania zmian w tak dużych systemach jakimi niewątpliwie są
    systemy bankowe tudzież BC sprowadzanie wszystkiego do "ifa w 5 minut"
    spłyca dyskusję i raczej ciężko z takim czymś próbować dyskutować.

    Xenocide

  • 24. Data: 2011-12-30 18:21:02
    Od: "konikpolny" <k...@n...pl>

    ostatni raz odpowiem chociaz widze, ze eot jest dla ciebie za trudne do
    zrozumienia i brniesz dalej a nie wiesz z kim grasz.cienki bolek jestes
    chlopcze. dev to ok 30-40% calosci wiec dla tego przypadku jak to poskladasz
    w calosc wyjdzie ci max 1h no chyba, ze tak jak juz pisalem ty to robisz w
    pol roku ...i dmuchasz cene klientom na max ('bardzo wysokie p-o'). dla mnie
    bez roznicy czy walnie ktos ifa czy napisze sobie selecta robiacego mi minus
    z czarna lista bo czas pracy porownywalny przy tak malym tasku a ty sie
    czepiasz bo nie spodziewales sie ze jednak nie wykladam kafelek i usilnie
    chcesz mi udowodnic, ze nie pracuje w zawodzie. a ze hardkody sa
    nieeleganckie - zgadzam sie ale kazdy koder jakiego widzialem mowil, ze jest
    swietny, zeby kodowac jak ucza w ksiazkach, good practices itp a potem
    spier**l kod jak kazdy przed nim i kazdy po nim(nie czarujmy sie taka
    prawda - im wiekszy projekt tym bardziej go sie spier**li - tak bylo i
    bedzie zawsze) i ja po tylu latach stwierdzam, ze takie rzeczy nie maja juz
    znaczenia bo i tak zawsze sie spier**li. jak juz chcesz wiedziec (chociaz to
    nie grupa o inf) to moja jak to nazwales wybitna teoria jest poprata 15
    letnim stazem w roznych firmach i wiele w zyciu juz widzialem/robilem (swoja
    droga najwiekszy burdel w appkach maja wlasnie ubezpieczyciele i banki) - i
    sposobow obchodzenia normalnego obiegu dokumentow i procedur i tworzenia
    potem tego sztucznie. jak cos trzeba zrobic krytycznie to sie poprsotu to
    robi bo czas nagli a potem pisze papiery albo mysli o obiegu i innych
    rzeczach - bywa ze sie wchodzi na prod no niestety BYWA... i nie cuduj bo
    wszedzie gdzie bylem jak sie palilo (tak tak, wiem - u ciebie jest na 100%
    inaczej) to sie normalny obieg obchodzilo i sie to zawsze udawalo zrobic, z
    reszta jak zauwazyles lub nie: nie jestem przesadnym zwolennikiem
    marnotrawienia czasu. wyszedles z twierdzeniem ze nikt 'tego' nie bedzie
    robil bo ktos przeczytal ze jest to mozliwe, wiec ci mowie, ze bedzie,
    szczegolnie jak dobrze uzasadnisz taka inicjatywe i puscisz jako priorytet
    wysoki, mala zmiana, maly task, niskie ryzyko. to ze ty bys im to zrobil
    jako wykonawca zewn za 10k pln to juz twoj problem i bys tego projektu
    poprostu nie dostal. nie wiem jak jest w mbanku bo tam akurat nie pracowalem
    ale tak na oko liczac w tydzien takie cos spokojnie wejdzie w moim cyklu
    przechodzac przez caly proces o ktorym piszesz przy czym gros z tego czasu
    to bedzie oczekiwanie na deploye i papierki. sama reszta anal, koder, tester
    itp tak jak pisalem 1h no dobra - moze 2h wiec nie mysl, ze nikt sie nad tym
    nie pochyli - jako uzasadnienie inicjatywy wpisane bedziesz mial potencjanie
    wysokie ryzyko utraty aktywa lub cos w tym stylu i inicjatywa przejdzie bez
    problemow w trybie uproszczonym nawet. swoja droga zdaje sie rok temu mbank
    mial problem bo przelewy nie szly ze wzgl na ostatni dzien roku (nawet moge
    ci powiedziec jaki byl wtedy u nich blad bo dzien wczesniej u nas tez bylo
    podobnie) i zgadnij co sie wtedy dzialo...usuneli go w trybie niemal
    'natychmiastowym' powiedz mi, ze nie bylo dziabania na preprodzie to ja na
    to cyt: to go wyśmiewam. Just like that.
    ostatni raz ci odpisuje bo generalnie to w d... mam co o mnie sadzisz i
    rozumiem, ze chcesz zachowac twarz i bronic firmy bo sie nazwiskiem
    podpisujesz a ja nie wiec ty masz gorzej. wiem jak to dziala bo w tym siedze
    juz za dlugo i takie glodne kawalki to mozesz pisac sobie tym co nie widzeli
    tego wszystkiego od srodka, z reszta sam moze gdzies siedzidz z daleka od
    tego wszystkiego jako pm i tylko podpisujesz jakies swistki...niestety ale
    prawda boli i moze lepiej ze oni o wielu rzeczach nie wiedza bo mi czasem
    wlos na glowie staje jak to widze ale tak to jest juz niestety wiec z laski
    swoje miej roche godnosci i nie ucz ojca dzieci robic bo chciales mnie
    osmieszyc i nie wyszlo - bywa...
    starczy bo juz dosc czasu zmarnowalem
    bez odbioru

