-
21. Data: 2004-08-05 21:24:32
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: "Piotr" <p...@c...cz>
> >32 - logiczne, ze nikt nie chce aby poslugiwac sie jego znakiem, logo,
itp.
> >bez jakiejkolwiek kontroli...
>
> Aha, ale dlaczego mam pozwolić na to samo Allpay:
Co innego "nie mozesz" a co innego "nie mozesz swobodnie"... np. jestes
"powazna firma i masz konto w pko" jest zupelnie czym innym niz masz "konto
w pko i w zwiazku z tym jestes powazna firma"...
A dlaczego masz pozwolic... hmm... podobne zasady stosuja serwisy darmowej
poczty - godzisz sie na otrzymywanie spamu od nich, wypleniasz krzyzowke -
zgadzasz sie na udostepnianie danych telemarketingowych, itp. Cos za cos?
> fajnie, ale ja nie mogę umieścić informacji o nich na swojej liście
> referencyjnej albo gdziekolwiek indziej. Nie podoba mi się ta
> nierówność stron umowy.
j/w? mamy inna interpretacje
> >36 - przeciez nawet bank nie przesyla listem poleconym informacji jak cos
> >zmienia w regulaminie...
>
> Co do banków - zmiany umowy muszą mieć formę pisemną.
Hmm.... w takim razie 99% bankow lamie te przepisy? O zmianach np. w
Fortisie dowiaduje sie z tablicy ogloszen przy okazji wizyty w oddziale...
Tutaj przynajmniej dostaje informacje mailem z wyprzedzeniem.
> Bank chociaż pozwala nie przyjąć tych nowych warunków. A jak pani
> Ponińska podniesie np. z dnia na dzień prowizję, to z regulaminu
> wynika, że co najmniej w okresie wypowiedzenia mają mnie obowiązywać
> zmienione warunki.
Tutaj tez to przerabialem - po prostu mozna zrezygnowac z uslug w dowolnej
chwili - i nie ponosic zadnych kosztow - np. w przypadku zmiany prowizji. Co
innego, gdby np. w polowie miesiaca zmianil sie regulamin, ze od jutra
placisz 100 zl dziennie abonamentu - wtedy faktycznie bylo by to
niedozwolone.
> traktować dane o _moich_ finansach jako poufne.
A nie sa z zasady?
> Poza tym: banki są jednak nadzorowane, a "Koncept Belgia" musi dopiero
> zapracować sobie na nasze zaufanie, czego niestety regulamin nie
> ułatwia...
To juz inna sprawa... Jednej osobie pasuje, innej nie... Wolny wybor?
> może. Ale co to ma do rzeczy? Może i Allpay jest lepszy, ale regulamin
> ma IMHO nie do przyjęcia.
Ale przynajmniej jest w miare prosty, mozna przeczytac i podyskutowac, czego
w innych przypadkach nie da sie zrobic.
> kiedyś - gdy zaczynali chyba czytałem, bo trzymam się od nich z daleka
> (choć nie pamiętam dlaczego) :-)
Wiec sam widzisz... nie ma idealu? Zawsze jest cos do czego mozna sie
przyczepic, co nie pasuje, itp. Ciekawe ile osob czyta jakikolwiek regulamin
przed rejestracja/podpisaniem... <1% ?
> Postanowienie § 36 regulaminu może zostać uznane za sprzeczne z art.
Mozliwe - nie jestem prawnikiem tylko zwyklym userem :) Reansumujac, bo po
co przeciagac - uzywam do tego do czego potrzebuje, dziala jak powinno i
tyle.
Pozdr.,
Piotr
-
22. Data: 2004-08-05 22:03:59
Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
On Thu, 5 Aug 2004 23:24:32 +0200, "Piotr" <p...@c...cz> wrote:
>> >32 - logiczne, ze nikt nie chce aby poslugiwac sie jego znakiem, logo,
>itp.
>> >bez jakiejkolwiek kontroli...
>>
>> Aha, ale dlaczego mam pozwolić na to samo Allpay:
>
>Co innego "nie mozesz" a co innego "nie mozesz swobodnie"... np. jestes
Może. Ale jest niesymetria: Allpay może bez mojej zgody a ja - bez ich
- nie mogę.
>"powazna firma i masz konto w pko" jest zupelnie czym innym niz masz "konto
>w pko i w zwiazku z tym jestes powazna firma"...
Hmmm, z jakiego powodu współpraca z "Koncept Belgia
Krystyna Ponińska" miałaby kogokolwiek nobilitować?
>A dlaczego masz pozwolic... hmm... podobne zasady stosuja serwisy darmowej
>poczty - godzisz sie na otrzymywanie spamu od nich, wypleniasz krzyzowke -
>zgadzasz sie na udostepnianie danych telemarketingowych, itp. Cos za cos?
Allpay nie jest darmowy! Twoje porównanie jest całkiem chybione.
>> fajnie, ale ja nie mogę umieścić informacji o nich na swojej liście
>> referencyjnej albo gdziekolwiek indziej. Nie podoba mi się ta
>> nierówność stron umowy.
>
>j/w? mamy inna interpretacje
A jaką masz Ty? Gdzie widzisz zgodę na użycie nazwy Allpay, adresu
strony itp. przez ich klienta?
>> >36 - przeciez nawet bank nie przesyla listem poleconym informacji jak cos
>> >zmienia w regulaminie...
>>
>> Co do banków - zmiany umowy muszą mieć formę pisemną.
>
>Hmm.... w takim razie 99% bankow lamie te przepisy? O zmianach np. w
>Fortisie dowiaduje sie z tablicy ogloszen przy okazji wizyty w oddziale...
>Tutaj przynajmniej dostaje informacje mailem z wyprzedzeniem.
oczywiście, łamie.
>Postanowienie wzorca umowy uznane za niedozwolone:
>
>\"PKO - bp podaje do wiadomości obowiązujące stawki prowizji i opłat przez
>wywieszenie w Oddziałach PKO - bp Taryfy oraz udostępnia Taryfę na życzenie
>posiadacza rachunku\"
>> Bank chociaż pozwala nie przyjąć tych nowych warunków. A jak pani
>> Ponińska podniesie np. z dnia na dzień prowizję, to z regulaminu
>> wynika, że co najmniej w okresie wypowiedzenia mają mnie obowiązywać
>> zmienione warunki.
>
>Tutaj tez to przerabialem - po prostu mozna zrezygnowac z uslug w dowolnej
>chwili - i nie ponosic zadnych kosztow - np. w przypadku zmiany prowizji. Co
z regulaminu to nie wynika.
>innego, gdby np. w polowie miesiaca zmianil sie regulamin, ze od jutra
>placisz 100 zl dziennie abonamentu - wtedy faktycznie bylo by to
>niedozwolone.
regulamin nie wyłącza takiego przypadku.
>> traktować dane o _moich_ finansach jako poufne.
>
>A nie sa z zasady?
konkretnie jakiej? A jeśli taka zasada obowiązuje, to dlaczego w
odniesieniu do tajemnic Allpay jest powtórzona w regulaminie, a w
odniesieniu do tajemnic klienta - nie?
>> może. Ale co to ma do rzeczy? Może i Allpay jest lepszy, ale regulamin
>> ma IMHO nie do przyjęcia.
>
>Ale przynajmniej jest w miare prosty, mozna przeczytac i podyskutowac, czego
>w innych przypadkach nie da sie zrobic.
to fakt.
>przyczepic, co nie pasuje, itp. Ciekawe ile osob czyta jakikolwiek regulamin
>przed rejestracja/podpisaniem... <1% ?
ja na pewno :-)
--
Jarek Andrzejewski