  • 1. Data: 2012-07-06 07:25:14
    Temat: Re: Brac czy nie brać - hipoteczny w PEKAO SA
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Przy okazji mam pytanie odnośnie ubezpieczenia niskiego wkładu własnego. Czy
    > jest szansa, że pekao (lub jakiś inny bank) wyceni mi mieszkanie na większą
    > kwotę niż kwota z umowy, a tym samym nadpłata zostanie "wliczona jako wkład
    > własny"?

    Nie ma szans. Mylisz LTV z wkładem własnym.

    Darek

  • 2. Data: 2012-07-06 07:30:07
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > - wpłacamy 20%, marża wtedy zero.

    Chyba nie ma ubezpieczenia wkładu własnego

    > - oprocentowanie 6,63 lub 6,73, nie pamiętam dokładnie

    czyli marża ponad 1,5pp

    > - musimy opłacić ubezpieczenie ("od ognia" - tak nazwał to konsultant),
    > ubezpieczyciela możemy wybrać sami

    Polisa od ognia i innch zdarzeń losowych. Sami wciskają Aliansa

    > Ciekawostka: konsultant nie umiał jednoznacznie powiedzieć, czy będzie
    > zaliczony jako dochód wpływ z wynajmu mieszkania (wynajmowane legalnie,
    > umowa i podatek odprowadzany, inne niż kredytowana nieruchomość, już
    > wynajmowane od dłuższego czasu).

    Nieuk

    Darek

  • 3. Data: 2012-07-06 12:50:25
    Temat: Brac czy nie brać - hipoteczny w PEKAO SA
    Od: "Majka" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W dwie osoby chcemy kupić nieruchomość 50/50 udziałów, zarówno we wkładzie
    własnym, jak i w części kredytowanej.
    Ja jestem "czysta", ale druga osoba ma już kredyt. W PEKAO SA, na pól domu,
    do spłaty wciąż 10 lat.
    By nie komplikowac między bankami zapytaliśmy w PEKAO o nasza wspólna
    zdolność przy kolejnym kredycie i zachowaniu tego wciąż spłacanego jeszcze
    przez 10 lat.
    Wyszło, że zdolność jest i kredyt dostaniemy bez probelmu, ale sprzedaż jest
    obwarowana:
    1. dla zerowej prowizji 20% wpłaty własnej - to mamy, i to na plus -
    mniejszy kredyt to krocej trwający kredyt i mniej odestek oddanych bankowi
    2. MUSIMY wziąść karty kredytowe z PEKAO. Nie wiem jakie, powiedziano
    tylko "kredytowe", chocby z minimalnym limitem po 1000pln każda, oplaty z
    tym związane to łacznie 45pln/rok
    3. Ja musiałabym w PEKAO założyc konto osobiste, ale nie wiem które i z
    jakimi opłatami. Lakonicznie tylko powiedziano "rachunek osobisty".

    Teraz ważne pytania:

    A) Brać kredyt hipoteczny/mieszkaniowy w PEKAO SA, czy unikac tego banku?
    Pomijam wyskośc procentów, opłat, prowizji, pytam tylko o szeroko
    pojętą "przyjazność" tego banku, czy mnie czasem z nimi nerwy nie poniosą.

    B) Czy można będzie bezboleśnie i bez konsekwencji czy problemów pozbyć
    się/wypowiedzieć karty kredytowe po jakimś czasie, np. po roku? Zrobił tak
    ktoś?

    C) Pytanie takie samo jak w B) tylko dotyczy konta osobistego którym chcą
    mnie uraczyć.

    Wszelkie inne uwagi, przestrogi bardzo mile widziane.

    Majka

  • 4. Data: 2012-07-06 12:58:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Majka" jt6fth$os1$...@i...gazeta.pl

    0. PeKaO bym omijał z daleka. :)
    1. BGŻ ponoć daje hipoteczne najtaniej,
    aby można było wysiadywać jaja.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2012-07-06 12:59:13
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2012-07-06 12:50, Majka pisze:

    ja brałem ostatnio kredyt hipoteczny w pekao

    > 3. Ja musiałabym w PEKAO założyc konto osobiste, ale nie wiem które i z
    > jakimi opłatami. Lakonicznie tylko powiedziano "rachunek osobisty".

    eurokonto mobilne: 0zl za prowadzenie jeśli wpływ jest min 500 zeta, ale
    wpływa tutaj pensja więc nie ma problemu
    karta za 0zł jeśli się zrobi 4 operacje nią, warunek więc nie jest zbyt
    trudny do spełnienia

> [...]
    > Pomijam wyskośc procentów, opłat, prowizji, pytam tylko o szeroko
    > pojętą "przyjazność" tego banku, czy mnie czasem z nimi nerwy nie poniosą.

    w tej kwestii się jeszcze nie wypowiem, kredyt zacznę spłacać za jakieś
    3 m-ce dopiero