  • 25. Data: 2011-12-30 18:24:27
    Od: "konikpolny" <k...@n...pl>

    wow... ale mi dowaliles. to ze ktos nie chce sie bawic w konfigurowanie
    czytnika, pisanie literek itp. nie oznacza, ze nie wie jak to zrobic ... tak
    tak wiem, nie szanuje rozmowcow - wiem
    co do reszty to juz nie mam ochoty sie powtarzac. wierz w co chcesz twoje
    swiete prawo.

  • 26. Data: 2011-12-30 18:57:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-30, konikpolny <k...@n...pl> wrote:

    [...]

    > bedzie zawsze) i ja po tylu latach stwierdzam, ze takie rzeczy nie maja juz
    > znaczenia bo i tak zawsze sie spier**li.

    No piękne podejście. I to właśnie różnica między mną a Tobą.

    "U Ciebie się zawsze spier**li", podczas gdy w moim przypadku na coś takiego
    sobie pozwolić nie mogę (w przypadku niektórych aplikacji które mam pod
    opieką).

    A już w szczególności podejście "zawsze się spier**li" nie jest
    usprawiedliwieniem dla łamania procedur które mają za zadanie
    minimalizować ryzyko.

    [...]

    > jak cos trzeba zrobic krytycznie to sie poprsotu to robi bo czas nagli

    Ale to nie jest krytyczna poprawka.
    A do poprawek krytycznych też są procedury.

    > a potem pisze papiery albo mysli o obiegu i innych rzeczach - bywa ze
    > sie wchodzi na prod no niestety BYWA... i nie cuduj bo wszedzie gdzie
    > bylem jak sie palilo (tak tak, wiem - u ciebie jest na 100% inaczej)

    Nigdy nie twierdziłem że wyłapywane jest 100% błędów, bo takie twierdzenie
    to bzdura. Ale to nie znaczy że nie należy robić porządnych testów
    i że należy sobie wszystko puszczać "w trybie uproszczonym".

    > to sie normalny obieg obchodzilo

    Tia. "Zawsze".

    [...]
    > to ze ty bys im to zrobil jako wykonawca zewn za 10k pln to juz twoj
    > problem i bys tego projektu poprostu nie dostal. nie wiem jak jest
    > w mbanku bo tam akurat nie pracowalem ale tak na oko liczac w tydzien

    To już nie 5 minut? A tydzień pracy zespołu ile wg Ciebie kosztuje?

    > sama reszta anal, koder, tester itp tak jak pisalem 1h no dobra - moze
    > 2h wiec nie mysl, ze nikt sie nad tym nie pochyli

    Nie. Pisałeś 5 minut. Potem zrobiłeś z tego tydzień. Teraz znowu 1-2h.
    Prezentujesz skrajnie nieodpowiedzialne stanowisko.

    > podobnie) i zgadnij co sie wtedy dzialo... usuneli go w trybie niemal
    > 'natychmiastowym' powiedz mi, ze nie bylo dziabania na preprodzie to ja na
    > to cyt: to go wyśmiewam. Just like that.

    Chcesz mi powiedzieć, że poprawka o której tu dyskutujemy jest KRYTYCZNA?
    Sorry, ale inna sytuacja jest gdy _już nie działa_ i trzeba to naprawić,
    a co innego to co Ty zaprezentowałeś - wszystko działa, a ryzykujemy
    rozpieprzenie _działającego_ sytemu, bo jakiś programista źle postawił
    przecinek i nie przetestował kodu. I jeszcze publicznie chwalisz
    się i wychwalasz takie podejście.

    > ostatni raz ci odpisuje bo generalnie to w d... mam co o mnie sadzisz i
    > rozumiem, ze chcesz zachowac twarz

    Ja chcę zachować twarz? Z powodu tego że spodziewam się profesjonalnego
    podejścia od firmy tworzącej aplikacje dla banku?

