  • 431. Data: 2015-09-17 21:20:44
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Na serio pytasz? Naprawde nie rozumiesz, ze dla pozyczkodawcy to sa dwie
    > zupełnie rózne sytuacje i zupełnie inne przewidywane zyski przy zupełnie
    > innych sytuacjach na rynku.

    A coś konkretniej?
    Rozumiem że masz na myśli różnice między kredytem w CHF, wypłaconym
    w CHF i następnie spłacanym w CHF, oraz innym kredytem w CHF, wypłaconym
    oraz spłacanym w PLN?

    Różnica jest dobrze znana (aczkolwiek niekoniecznie było to jasne dla
    kredytobiorców w momencie podpisywania umowy) i na imię jej "spread",
    a dokładniej może "spread ustalany dowolnie przez bank".

    Zupełnie różnymi sytuacjami to bym tego nie nazwał. Jest to dodatkowy
    zysk dla banku, na pewno - dlatego obecnie można spłacać kredyty w ich
    walucie (jest to zresztą zgodne ze zdrowym rozsądkiem i w pewnym sensie
    np. z KC).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 432. Data: 2015-09-17 21:36:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > Zobaczymy co będzie dalej. Te kredyty skończą się gdzieś ok. 2038-2043
    > roku, a przez ten czas jeszcze niejedno może się zdarzyć.

    Ciekawe po co ludzie specjalnie szukali kredytów z opcją wcześniejszej
    spłaty.

    Niektóre może się wtedy skończą, ale część już została spłacona.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 434. Data: 2015-09-17 21:58:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ani to czynsz, ani tego najemca nie płaci.

    Raz płaci, raz nie płaci...
    Zalezy od oferty.
    U nas czesto płaca.

    > Raczej obok raty kredytu, podobnie jak wiele innych opłat ;)
    >
    > A co do pytania "ile kosztuje kredyt 250 000" to za tyle, to ja bym u
    > siebie (DC) nawet kawalerki nie kupił. Chyba że gdzieś na zadupiu
    > Białołęki (B. już sama w sobie jest zadupiem).

    Juz kiedys ustalilismy, ze pewne rozwazania mozemy od razu opatrzyc
    gwiazdką: nie dotyczy stolycy...

  • 433. Data: 2015-09-17 21:58:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > wziął 100tys CHF i spłaci 100tys CHF.

    ROTFL
    Z choinki spadłes a do swiat jeszcze tak daleko....

  • 436. Data: 2015-09-17 21:59:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No, klamali i nie klamali.
    > Jakby mnie, zapytali w 2007, a nawet do polowy 2008 o taka mozliwosc,
    > to:

    Czyli zgadzasz sie ze sytuacja była troche bardziej skomplikowana niz:
    "prosze sie nie przejmowac"...?

  • 435. Data: 2015-09-17 21:59:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zarzad ci wytlumaczy, ze skoro podjal taka decyzje, to dlatego, ze to
    > jest wlasnie gospodarnosc. :-)
    > I co ciekawe bedzie mial przy tym sporo racji.

    Wszystko zalezy jak rozumiemy słowo: racja :)
    Uwierze w te rację, jak 5% od kruka idzie pod stołem do jakiegos posrednika
    lub decydenta po stronie banku.

    > No coz, najbardziej dotknelo tych, ktorym skoczylo z 2.0 na 3.3, a
    > potem na 4.3.
    > A to pierwsze to tylko pol roku bylo.

    Ale nadal spłacają bardzo dobrze.
    I w tamtym okresie nie mówiło sie nic o wzroscie ilosci kredytów
    niespłacanych.

    > Wtedy tak samo byly i inne, tylko na 30% :-)
    > Jak to kwotowo wygladalo to nie wiem.

    Ale tak nie naciskali na branie.

    > "spread chf 15%" jakos nie bardzo znajduje adekwatna strone :-

    cóz...
    http://prnews.pl/wiadomosci/ile-banki-zarabiaja-na-e
    uro-i-franku-
    3322338.html

    > No widziales - wyplata kredytu w PLN, wplata w PLN, zabezpieczenie na
    > swapach walutowych na procenty i innych instrumentach pochodnych - to
    > gdzie tu jakies koszta wymiany dla banku ? :-)

    cbdu?

  • 437. Data: 2015-09-17 21:59:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tez mozna.
    > Ale przeciez wystarczy blizej - Niemcy, Anglia, Francja, Szwajcaria -
    > i szukaj wiatru w polu.

    Aha, oczywiście.
    Tam to cie znajda bez zadnego problemu.

    > No to niech Kruk udziela tanich kredytow :-)
    >
    > Zatrudniaja specjalistow od innych rzeczy.
    > Poza tym, po co bankowi antyreklama "wyrzucili mnie z domu razem z
    > dziecmi na bruk". ?
    > Niech to Kruk zrobi, to potem wystarczy klientowi powiedziec "jak pan
    > nie bedzie placil, to sprzedamy Krukowi i umyjemy rece".
    > A klient niech sobie czyta, jak to ten Kruk wyrzucil z domu i chce
    > jeszcze wiecej pieniedzy :-)

    banki maja juz opinie oszustów. Mowisz ze moga miec gorsza?
    No w sumie rzeczywiscie sprzedalismy kredyt krukowi ktory wyrzucił mnie z
    domu a "kruk wyrzucił mnie z domu" to jest spora róznica.

  • 438. Data: 2015-09-17 22:57:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No widziales - wyplata kredytu w PLN, wplata w PLN, zabezpieczenie na
    > swapach walutowych na procenty i innych instrumentach pochodnych - to
    > gdzie tu jakies koszta wymiany dla banku ? :-)

    Nawet gdyby były, to zdecydowanie mniejsze.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 439. Data: 2015-09-17 23:01:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > Jednak w USA tak nie jest. Tzn. jeśli bank przejmie dom, sprzeda go i
    > ze sprzedaży nie uzyska całości należnych mu pieniędzy + opłaty, to
    > może złożyć wniosek o deficiency judgment against the mortgagor,
    > czyli dalej ścigać byłego kredytobiorcę.

    No teoretycznie tak banki straszyły np. na Florydzie. Ale czy ktoś się
    w praktyce z czymś takim spotkał?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 440. Data: 2015-09-18 08:32:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 12:57, Poldek pisze:
    > Wytłumacz mi, bo ja to rozumiem w ten sposób, że jeśli bank doprowadził
    > do tego, że dyr. finansowy źle rozporządził mieniem, to bank podlega
    > karze - ?

    Pisałem żebyś przeczytał ale widać nadal mało uważnie :-)
    Mowa jest o tym co sprzedaje, jego zamiarze, wiedzy i działaniu.

    "Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo _wyzyskania błędu lub
    niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania_,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."

    To że klient może być mniej kumaty z zasady (taki Kowalski)
    będzie dodatkowym obciążeniem oskarżonego który występuje pod szyldem
    "instytucji zaufania publicznego" TFUUU :-)