    > B) Czy można będzie bezboleśnie i bez konsekwencji czy problemów pozbyć
    > się/wypowiedzieć karty kredytowe po jakimś czasie, np. po roku? Zrobił tak
    > ktoś?

    z tego co mi mówili w banku to będę mógł po 2 latach bodajże zrezygnować
    z karty bez problemu, w pierwszym roku nie pobiorą opłaty jeśli wykona
    się 500 zł obrotu na początku

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 6. Data: 2012-07-06 13:05:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.07.2012 12:50, Majka pisze:

    > 2. MUSIMY wziąść karty kredytowe z PEKAO. Nie wiem jakie, powiedziano
    > tylko "kredytowe", chocby z minimalnym limitem po 1000pln każda, oplaty z
    > tym związane to łacznie 45pln/rok

    Kiedyś orzeczono, że to klauzula niedozwolona, ale widać oni na to leją...

    Swoją drogą unikałbym PeKaO - kiedyś miałem u nich kontro z kredytem
    odnawialnym i kiedyś po prostu ot tak sobie mi ten kredyt odnawialny
    zlikwidowali, bo zmieniły im się zasady ich przyznawania. Musiałem się
    na szybko gimnastykować, żeby to im spłacić.

    Od tamtego czasu trzymam się od tych łobuzów z daleka.

  • 7. Data: 2012-07-06 13:06:52
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    > "Majka" jt6fth$os1$...@i...gazeta.pl
    >
    > 0. PeKaO bym omijał z daleka. :)

    czemu??

    > 1. BGŻ ponoć daje hipoteczne najtaniej,
    > aby można było wysiadywać jaja.

    dobrze napisałeś "ponoć"
    może i dają sam kredyt taniej ale jak doliczyć cross-sell to już nie
    wychodzi tak ciekawie
    jeden z warunków to wymagany obrót na KK, wystarczy w jednym miesiącu
    nie wykonać obrotu i marża rośnie już do końca czasu spłaty terminu,

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 8. Data: 2012-07-06 13:09:31
    Od: "news.home.net.pl" <l...@g...pl>

    W dniu 2012-07-06 13:05, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > na szybko gimnastykować, żeby to im spłacić.
    >
    > Od tamtego czasu trzymam się od tych łobuzów z daleka.

    O ile nienawidzę tego banku to tutaj jest wytłumaczenie klauzuli
    niedozwolonej. Zapewne zakładający wątek otrzymał warunki PROMOCYJNE na
    kredyt jeśli dodatkowo weźmie kartę kredytową. Jeśli może wziąć kredyt
    bez karty ale na warunkach nie promocyjnych (wyższe oprocentowanie,
    wyższa marża) to jest już zgodnie z prawem.

  • 9. Data: 2012-07-06 13:19:25
    Od: "Majka" <m...@W...gazeta.pl>

    > /.../ zapytaliśmy w PEKAO o nasza wspólna
    > zdolność/.../
    > Wyszło, że zdolność jest i kredyt dostaniemy bez probelmu

    Poza wymienionymi wyżej warunkami inne wyjasnie:

    - wpłacamy 20%, marża wtedy zero.

    - oprocentowanie 6,63 lub 6,73, nie pamiętam dokładnie

    - ważna jest dla nas mozliwość nadpłacania, a to wiaże sie z aneksami - raz
    do roku nadplacamy, a ponowne przeliczenie kredytu kosztuje /aneks/ 50pln.
    Podobno innych kosztów związanych z nadpłata nie ma.

    - wizyta przedstawiceila banku (wizja lokalna nieruchomości) kosztuje 137pln

    - księga wieczysta - nie znam kosztów, ile kosztuje wpis lub założenie

    - PCC3 - tez nie pamiętam, to nie była jakas duża kwota

    - ja posiadam KK citi banku, z limitem 9000, i to każą mi zlikwidować
    NIESTETY, lubie miec ten "margines" w portfelu

    - musimy opłacić ubezpieczenie ("od ognia" - tak nazwał to konsultant),
    ubezpieczyciela możemy wybrać sami

    W PeKaO konsultant nie uznał alimentów jako dochodu. Czy inne banki też tak
    traktują?

  • 10. Data: 2012-07-06 13:40:04
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2012-07-06 13:19, Majka pisze:

    > - ważna jest dla nas mozliwość nadpłacania, a to wiaże sie z aneksami - raz
    > do roku nadplacamy, a ponowne przeliczenie kredytu kosztuje /aneks/ 50pln.
    > Podobno innych kosztów związanych z nadpłata nie ma.

    to ja mam trochę inaczej, w ciągu 3 pierwszych lat mogę nadpłacić do 30%
    kredytu bez żadnych opłat, powyżej 30% jest już 2% prowizji, a po 3
    latach już nadpłata jest bez prowizji

    --
    pozdrawiam
    Marcin