    > wiem jak to dziala bo w tym siedze juz za dlugo

    I to znaczy że masz monopol na rację?
    A może masz monopol na jedyne słuszne podejście?

> [...]
    > niestety wiec z laski swoje miej roche godnosci i nie ucz ojca dzieci
    > robic bo chciales mnie osmieszyc i nie wyszlo - bywa...

    Nie chciałem nikogo ośmieszać, tylko stwierdziłem fakt że nia każda decyzja
    biznesowa jest tworzona na podstawie plotek i wiadomości z niusów.

    Ty zdecydowałeś się zaperzyć i bardziej rozdmuchać moją "niewiedzę"
    prezentując jednocześnie nieprofesjonalne podejście do programowania
    z rodem z poprzedniego wieku i jeszcze upierając się przy tym, że
    takie mało poważne podejście jest właściwe i słuszne.

    To że masz (albo sugerujesz że masz) doświadczenie sprzed 15 lat, nie oznacza
    ono automatycznie tego że Twoja wiedza jest rzetelna i aktualna _teraz_.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2011-12-30 19:01:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 19:24:27 +0100, konikpolny napisał(a):

> [...]
    > tak tak wiem, nie szanuje rozmowcow - wiem co do reszty to juz nie mam
    > ochoty sie powtarzac. wierz w co chcesz twoje swiete prawo.

    Ale Ty ciężki jesteś. Nie chodziło mi o to, że bez ogonków piszesz ale o
    to że tworzysz z angielskich wyrazów kocopoły typu "wherze", "seleccie" -
    jak już wspomniałem czytać się tego nie da, bo zwyczajnie oczy bolą.

    Sprawa druga: "ostatni raz odpowiem chociaz widze, ze eot jest dla ciebie
    za trudne" hmmm nie obraź się ale chyba jednak dla Ciebie, bo to Ty w
    poprzedni poście sam napisałeś: "dla mnie eot" - to w końcu jak z tym EOT
    jest? Wiem klasycznie się czepiam, ale strasznie nie lubię jak ktoś słowa
    nie dotrzymuje.

    Co do meritum. Wyszliśmy od prostego przykładu, że bank będzie chciał coś
    zmienić w swoim systemie. Wiadomo, że różnie to może wyglądać i różnie to
    można zrobić. Jednak Ty teraz pokazujesz przykłady stricte skrajne, gdzie
    trzeba działać natychmiast i zrobić coś na wczoraj. Przykład od którego
    się zaczęła ta dyskusja na pewno takim nie jest - także nie dorabiaj
    teraz ideologii do rzeczywistości. Przykładów na poparcie Twojej jak i
    Wojtka tezy znaleźć można setki tylko, że w zasadzie to nic nie zmienia a
    tylko flame się robi.

    Xenocide

  • 28. Data: 2011-12-30 19:18:53
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    konikpolny <k...@n...pl> wrote on 2011-12-30_19:21
> [...]
    > w calosc wyjdzie ci max 1h no chyba, ze tak jak juz pisalem ty to robisz w

    Tak, to jest ten sposób liczenia, który nazywa się wojskowym :-)
    Myślę, że wiesz, o co chodzi...

> [...]
    > inaczej) to sie normalny obieg obchodzilo i sie to zawsze udawalo zrobic, z
    > reszta jak zauwazyles lub nie: nie jestem przesadnym zwolennikiem

    Tak, to jest ten sposób myślenia, do którego dochodzi się po
    latach praktyki w beznadziejnych warunkach. Ani raz nie trafiła Ci
    się robota we w miarę zorganizowanej firmie ? :-(

> [...]
    > itp tak jak pisalem 1h no dobra - moze 2h wiec nie mysl, ze nikt sie nad tym

    Ale o czym Ty człowieku mówisz ? O czasie netto pracy ???? A od
    kiedy ten czas się liczy ? Czas cyklu jest miernikiem, a sam
    mówisz, że przy dość bałaganiarskim sposobie prowadzenia i pod
    dużą presją "potrzeby chwilowi" *najprostsza* zmiana trwa tydzień.

> [...]
    > 'natychmiastowym' powiedz mi, ze nie bylo dziabania na preprodzie to ja na
    > to cyt: to go wyśmiewam. Just like that.

    Zabawny przykład podajesz: Czy zastanowiłeś się skąd się taki
    kretyński błąd wziął ? Nie sądzisz, że to właśnie Twój
    "realistyczny" sposób wprowadzania zmian sprzyja powstawaniu
    takich baboli?

