eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBrak obsługi kart American Express
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 21. Data: 2004-08-05 21:24:32
    Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > >32 - logiczne, ze nikt nie chce aby poslugiwac sie jego znakiem, logo,
    itp.
    > >bez jakiejkolwiek kontroli...
    >
    > Aha, ale dlaczego mam pozwolić na to samo Allpay:

    Co innego "nie mozesz" a co innego "nie mozesz swobodnie"... np. jestes
    "powazna firma i masz konto w pko" jest zupelnie czym innym niz masz "konto
    w pko i w zwiazku z tym jestes powazna firma"...

    A dlaczego masz pozwolic... hmm... podobne zasady stosuja serwisy darmowej
    poczty - godzisz sie na otrzymywanie spamu od nich, wypleniasz krzyzowke -
    zgadzasz sie na udostepnianie danych telemarketingowych, itp. Cos za cos?

    > fajnie, ale ja nie mogę umieścić informacji o nich na swojej liście
    > referencyjnej albo gdziekolwiek indziej. Nie podoba mi się ta
    > nierówność stron umowy.

    j/w? mamy inna interpretacje

    > >36 - przeciez nawet bank nie przesyla listem poleconym informacji jak cos
    > >zmienia w regulaminie...
    >
    > Co do banków - zmiany umowy muszą mieć formę pisemną.

    Hmm.... w takim razie 99% bankow lamie te przepisy? O zmianach np. w
    Fortisie dowiaduje sie z tablicy ogloszen przy okazji wizyty w oddziale...
    Tutaj przynajmniej dostaje informacje mailem z wyprzedzeniem.

    > Bank chociaż pozwala nie przyjąć tych nowych warunków. A jak pani
    > Ponińska podniesie np. z dnia na dzień prowizję, to z regulaminu
    > wynika, że co najmniej w okresie wypowiedzenia mają mnie obowiązywać
    > zmienione warunki.

    Tutaj tez to przerabialem - po prostu mozna zrezygnowac z uslug w dowolnej
    chwili - i nie ponosic zadnych kosztow - np. w przypadku zmiany prowizji. Co
    innego, gdby np. w polowie miesiaca zmianil sie regulamin, ze od jutra
    placisz 100 zl dziennie abonamentu - wtedy faktycznie bylo by to
    niedozwolone.

    > traktować dane o _moich_ finansach jako poufne.

    A nie sa z zasady?

    > Poza tym: banki są jednak nadzorowane, a "Koncept Belgia" musi dopiero
    > zapracować sobie na nasze zaufanie, czego niestety regulamin nie
    > ułatwia...

    To juz inna sprawa... Jednej osobie pasuje, innej nie... Wolny wybor?

    > może. Ale co to ma do rzeczy? Może i Allpay jest lepszy, ale regulamin
    > ma IMHO nie do przyjęcia.

    Ale przynajmniej jest w miare prosty, mozna przeczytac i podyskutowac, czego
    w innych przypadkach nie da sie zrobic.

    > kiedyś - gdy zaczynali chyba czytałem, bo trzymam się od nich z daleka
    > (choć nie pamiętam dlaczego) :-)

    Wiec sam widzisz... nie ma idealu? Zawsze jest cos do czego mozna sie
    przyczepic, co nie pasuje, itp. Ciekawe ile osob czyta jakikolwiek regulamin
    przed rejestracja/podpisaniem... <1% ?

    > Postanowienie § 36 regulaminu może zostać uznane za sprzeczne z art.

    Mozliwe - nie jestem prawnikiem tylko zwyklym userem :) Reansumujac, bo po
    co przeciagac - uzywam do tego do czego potrzebuje, dziala jak powinno i
    tyle.

