  • 1. Data: 2003-05-10 04:56:02
    Temat: Bogatszy niż Kulczyk! dzieki bgz sa
    Od: d...@g...pl

    Na koncie studenta dziwnym trafem znalazł się miliard złotych!
    Jarosław Kwasek, skromny student, niespodziewanie stał się najbogatszym
    człowiekiem w Polsce. Na jego koncie znalazło się nagle prawie tyle, na ile
    szacuje się majątki Jana Kulczyka i Aleksandra Gudzowatego łącznie.

    Warszawa

    Majątek najbogatszego - przynajmniej dotychczas - Jana Kulczyka i jego rodziny
    to 6 mld zł. Jednak jego pieniądze nie leżą na rachunku bankowym: to udziały,
    nieruchomości itd. Tymczasem Jarosław Kwasek, 25- -letni student prawa, 30
    kwietnia 2003 roku odkrył na swym koncie prawie 10 mld zł.

    - Poszedłem sprawdzić za pomocą karty w bankomacie stan rachunku i nie
    wierzyłem własnym oczom. Natychmiast pobiegłem do okienka bankowego - opowiada
    reporterowi "Super Expressu".

    Kasjerka potwierdziła oszałamiające saldo na koncie Kwaska - dokładnie 9 999
    999 829 zł i 41 groszy. Zorientowawszy się, że coś jest nie w porządku,
    zastrzegła, że to na pewno pomyłka spowodowana zmianą bankowego systemu
    komputerowego.

    Po zgłoszeniu u kasjerki, miliardy na koncie Jarka Kwaska pozostały jeszcze
    przez dwie godziny. Potem ślad po nich zniknął i pozostała goła pensja.

    Po tygodniu były miliarder wybrał się ponownie na pl. Grzybowski do oddziału
    banku, by sprawdzić konto. I znów okazało się, że jest właścicielem liczonej w
    miliardach fortuny, pomniejszonej o kilkaset złotych, które wyjął z konta w
    ciągu tygodnia.

    - Te pieniądze nie chcą się ode mnie odczepić - śmieje się student. - Chyba
    muszę zacząć przelewać je na inne konta.

    Z bankomatu mógłby jednak wybrać góra 700 złotych - taki ma limit dziennych
    wypłat. W kasie zaś, bez uprzedzenia, może wziąć jednorazowo tylko 30 tys. Wie
    jednak, że te pieniądze równie łatwo znikają, jak pojawiają się na jego koncie
    i wyciągając większą gotówkę, naraziłby się na debet, za który bank potrąciłby
    mu karne odsetki.

    - Gdybym rzeczywiście miał takie pieniądze, od razu ze sto milionów mógłbym
    wydać lekką ręką i nawet tego nie zauważył. A tak poważnie - to dałbym na dom
    dziecka, a potem założył stadninę i zajął się hodowlą koni - mówi pan Jarek.

    My podpowiadamy, że nawet jeśli nie uda się zachować na koncie fortuny, to
    można pokusić się o odsetki. Przez tydzień z 10 mld na koncie, przy
    obowiązującym w BGŻ oprocentowaniu, to także godna grzechu kwota - ponad 48
    tys. zł. Oczywiście minus podatek.

    Jego majątek przekracza wartość banku

    Mówi Danuta Mogieła, naczelnik II oddziału Banku Gospodarki Żywnościowej w
    Warszawie:

    - Żaden z pracowników nie zgłaszał mi tego przypadku, więc jestem zaskoczona.
    Nie potrafię wytłumaczyć, skąd wziął się błąd. Na pewno nie z przechodzenia na
    nowy, scentralizowany system komputerowy, bo ten będzie w naszym oddziale
    wprowadzany dopiero latem. Wysokość kwoty na wydrukach bankowych pana Kwaska
    jest tak ogromna, że aż niemożliwa. Jestem równie zaskoczona, jak on, bo ta
    suma wielokrotnie przewyższa kapitał akcyjny BGŻ, który wynosi 26,4 mln zł.

  • 2. Data: 2003-05-10 05:52:02
    Temat: Re: Bogatszy niż Kulczyk! dzieki bgz sa
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > suma wielokrotnie przewyższa kapitał akcyjny BGŻ, który wynosi 26,4 mln zł.

    Domyślam się, że z czegoś cytujesz. Dobrze byłoby, gdybyś podała
    źródło.

  • 3. Data: 2003-05-10 06:12:52
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    d...@g...pl wrote:

    > Nie potrafię wytłumaczyć, skąd wziął się błąd. Na pewno nie z przechodzenia na
    > nowy, scentralizowany system komputerowy, bo ten będzie w naszym oddziale
    > wprowadzany dopiero latem.

    Mój (firmy, w której pracuję) rachunek jest prowadzony przez łódzki
    oddział BGŻ. Tenże oddział przechodzi na nowy system w ten weekend.

