  • 321. Data: 2015-09-16 15:49:45
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > I co - internetu nie masz, bo nie chcieli warunkow negocjowac, pradu nie
    > masz, wody nie masz, mieszkania nie masz, prawie nic nie kupujesz - bo
    > nawet marchewka w warzywniaku to w sumie umowa jakas ...

    O dziwo mam i prąd i internet i nawet mieszkanie mam. Nie domagam się w
    związku z tym interwencji rządu, parlamentu i prezydenta. Nie krzyczę,
    że jak nie otrzymam w związku z tym pomocy, to ten kraj jest do bani i
    wyjadę do Londynu na zmywak. Jest też sporo rzeczy, których nie mam,
    chociaż chciałoby się mieć... :-)

  • 322. Data: 2015-09-16 16:42:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    > Jak nie drze - krzyczy, ze w tym kraju to sie nawet na mieszkanie nie da
    > zarobic, i caly kraj musi doplacac do jakis programow pomocowych :-P

    Gdyby nie "frankowicze", którzy dają sobie "narzucić" kredyty na 300
    tys./500 tys. i więcej, to ceny mieszkań byłyby zupełnie inne :-)

  • 323. Data: 2015-09-16 16:48:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >O dziwo mam i prąd i internet i nawet mieszkanie mam. Nie domagam się
    >w związku z tym interwencji rządu, parlamentu i prezydenta. Nie
    >krzyczę,

    Tu nie chodzi o to czy krzyczysz, tylko czy negocjowales umowe.
    A gdzie tam, poszedles, podpisales, moze nawet nie czytales :-)

    A jakby jednak chcial negocjowac, to pewnie nie da sie :-)

    J.

  • 324. Data: 2015-09-16 16:52:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 września 2015 16:42:47 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Gdyby nie "frankowicze", którzy dają sobie "narzucić" kredyty na 300
    > tys./500 tys. i więcej, to ceny mieszkań byłyby zupełnie inne :-)
    Nowych frankowiczów nie ma, kredyty chf praktycznie niedostępne, te w pln z wysokimi
    marżami, ceny mieszkań znacząco nie spadły a:
    http://inwestycje.pl/nieruchomosci/BIG-InfoMonitor-W
    -tym-roku-padnie-rekord-sprzedazy-nowych-mieszka;261
    050;0.html

  • 325. Data: 2015-09-16 16:56:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ja tam nie wiem ale frank byl juz i po 2zl i po 4.30..
    >
    > Fakt, ze te daty dzielilo 6 lat, i ze 4.30 to byl 2 tygodnie.

    Fakt, że Faktem tu zalatuje.
    Jakie było oprocentowanie przy 2 zł, a jakie przy 4 zł? Teraz szybka
    kalkulacja ile wynosi rata...

    Pomijam odniesienie do kredytu złotowego - frankowicz najpierw powinien
    przeprosić, że przez te parę lat płacił tak niskie raty, a potem
    podziękować w Częstochowie, że nadal płaci raty niższe niż jego sąsiad
    złotówkowicz.

  • 326. Data: 2015-09-16 17:04:01
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-15 o 14:35, Poldek pisze:
    > Uważam, że dyrektor finansowy firmy, który wziął takie "zabezpieczenie"
    > nie nadaje się do tej roboty.

    A oszust który skorzystał z niezrozumienia swojego działania przez
    takiego dyrektora podlega pod odpowiedzialność karną.
    Tak, wiem... Wkroczyliśmy na wyższy poziom dyskusji. :-)

    A teraz żeby sprowadzić na ziemię:

    "Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności
    do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Dla dodatkowego przemyślenia proponuję fragment:
    "albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania"

    Wiem że wielu bankowych marketingowców zrobi teraz wielkie oczy i
    zatrzęsą im się kalesony ;-) ale takie mamy w Polsce obowiązujące prawo
    i dobrze by było aby Kowalski je znał i nie pozwalał zbywać się
    "cfaniakom" że widziały fały co podpisywały.

    Można podyskutować czy to nie jest zbyt szeroki zapis...
    Ale do jasnej cho... on istnieje i powinien być stosowany albo zniesiony.

  • 327. Data: 2015-09-16 17:08:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >Fakt, że Faktem tu zalatuje.
    >Jakie było oprocentowanie przy 2 zł, a jakie przy 4 zł? Teraz szybka
    >kalkulacja ile wynosi rata...

    procenty przy franku nie takie duze, to chyba nie zrownowazy takiego
    skoku waluty.
    No chyba, ze juz w ujemne wpadl ... a wtedy co - najlepiej nie splacac
    ? :-)

> [...]
    >powinien przeprosić, że przez te parę lat płacił tak niskie raty, a
    >potem podziękować w Częstochowie, że nadal płaci raty niższe niż jego

    Cos w tym jest, ale pechowicz ktory wzial kredyt przy 2zl, to nadal
    placi nizsze raty ?
    W miedzyczasie wibor tez spadl ...

    J.

  • 328. Data: 2015-09-16 18:16:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

> [...]

    >błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego
    >działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    No coz, opcje sa na swiecie stosowane, w Polsce chyba tez, sa tez np
    forexy i gieldy, i jakos nikt nikogo nie sciga, chyba, ze jest
    polityczne zamowienie.

    Poza tym w momencie jak te opcje wciskano, to ewentualny zysk wydawal
    sie godziwy, pewnie mniejszy niz na kredycie dla Kowalskiego na 30%
    RRSO.

    No i rozmowa byla z dyrektorem finansowym. Nie z jakas babcia
    emerytka, tylko z osoba, ktora z racji stanowiska powinna jednak byc
    zdolna do pojecia wlasnego dzialania.

> [...]
    >prawo i dobrze by było aby Kowalski je znał i nie pozwalał zbywać się
    >"cfaniakom" że widziały fały co podpisywały.

    Myslisz, ze sie przeraza tego, ze ktos ich oskarzy, ze nie zauwazyl w
    umowie tych 10zl comiesiecznej oplaty za konto ? :-)

    J.

  • 329. Data: 2015-09-16 19:23:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    z wrote:

> [...]
    > i dobrze by było aby Kowalski je znał i nie pozwalał zbywać się
    > "cfaniakom" że widziały fały co podpisywały.

    Znasz jakiś przypadek orzeczenia przez sąd w sprawie opcji walutowych na
    podstawie tego przepisu? Ja nie znam i jestem przekonany, że nie było
    takiego przypadku, żeby firma, która wzięła opcję i przerżnęła na tej
    opcji potem podała do sądu bank na postawie cytowanego przepisu i
    jeszcze wygrała. Czyli to nie jest ten przypadek - dyr. finansowy firmy
    wie co robi, a jak nie wie, to jego problem i firmy).

  • 330. Data: 2015-09-16 19:27:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:
> [...]
    > A gdzie tam, poszedles, podpisales, moze nawet nie czytales :-)
    >
    > A jakby jednak chcial negocjowac, to pewnie nie da sie :-)

    Przyjmijmy, że zgadłeś.
    - Co z tego wynika?
    - Nic.