    Pozdr.,
    Piotr



  • 22. Data: 2004-08-05 22:03:59
    Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2004 23:24:32 +0200, "Piotr" <p...@c...cz> wrote:

    >> >32 - logiczne, ze nikt nie chce aby poslugiwac sie jego znakiem, logo,
    >itp.
    >> >bez jakiejkolwiek kontroli...
    >>
    >> Aha, ale dlaczego mam pozwolić na to samo Allpay:
    >
    >Co innego "nie mozesz" a co innego "nie mozesz swobodnie"... np. jestes

    Może. Ale jest niesymetria: Allpay może bez mojej zgody a ja - bez ich
    - nie mogę.

    >"powazna firma i masz konto w pko" jest zupelnie czym innym niz masz "konto
    >w pko i w zwiazku z tym jestes powazna firma"...

    Hmmm, z jakiego powodu współpraca z "Koncept Belgia
    Krystyna Ponińska" miałaby kogokolwiek nobilitować?

    >A dlaczego masz pozwolic... hmm... podobne zasady stosuja serwisy darmowej
    >poczty - godzisz sie na otrzymywanie spamu od nich, wypleniasz krzyzowke -
    >zgadzasz sie na udostepnianie danych telemarketingowych, itp. Cos za cos?

    Allpay nie jest darmowy! Twoje porównanie jest całkiem chybione.

    >> fajnie, ale ja nie mogę umieścić informacji o nich na swojej liście
    >> referencyjnej albo gdziekolwiek indziej. Nie podoba mi się ta
    >> nierówność stron umowy.
    >
    >j/w? mamy inna interpretacje

    A jaką masz Ty? Gdzie widzisz zgodę na użycie nazwy Allpay, adresu
    strony itp. przez ich klienta?

    >> >36 - przeciez nawet bank nie przesyla listem poleconym informacji jak cos
    >> >zmienia w regulaminie...
    >>
    >> Co do banków - zmiany umowy muszą mieć formę pisemną.
    >
    >Hmm.... w takim razie 99% bankow lamie te przepisy? O zmianach np. w
    >Fortisie dowiaduje sie z tablicy ogloszen przy okazji wizyty w oddziale...
    >Tutaj przynajmniej dostaje informacje mailem z wyprzedzeniem.

    oczywiście, łamie.

    >Postanowienie wzorca umowy uznane za niedozwolone:
    >
    >\"PKO - bp podaje do wiadomości obowiązujące stawki prowizji i opłat przez
    >wywieszenie w Oddziałach PKO - bp Taryfy oraz udostępnia Taryfę na życzenie
    >posiadacza rachunku\"


    >> Bank chociaż pozwala nie przyjąć tych nowych warunków. A jak pani
    >> Ponińska podniesie np. z dnia na dzień prowizję, to z regulaminu
    >> wynika, że co najmniej w okresie wypowiedzenia mają mnie obowiązywać
    >> zmienione warunki.
    >
    >Tutaj tez to przerabialem - po prostu mozna zrezygnowac z uslug w dowolnej
    >chwili - i nie ponosic zadnych kosztow - np. w przypadku zmiany prowizji. Co

    z regulaminu to nie wynika.

    >innego, gdby np. w polowie miesiaca zmianil sie regulamin, ze od jutra
    >placisz 100 zl dziennie abonamentu - wtedy faktycznie bylo by to
    >niedozwolone.

    regulamin nie wyłącza takiego przypadku.

    >> traktować dane o _moich_ finansach jako poufne.
    >
    >A nie sa z zasady?

    konkretnie jakiej? A jeśli taka zasada obowiązuje, to dlaczego w
    odniesieniu do tajemnic Allpay jest powtórzona w regulaminie, a w
    odniesieniu do tajemnic klienta - nie?

    >> może. Ale co to ma do rzeczy? Może i Allpay jest lepszy, ale regulamin
    >> ma IMHO nie do przyjęcia.
    >
    >Ale przynajmniej jest w miare prosty, mozna przeczytac i podyskutowac, czego
    >w innych przypadkach nie da sie zrobic.

    to fakt.

    >przyczepic, co nie pasuje, itp. Ciekawe ile osob czyta jakikolwiek regulamin
    >przed rejestracja/podpisaniem... <1% ?

    ja na pewno :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1