    1. Zadzwonili do mnie kilka dni temu czy nie byłbym skłonny zrobić sobie
    przerwę w korzystaniu z homebankingu tak do końca maja:-)) Oczywiście
    prowizję pobiorą, a w oddziale prowizje za przelewy standardowo :-)))
    Z dziką rozkoszą odpowiedziałem, że połaczę się z systemem
    homebankingowym w poniedziałek o 9:00. Zmienia się przy okazji system do
    obsługi home bankingu (teraz będzie się wdzwaniał do centrali (kupili
    sobie 08018 od Netii). Przyszli, zainstalowali, nikogo nie
    wylegitymowali i zostawili wszystko co potrzebne do wygenerowania kluczy
    dla użytkowników. Mogę sobie wygenerować klucz dla siebie (nie jestem
    upoważniony do podpisywania przelewów) przelać całą kasę na Hawaje a
    właściciel firmy odzyska od nich wszystko co do grosza.

    2. Przysłali info o zmianie numeracji rachunków na NRB. Nowego numeru
    nie przysłali - mam sobie przeczytać z pierwszego wyciągu po zmianie:-))
    Chyba muszę przeczytać umowę jeszcze raz, bo o ile pamiętam, to tam jest
    numer podany i jego zmiana wymaga IMHO aneksu do umowy.

    3. Na pytanie jak długo będą księgować przelewy przychodzące na stary
    numer nikt, łącznie z kierownikiem sali obsługi klienta
    instytucjonalnego (czy jak to się tam nazywa) nie umie odpowiedzieć.
    Dostałem za to info, że od sierpnia będą kasować dodatkowe 3 zł za każdy
    przelew wychodzący z wpisanym starym numerem.

    Jakby tak działała jakakolwiek prywatna firma to już dawno zniknęłaby z
    rynku

    pzdr

    Tomek

    P.S. Banku nie możemy zmienić z powodów politycznych, o których nie mogę
    tu pisać.

  • 4. Data: 2003-05-10 08:04:05
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    Dobrze byloby, gdybys cytowal tylko te fragmenty posta,
    do ktorych sie odnosisz.

    --
    bromden[at]gazeta.pl
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o-- K? w(++) !O M--

  • 5. Data: 2003-05-10 08:47:34
    Od: "Radoslaw Krzyzan" <p...@r...remove.remove>

    http://info.onet.pl/714321,11,item.html

    --

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Radoslaw Krzyzan , radek (at) storm.com.pl

  • 6. Data: 2003-05-10 20:54:54
    Od: "jerzyk" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na koncie studenta dziwnym trafem znalazł się miliard złotych!
    Oj polaczki polaczki 10 mld zł to tylko 200 tysięcy dolarów .

    Mieszkam w Usa i powiem ze niedlugo zarobie taka forse sam , mam
    mnostwo kasy , dobry samochod Ford , telefon ze zdjeciami , plaski telewizor
    .U nas w Ameryka najbogatsi maja 60 miliardy zielonych c zyli 300 000 razy
    wiecej .Jak przyjade do Polska to se kupie za 100 $ wille i bede mial
    najpeikniejsze dziewczyny bo z jednym sie zgodze kobiety w Polsce sa duze
    ladniejsze niz tu .Naprawde myslalem ze maice silniejsza gospodarke ale
    widze ze sie mylilem skoro najbogatszy polak ma 200 tys $ . Mam nadzieje ze
    jeszcze chociaz w Pewexie mozna cos kupic !!
    Pozdrawiam

    begin 666 0.gif
    J1TE&.#EA`0`!`( ``#T]/0```"'Y! $`````+ `````!``$```(!1 `[
    `
    end

  • 7. Data: 2003-05-10 21:02:10
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 10 May 2003 22:54:54 +0200, w <b9josv$pdu$1@news.onet.pl>,
    "jerzyk" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Oj polaczki polaczki 10 mld zł to tylko 200 tysięcy dolarów .
    >
    > Mieszkam w Usa i powiem ze niedlugo zarobie taka forse sam , mam
    [...]

    Kolejny dowód na to, że emigracja to wyrównywanie poziomu inteligencji
    obu narodów :P

  • 8. Data: 2003-05-10 21:08:16
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    jerzyk wrote:

> [...]
    > widze ze sie mylilem skoro najbogatszy polak ma 200 tys $ . Mam nadzieje ze
    > jeszcze chociaz w Pewexie mozna cos kupic !!

    Troll czy z letargu się obudzieł?
    Polecam:
    http://www.nbp.pl/Kursy/KursyA.html

    pzdr

    Tomek

  • 9. Data: 2003-05-10 21:30:48
    Od: "jerzyk" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Troll czy z letargu się obudzieł?
    http://info.onet.pl/1,15,11,1870418,5707717,forum.ht
    ml

  • 10. Data: 2003-05-10 22:05:22
    Od: "Mario" <f...@s...gazeta.pl>

    jerzyk wrote:
    > Użytkownik <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Oj polaczki polaczki 10 mld zł to tylko 200 tysięcy dolarów .
    >
    > Mieszkam w Usa i powiem ze niedlugo zarobie taka forse sam , mam

    W Katowicach Usa ? A gdzie to jest ? ...

    pozdrawiam,
    Mariusz