    > niestety ale
    > prawda boli i moze lepiej ze oni o wielu rzeczach nie wiedza bo mi czasem
    > wlos na glowie staje jak to widze ale tak to jest juz niestety wiec z laski

    No tak. Jesteś po piętnastu latach koderem, przestałeś to już
    lubić, ale chyba na nic więcej Cię nie stać i tylko swoją
    frustrację wylewasz. Współczuję.

    No cóż, nie opisujesz fikcji, są takie firmy, gdzie bywa, że się
    tak robi... Ale nie wynika z tego, że tak się musi, a już chwalić
    się tym i jeszcze wyśmiewać tych, co znają z doświadczenia /
    stosują dobre praktyki inżynierskie, to co najmniej lekka przesada ?

    witrak()

  • 29. Data: 2011-12-30 20:57:41
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 30 Gru, 14:46, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    e,95,9.html

    > Wydaje mi się, że taka transakcja w Eurobanku będzie widziana jako zwyczajny
    > przelew, a nie "płatność internetowa", czyli że to nie zadziała.

    Źle Ci się wydaje. W Eurobanku przelew przez BC był do końca
    października widziany jako "płatność internetowa" i objęty programem
    premiowym "kupujesz - zyskujesz". Potem zablokowane

  • 30. Data: 2011-12-30 21:58:18
    Od: "konikpolny" <k...@n...pl>

    chodzilo o to, ze czepiles sie zle skonfigurowanego czytnika...czy to sie
    odnosi do whera? no to faktycznie zle odebralem...a jak sie nie da czytac
    to...nie czytaj(?)
    napisalem eot ale wasza grupa wzajemnej adoracji rzeczywistosci naskoczyla,
    ze piszac prawde nie wiem w jakim swiecei zyje i jest wszystko pieknie i w
    ogole jak moze byc cos takiego mozliwe i o czym ja pisze bo u nich tak
    pieknie, nie mozliwe a w ogole to sie nie znam, zacofany jestem i kafelki
    ukladam, co mnie wk...lo a w sumie jeden pan co tu swieci nazwiskiem i
    ubarwia swiat znacznie bo mi wmowil ze po 15 lataxh nie wiem jak jest w tej
    branzy. ale obiecuje, ze te 3 posty co teraz pojda (ten i dwie odpowiedzi
    inne do witraka i WB sa ostatnie bo i ntg [az dziwne, ze nikt z was tego nie
    zauwazyl ale to pewnie przez to ze prawda o systemie boli albo moje uwagi
    was tak na mnie nastawily, ze nie zauwazyliscie] i offtopic) a dalej to
    mozecie pisac co chcecie i malowac rzeczywistosc. kto w tym siedzi wie jak
    jest i nie musze tu niczego udowadniac i dyskutowac...
    co do meritum...czy pracujesz w MB zeby powiedziec jak bylo? ja podalem
    przyklady jak jest w innych miejscach, ze takie rzeczy sa mozliwe i sa
    praktykowane i co w zyciu widzialem. nie wiem jak jest w MB ale domyslam sie
    jedynie z obserwacji i nie wykluczam, ze jest tam tak jak opisalem. to czy
    byl to krytyzny czy jakis inny blad to wie MB i jego pytaj jak ci powiedza
    to sie tym podziel i bedzie jasne. to czy blad z zeszlego roku tez taki byl
    to tez pytaj MB. jak bank bedzie cos chcial to moze to zrobic i to zrobi i
    to czy WB czy ktos inny powie, ze nie bo to koszty i wymaga iles czasu to
    bank bedzie mial w 4 literach bo ma od tego ludzi i uzasadni to decyzja
    biznesowa, jak 'blad' bedzie na tyle istotny, zeby zrobic go w 5 min to
    zrobia w 5 min.
    najzabawniejsze na koniec - ciekawe, ze z motywu KK z MB korzystalem do
    czasu az nie zrobil sie szum na forach i zablokowali a jeszcze ciekawsze, ze
    z eurobankiem (czyli tematem tego watku) bylo tak samo do czasu az ktos nie
    sypnal tym infem na pewnym forum... teraz nie ma ani MB ani EB... mnie to
    czegos juz nauczylo - widze, ze was nie bardzo dlatego dostaliscie ode mnie
    darmowa rade z ktorej widze niestety nie umiecie skorzystac (albo nie
    chcecie) no coz... wasz problem, szkoda tylko innych, ktorzy wpadli na ten
    sam pomysl, co dawalo im pare rgroszy... i ktos im nagle klody pod nogi
    podlozyl ale co mnie to...